Naslovna > Tehnika > Mercedesovo mega igralište

Razvojno testni centar Immendingen

Mercedesovo mega igralište

U njemačkoj saveznoj državi Baden-Wuerttemberg, 130 km južno od Štuttgarta, danas se nalazi jedan od najsavremenijih razvojno testnih centara u kojem Mercedes stvara automobile i tehnologije budućnosti. Podignut je za samo tri i po godine, a vrijednost ulaganja veća je od 200 miliona eura…

Kad se na otvaranju nekog objekta okupe potpredsjednik savezne države Baden-Wuerttemberg Thomas Strobl, te mnogobrojni gosti iz svijeta politike i poslovanja i svi oni pomno prate riječi kancelarke Angele Merkel, onda je sigurno da je riječ o nečem zaista „velikom”. A upravo se to dogodilo u septembru 2018. godine, kada je zvanično otvoren novi Mercedesov ispitno-tehnološki centar Immendingen, koji je među najvećim i najsavremenijim u svijetu. Ovaj mega testni centar nalazi se u saveznoj državi Baden-Wuerttemberg, 130 km južno od Štuttgarta, na lokaciji stare vojne baze koja je bila namijenjena za izvođenje vježbi njemačke vojske. Centar se prostire na nevjerovatnih 520 hektara korisne površine, a sama konfiguracija poligona je takva da može simulirati većinu situacija u kojem se jedan vozač i njegovo vozilo mogu naći u stvarnom životu. Nadmorska visina poligona se kreće od 660 do 880 metara, što je omogućilo izgradnju posebno dinamičnih i zahtjevnih testnih staza, kako onih asfaltnih tako i onih neasfaltnih.

 

 

 

Ovim se dobilo na veoma realnim ispitnim rezultatima, što je bitno kod razvoja novih inovativnih tehnologija, koji će se naći u vozilima u bliskoj budućnosti. Centar je koncipiran tako da u njemu mogu da se vrše ispitivanja kako klasičnih, tako i hibridnih i potpuno električnih automobila, pri čemu je poseban „naglasak” stavljen na razvoj automatizovane vožnje na posebnom dijelu ispitnog centra znanom kao „Berta” koji se prostire na oko 100 000 m2  asfaltne površine. Sami troškovi izgradnje od 200 miliona eura (oko 234,2 miliona dolara) pokazuju veličinu samog projekta, kao i vrijeme izgradnje od oko tri i po godine. Lokacija je izabrana između 120 lokacija širom Baden-Wuerttemberga, a sam centar građen je u „fazama”, pri čemu nastavak izgradnje nije uticao na to da se na već završenim dijelovima obustave ispitivanja, već su se ona normalno provodila u vrijeme izvođenja radova na „sljedećoj” fazi.

 

 

 

Immendingen će za Mercedes postati ključna karika u razvoju mobilnosti budućnosti, jer će tu skoncentrisati sve svoje snage, a između ostalog, ovde će se razvijati vozila na alternativne pogone (hibridna i električna vozila) pod novim brendom „EQ”, uz unapređenje sistema pomoći vozaču i raznih funkcija autonomne vožnje, a sve ovo „izašlo” je iz usta Dieter Zechea, tadašnjeg predsjednika upravnog odbora Daimlera i šefa Mercedes-Benz automobila. Kao potvrda ovih riječi, u centru danas radi 300 inženjera, test vozača i pomoćnog osoblja koji se „fokusiraju” na četiri ključna aspekta razvoja vozila: povezanost, autonomna vožnja, zajednička mobilnost i razvoj električnih vozila.

 

 

 

 

 

Sva ispitivanja izvode se na nekoj od 30 različitih testnih staza koje mogu simulirati skoro sve uslove vožnje. U centru se vrši testiranje najsavremenijih bezbjednosnih sistema pri čemu se koriste najinteligentniji elektronski sistemi, koji se danas mogu naći u svijetu. Test vozači, „nakrcani” uputstvima inženjera, imaju idealne uslove za izvođenje raznih testova bezbjednosti, koji obuhvataju najrealnije životne situacije poput naleta na pješake, zaustavljenu kolonu vozila,  te razne druge prepreke, koje se mogu pojaviti na putevima. Svi testovi izvode se na vozilima sa svim vrstama pogona, a dobijeni rezultati stalno se analiziraju radi konstantnog unapređenja Mercedesovih vozila da bi ona pružila maksimalnu bezbjednost, kako vozača i saputnika tako i za druge učesnike u saobraćaju u njihovoj blizini.

 

 

 

 

Sva Mercedesova vozila u Immendingenu karakterišu izuzetno precizna podešavanja odnosno kalibracija različitih vidova automatskog parkiranja bez asistencije vozača, te sprečavanja kontakta sa ostalim učesnicima saobraćaja prilikom izlaska vozila sa parking mjesta. Na ravnim dionicama vrše se ispitivanja i podešavanja automatskog sprečavanja prelaska iz jedne vozne trake u drugu i sprečavanja direktnog naleta na vozilo iz suprotnog smjera (putevi sa dvije trake), dionice sa strmim usponima i spuštanjima zadužene su za „maltretiranje” off-road modela, dok sva vozila mogu iskusiti „čari” zahtjevnih planinskih puteva sa mnogo oštrih krivina na kojima se fino podešavaju ovjesi i elektronika koja brine o stabilnosti vozila.

 

 

 

 

 

Naravno, u Immendingenu postoji poseban „odsjek” poligona, dužine oko 1,5 km, koji vjerno predstavlja gradske uslove eksploatacije vozila. U „gradu” se nalaze semafori, kružni tokovi, podvožnjaci za prolazak pješaka, tuneli i svi ostali sadržaji, koji se mogu naći u gradovima. Centar je veoma pažljivo planiran, a da bi se lokalna priroda i okolina zaštitili od bilo kakvih štetnih uticaja, Mercedes je prvo tražio, a zatim i dobio, podršku lokalne opštine, te samih stanovnika. Radi adekvatne zaštite životne sredine, Mercedes se aktivno povezao sa lokalnim udruženjima za zaštitu životne sredine. Uzimajući u obzir njihove zahtjeve i savjete, na lokaciji samog test centra u Immendingenu oformljena su staništa za lokalne biljke i životinje, a određena područja su pošumljena, pri čemu se vodilo računa da se kroz čitav centar ostavi dovoljan broj prolaza za divlje životinje. Sve vrijeme kompanija Daimler provodi nadoknadu i zamjenu zemljišta, u skladu sa njemačkim zakonom o zaštiti prirode, na površini od 625 hektara. Zahvaljujući svemu ovome, kao i izuzetno kratkom vremenskom periodu izgradnje, razvojni test centar u Immendingenu smatra se modelom budućih velikih građevinskih projekata u Njemačkoj.

 

 

Ipak, možda i najvažnije od svega za test centar Immendingen jeste to što ga podržava sama lokalna zajednica, koja smatra da je centar nosilac razvoja samog mjesta i čitave pokrajine Baden-Wuerttemberg. U pokrajini su mišljenja da će centar razviti Baden-Wuerttemberg u najinovativniju regiju mobilnosti u Evropi i da je sam centar vrlo važan „signal” za daljnje jačanje „tehnološkog sklopa” pokrajine Baden-Wuerttemberg.

 

 

PLUS:

 

Zahvaljujući topografskim karakteristikama omogućava ispitivanja na skoro svim modelima puteva

 

- Omogućava ispitivanja vozila sa svim vrstama pogona.

 

- Izuzetno kratak rok izgradnje, centar „prijateljski” naklonjen prema prirodi i lokalnom stanovništvu.

 

- Nosilac razvoja čitave pokrajine Baden-Wuerttemberg.

 

 

 

MINUS:

 

- Kao i svaki razvoj u sadašnjem modernom digitalizovanom svijetu, cijenu napretka će (vjerovatno) platiti krajnji kupac.

 

 

 

Izumiranje „manuelaca”

 

U vrijeme COVID-a 19 svaki naslov ovog tipa izaziva „jezu”. Na sreću, ovaj put riječ je samo o jednom sklopu automobila kojem ljudi u SAD-a nikad nisu bili posebno skloni. Naravno, riječ je o manuelnom (ručnom) mjenjaču, koji sada u SAD-a predstavlja pravi „raritet”, jer samo 12% novih modela automobila možete naručiti sa starim dobrim „manuelcem”, odnosno od 327 modela samo u 41 je isti dostupan. U SAD-a ogromna većina vozača opredjeljuje se za automatski mjenjač, zbog jednostavnosti korištenja vozila sa ovakvim tipom mjenjača. Ovakav stav prema prenosnom sistemu vozila u SAD-a prisutan je od prije II svjetskog rata, kada su automatski mjenjač sebi mogli priuštiti rijetki sretnici i od tada je procenat upotrebe manuelnog mjenjača konstantno je u padu. I ta krivulja pada sve je strmija, jer se 2006. godine u SAD-a moglo kupiti 47% modela sa manuelnim mjenjačem, 2016. godine samo 27% i 2020. godine tek 12% novih modela. Iako postoji mišljenje da se vozač „postaje” tek kad se savlada „manuelac”, Amerikanci su oduvijek imali „svoj put” tako da će uskoro manuelni mjenjač u SAD-a biti stvar prošlosti.

Datum objave: 19/09/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook