Naslovna > Automobili > Opel > Crossland > Meriva je prošlost, a Crossland X budućnost
FOTO GALERIJA (11)

Opel Crossland X

Meriva je prošlost, a Crossland X budućnost

Sve slabiji prodajni rezultati i pad popularnosti monovolumena naveli su Opel da odustane od Merive i njeno mjesto popuni sa dimenzijski sličnim, ali koncepcijski drugačijim Crosslandom X…

Nakon Renaulta i Peugeota, i njemački Opel se odlučio za transformaciju monovolumena u trendovske crossover modele. Prva na udaru našla se kompaktna Meriva, Opelov kompaktni monovolumen, koji je predstavljen 2002. godine. Od tada do danas Meriva je prošla kroz dvije generacije. Od prvobitno veoma uspješnog i profitabilnog modela čija godišnja prodaja je 2004. dostigla rekordne 203.064 jedinice vremenom je postala pretežak teret za njemačkog proizvođača. Naime, Meriva je u 2015. našla put do 53.520 kupaca. Podsjećamo da je to njen najslabiji prodajni rezultat od početka prodaje. Da stvar bude još gora, u tri kvartala 2016. godine Merivina prodaja je bila u minusu čak 9%. I nije samo Meriva podbacila. Riječ je o lančanom padu popularnosti ove vrste automobila u korist crossovera i SUV-ova, što potvrđuje i činjenica da je lider klase Fiat 500L u posmatranom periodu našao put do 4% manje kupaca, Ford B-Max do 10%, Citroen C3 Picasso do 2%, dok je najveći gubitnik bio Nissan Note sa 23% slabijim rezultatom. Na kraju, nerealno je očekivati da će bilo koji od navedenih modela završiti godinu s pozitivnim rezultatom. Kako bi izbjegli potpuni krah, u Opelu su naredili Merivinu prekomandu. Nova koncepcija je morala da dobije i novo ime - Crossland X. Opelova novokovanica na engleskom jeziku nema konkretnog značenja.

 

 

 

Naime, riječ „cross“ se na naš jezik prevodi kao krst, dok je „land“ zemlja. S druge strane, riječ „cross“ ljubitelje automobila automatski osocira na crossovere (CUV – Crossover Utility Vehicle). To su automobili najčešće monovolumenskog oblika karoserije, sa povišenim vješanjem i naglašenim off-road „stavom“ koji podrazumijeva povećan klirens, velike gume i dizajn sa jasnim obilježjima terenskih automobila. Drugi dio imena koji se prepoznaje i prevodi kao zemlja, treba vjerovatno da sugeriše da se Crossland X neće samo držati asfaltnih podloga. Inače, oznaka X koju je Opel uveo 2016. sa redizajniranom Mokkom sugeriše da je riječ o automobilu iz njegovog „off-road“ programa. Podsjećamo da bi do kraja godine njemački proizvođač trebalo da predstavi i treći model iz X porodice, Granland X kao zamjenu za aktuelnu Zafiru Tourer. Dizajnerski Crossland X neodoljivo podsjeća na aktuelnu Mokku, što je najizraženije na prednjem dijelu vozila sa LED svjetlima veoma sličnog oblika. Lebdeći krov (dostupan u bojama različitim od boje karoserije) sa hromiranom lajsnom, koja naglašava njegovu donju ivicu je „posuđen“ od najmanjeg Opelovog modela Adama. Pozadina sa visoko podignutim dvodijelnim LED svjetlima je svojevrsna evolucija Merive, ali na moderniji način. Pogled s boka otkriva novi Opelov vizuelni znak raspoznavanja, sabljasti pregib utisnut u limenu oplatu vrata, koji je premijerno promovisan sa novom Insignijom. Tu su i karakteristične off-road plastične oplate blatobrana i pragova. Crossland X se dužinom od 4.212 mm smjestio između Corse (4.021 mm) i Mokke X (4.275 mm). Širok je 1.764 i visok 1.588 mm. Dizajn unutrašnjosti predstavlja miks rješenja iz Mokke X, Corse i Astre, od koje je Crossland 16 cm kraći i 10 viši. U prednjem redu su opciono dostupna Opelova AGR ergonomska sjedišta. Zadnja klupa je preklopiva u omjeru 40:20:40 što povećava njenu funkcionalnost, a sama sjedišta se mogu uzdužno pomjerati na podnim šinama čitavih 15 cm. Na taj način se jednostavno može manipulisati sa slobodnim prostorom u kabini i prtljažniku, čiji osnovni kapacitet zavisno od položaja sjedišta varira od 410 do 520 litara. U oba slučaja osnovni kapacitet je veći nego kod Corse: 285 l, odnosno Mokke X: 356 l. Ugođaj u kabini moguće je unaprijediti i atraktivnim dodacima poput panoramskog staklenog krova, koji se proteže do zadnjih sjedišta. Opel nije objavio nijednu informaciju o pogonskim agregatima koje će nuditi uz Crossland X, ali se pretpostavlja da će oni biti isti kao kod Astre i Mokke X. Više tehničkih detalja o Crosslandu X biće poznato nakon sajma automobila u Ženevi, za kada je zakazana premijera ovog modela. Osnovni kapacitet prtljažnika zahvaljujući kliznim zadnjim sjedištima varira od 410 do 520 litara, dok je maksimalni 1.255 U kabini se nalazi veliki broj parktičnih pretinaca za odlaganje sitnica.

 


INOVACIJE I POVEZIVANJE
Sa Crosslandom X Opel u ponudu uvodi neke inovacije u segmentima sigurnosti i komfora vožnje. Po prvi put će u jednom Opelovom kompaktnom modelu biti dostupan head-up displej sa projekcijom podataka na vjetrobranu. Tu je i nadzorna širokougana kamera koja omogućava vizuelnu kontrolu prostora iza zadnjeg dijela vozila pod uglom od 180 stepeni. Vozači Crosslanda X će moći da računaju i na asistenciju pri parkiranju, sistem automatskog kočenja sa mogućnošću prepoznavanja potencijalno opasnih situacija i uočavanja pješaka. Tu su i sistemi za prevenciju i smanjivanje posljedica usljed naleta vozila iz Crosslanda X, kontrolu „mrtvog ugla“, gubitka putanje u traci… Na sve to Opel će da ponudi OnStar, AppleCarPlay i Android Auto povezivost sa IntelliLink multimedijom, kojom se upravlja putem osam inčnog na dodir osjetljivog ekrana.

 


„Kupci žele automobile koji unose više emocija u B segment. Takav automobil je Crossland X. On kombinuje uzbudljiv dizajn sa svim prednostima koje treba da nudi jedan savremen SUV. Agilan je u gradskoj vožnji i pruža sigurnost tokom dužih putovanja. Ovo je automobil za ljude koji žele da žive seoski život u gradu, koji uzgajaju paradajz i zeleniš u krovnim baštama i kojima je potrebno obilje prostora za njihovu djecu i kupovinu u prodavnicama organske hrane“, kazala je Tina Müller, šef Opelovog Marketinga.

 

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook