Naslovna > Automobili > Lamborghini > Veneno > Milioni eura za uragan u kosi

Lamborghini Veneno Roadster

Milioni eura za uragan u kosi

Mada nudi ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 355 km/h, Lamborghinijev roadster bez daha ipak ostavlja cijenom od 3,3 miliona eura...

 

Pedeset godina postojanja Lamborghini obilježava na spektakularan način. Naime, nakon što je početkom godine predstavio brutalni superautomobil Veneno, italijanski proizvođač je u oktobru iznenadio svoje obožavaoce novim raritetom, Veneno Roadsterom. Osim činjenicom da će biti proizveden u limitiranoj seriji od samo devet primjeraka, Lamborghinijev jubilarni model pažnju privlači i astronomskom cijenom od 3,3 miliona eura. Sa porezom bi konačni iznos trebao dostići nevjerovatnih 4 miliona. Iz Lamborghinija ističu da riječ o jednom od njihovih najboljih superautomobila roadstera, koji je ikada napravljen u tvornici Sant'Agata Bolognese.

 

 

VENENO ROADSTER karakteriše originalan “stealth” dizajn, čiji osnovni zadatak je postizanje vrhunske aerodinamike i stabilnosti, kako bi se brutalna cestovna zvijer zadržala na asfaltu. Italijani ističu da svaki detalj na njihovom superautomobilu ima posebnu funkciju, te da futuristički oblik karoserije, osim navedenog, pruža i savršen protok vazduha, a samim tim i optimalno hlađenje pogonskog sklopa. Posebno upečatljiv je klinasti prednji dio, sa položenim i oštro zakošenim nosom, koji poput skalpela reže vazduh ispred Venano Roadstera i navodi ga ka brojnim spojlerima i difuzorima iza sebe. Iznad motornog prostora se nalaze brojni stilizovani otvori, čija osnovna funkcija je da dovedu sjež, hladan vazduh do moćnog agregata, odnosno da odvedu enormnu količinu toplote, koju proizvodi sinhronizovan rad 12 cilindara. Zadnjim dijelom dominira veliko dvodijelno krilo, ispod kojeg se nalaze četiri stilizovane izduvne cijevi integrisane u veliki podni difuzor vazduha. Mada bi se tako dalo zaključiti na prvi pogled, jedinstveni dizajn naplataka nije uslovljen estetskim, već tehničkim zahtjevima. Sva četiri naplatka imaju funkciju svojevrsnih turbina, koje u toku vožnje rashlađuju karbon-keramičke kočnice.

 

 

KARBONA IMA i na mnogim detaljima karoserije, koja je obojena u jedinstvenu i samo za ovaj automobil izmiksanu nijansu nazvanu “Rosso Veneno“. U Lamborghiniju navode da će kupci, koji izdvoje više od tri miliona eura, ipak imati mogućnost da svoj Veneno Roadster oboje u neku od njima omiljenih boja. Podsjećamo da se ispod futurističkog oklopa nalazi “monocoque“ šasija od karbonskih vlakana, ojačanih polimerima (CFRP). Od karbona su izrađene i sve komponente, koje su vide s vana. Za pogon je namijenjen 6,5-litarski V12 agregat, koji je ugrađen i u Veneno sa čvrstim krovom. Sa potencijalom od 552 kW, odnosno 750 KS, Veneno Roadster od 0 do 100 km/h stiže za samo 2,9 sekundi, dok mu je zvanična maksimalna brzina 355 km/h. Za prenos snage na sve točkove zadužen je superbrzi ISR mjenjač sa pet različitih režima rada i polugama za prebacivanje brzina smještenim iza kola upravljača.

 

 

KAKO BI SE mogao registrovati kao punopravan cestovni automobil, Veneno Roadster ispunjava sve sigurnosne standarde, te donosi pregršt sigurnosnih sistema od vazdušnih jastuka do posebno podešenog ESP sistema, koji se po želji vozača može isključiti. Jedinstven ugođaj u vožnji pružen je i u „kokpitu“ Lamborghinijevog superautomobila sa mnoštvom karbonskih obloga i trkačkih detalja, te „otvorenim“ pogledom u nebo, ali  i pojedine segmente “monocoque“ šasije. Vozač i suvozač na raspolaganju imaju dva sportski profilisana i najkvalitetnijom kožom obložena sjedišta sa karbonskim okvirima. Raskošna upotreba karbona i laganih materijala svela je težinu na samo 1.490 kg i omogućila odnos od 1 KS /1,99 kg. Sve to je prema Lamborghinijevim stratezima dovoljno da Veneno Roadster ponudi neopisivo iskustvo u vožnji i performanse od kojih naprosto zastaje dah. Te emocije su po njima jedinstvene i vrijede puno, puno više od 3,3 miliona eura, koliko će devet srećnika trebati izbrojati da bi sjeli za upravljač ovog, po mnogo čemu jedinstvenog, superautomobila. 

Datum objave: 03/12/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook