Naslovna > Motocikli > Mini i na dva točka
FOTO GALERIJA (21)

Mini E Scooter Concept

Mini i na dva točka

Prvi Minijev dvotočkaš ima ekološki predznak, sa električnim pogonom kao osnovom. Dinamičke mogućnosti za sada su još uvijek nepoznanica, jer o njima nije objavljen nijedan podatak...

Nije prošlo ni godinu dana od lansiranja Minija E, a ovaj britanski proizvođač pod kapom BMW-a otvara nove fascinantne poglede na buduće urbane mobilnosti, koje će redukovati emisije CO2 bez kompromisa na račun jednostavne, svakodnevne upotrebljivosti. Prvi put u istoriji Mini je konceptnim modelom ušao u svijet dvotočkaša, a zahvaljujući brojnim posebnostima ovog atraktivnog koncepta, na dobrom je putu da ostvari izuzetan uspjeh, upravo kao i sa svojim odavno kultnim automobilom. Najveća posebnost Minija E Scooter Concept je pogonski sklop sastavljen od elektromotora integrisanog u zadnji točak, koji se napaja putem litijum-ionske baterije dizajniranom da se puni preko električne mreže pomoću konvencionalne utičnice. Slobodu mobilnosti jasno pokazuje i način punjenja, tačnije klasični utikač skriven iza lijepo dizajniranog poklopca, dok sama dužina kabla iznosi čak pet metara. Dizajn Minija E Scooter Concept uključuje aktuelne promjene u zahtjevima urbane mobilnosti.

 

 

 

Optimalno korištenje prostora korišćeno u Mini automobilima više od 50 godina sada je primijenjeno i na prvi dvotočkaš ovog proizvođača, koji nudi dovoljno mjesta za dvije osobe, a sve u okviru izuzetno kompaktnih dimenzija. Dizajnerski jezik i bogatstvo pojedinih detalja integrisanih u oblik klasičnog scootera temelje se na trenutnoj proizvodnji MINI brenda, a sve sa ciljem da budući serijski modeli budu pravi ambasadori Minijevog stila, prepoznatljivosti, unikatnosti te na kraju i načina života.

 

 

Jasno definisane proporcije i mekane linije daju Miniju E Scooter Concept estetski izgled, koji pokazuje značajne paralele sa bratskim četverotočkašem. Odnos između veličine točkova i vozila u cjelini igra značajnu ulogu, jer 11-inčni naplaci ovoj studiji daju snažan i robustan izgled, upravo kao što je slučaj i sa Mini automobilima. Uz frontalnu zaštitnu oplatu, koja je postavljena pod sličnim uglom kao i vjetrobran na Mini automobilima, okrugla prednja svjetla jasno asociraju na ona koja Mini koristi u autoindustriji. I ostatak scootera izveden je tako da asocira na Mini automobile, ali sa izraženom retro notom, što je rezultovalo specifičnim izgledom, koji se dodatno može istaći brojnim elementima uvrštenim na dugačku listu individualizacije.

 

 

Inovativnost prati i ostale eksterijerne elemente, a jedan od istaknutijih je i kokpit, ponovi dizajniran u automobilskom stilu. Instrumenti Minija E Scooter sastoje se od pokazivača brzine, ali ovaj put sa integrisanim smartphoneom u sredini, tačnije ispod njegovog poklopca. Jedno od najzanimljivijih rješenja je upravo integracija smartphonea u instrumente, jer u ovom slučaju on služi kao ključ za startovanje, centralni nadzorni element, ali i kao multimedijalni i informacioni displej navigacije, telefonije i muzičkog playera. Posebnost dijela posvećenog vozaču ogleda se u tome što je brzinomjer ispunjen tekućinom koja se povećanjem brzine širi, odnosno što operiše slično kao i termometar. U donjem dijelu instrumenata postavljen je i pokazivač napunjenosti baterije, dok dizajn kontrolnih elemenata za svjetla, pokazivače pravca i drugih funkcija odgovara tipkama na kolu multifunkcionalnih upravljača Mini automobila. Što se tiče funkcionalnosti, Mini E Scooter sličan je uobičajenim dvotočkašima ovog segmenta, sa brojnim pretincima za odlaganje sitnica, kao i sa nekoliko zanimljivih detalja, kao što su recimo šoljice za neke od napitaka, integrisane u centralni nosač ispred vozača.

 

 

Što se tiče samog agregata Mini nije objavio detaljnije informacije, tako da snaga, autonomija i brzina još uvijek nisu objavljeni. Svakako, Mini E Scooter Concept predstavlja prvi prototip mobilnosti u ovom segmentu vozila, ali sa naglašenom harmonijom održivosti, ekologije i stila života. MINI E Scooter Concept predstavlja prevozno sredstvo koje može ostvariti fantastičan uspjeh, ali samo pod uslovom da cijena eventualnog serijskog modela bude prihvatljiva širem krugu ljubitelja dvotočkaša. Nažalost, sudeći po cijenama po kojima se plasiraju Mini automobili, te ugrađenoj tehnologiji u ovaj konceptni scooter, teško je očekivati da će Mini, ako odluči da ga masovno proizvodi, svoj električni model ponuditi po niskoj cijeni. Sa druge strane u svijetu dvotočkaša Mini kao statusni simbol treba tek da se dokaže, a to mu ne bi trebao biti preveliki problem, obzirom da decenijama kotira kao jedan od najpoželjnijih lifestyle proizvođača na svijetu. Ako mu to pođe za rukom, onda cijena ne igra više nikakvu ulogu.

Datum objave: 04/11/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook