Naslovna > Automobili > Seat > Ateca > Miris premiuma u sportskom odijelu
FOTO GALERIJA (57)

Seat Ateca FR 2.0 TDI S&S 4Drive DSG

Miris premiuma u sportskom odijelu

Sa Atecom FR Seat je ponudio zanimljiv spoj sportskog dizajna, veoma bogate opreme i dinamičnih performansi, što bi trebalo biti dovoljno da zadrži svoje najzahtjevnije, ali i da privuče ponekog kupca iz premium segmenta…

Do prije samo par godina Seat se mučio sa velikim gubicima i neprofitabilnim modelima. Kako bi ga izvukla iz dubioze njemačka VAG grupacija je 2015. godine na čelo španskog brenda dovela menadžerski dvojac: Luca di Meo i Francisco Javier García Sanz. Pod upravljačkom palicom ovih stručnjaka Seat je za kratko vrijeme prodisao punim plućima i počeo da ostvaruje sve veći profit. Takav razvoj situacije sigurno ne bi bio moguć da 2016. godine nije predstavljen prvi španski SUV model Ateca, kojem je u „pomoć“ ubrzo pritekla i broj manja Arona. Podsjećamo da je Seatova SUV porodica nedavno zaokružena sa reprezentativnim sedmosjedom Terracom, od kojeg Španci u budućnosti takođe imaju visoka očekivanja.

Mada je u Seatu od 2011. godine, kada je na mjestu prvog čovjeka dizajnerskog odjela zamijenio Belgijanca Lucka Dunckerwolkea koji se proslavio Lamborghinijevom tehnikom izlomljenih linija (stealth), Španac Alejandro Mesonero Romanos Aguilar najveću pažnju na sebe skrenuo je upravo Atecom. Koristeći prepoznatljiva obilježja brenda, prije svih kompaktnog Leona, on je bez puno eksperimentisanja skrojio kompaktni SUV, koji se u okvirima klase nametnuo kao prepoznatljiv i veoma atraktivan model. Za tridesetak mjeseci koliko je na tržištu Ateca je našla put do 150.000 evropskih kupaca, što je između ostalog i najboljа potvrda uspješnosti njenog dizajna. On je progresivno atraktivan kao što su to uostalom i sadržaji tri „osnovna“ paketa opreme: Reference, Style i Xcellence. Početni Reference poprilično je plastičan, srednji Style već nudi pokoji sjajni detalj više, dok će Xcellencu manu naći samo najzahtjevniji kupci. Vizuelno najizražajniji pored njega je bez ikakve sumnje sportski FR paket, kojeg smo imali priliku upoznati na testnom modelu. Podsjećamo da je on isključivo dostupan u kombinaciji sa 1.5 i 2.0 TSI, te 2.0 TDI motorom sa 150 i 190 KS, odnosno da ga nije moguće dobiti sa ulaznim 1.0 TSI turbobenzincem.


Podsjećamo da je FR skraćenica od „Formula Racing“ i da su ju u okviru Seatove game proslavili sportski modeli Ibize i Leona. Atraktivni vizuelni FR Line kit danas se osim kod njih može dobiti i na monovolumenskoj Alhambri, Toledu, te najmanjem španskom modelu Mii. Za razliku od FR Leona i Ibize, koji ipak mogu da ponude više sportskog užitka, а u slučaju Atece riječ je prije svega o prvoklasnoj sportskoj šminci, koja je tu prvenstveno da dodatno istakne kompaktni španski SUV. U odnosu na standardni model Ateca FR ima sportski stilizovane branike, u boji vozila. I bočne obloge vrata su u istoj kombinaciji, s tim da je njihov donji dio istaknut svijetlosivom nijansom. Krovni nosači su alumijumski, a opciono mogu biti ofarbani i u crno. Bokovi vozila su dodatno istaknuti hromiranim okvirima prozora, koji su inače standardni tek u najbogatijem Xcellence paketu. Maska hladnjaka i otvori za dovod vazduha u prednjem braniku imaju drugačiju saćastu mrežicu, a desno od Seatovog znaka je stilizovani FR logotip, koji se nalazi i na petim vratima. Sportski dizajn je upotpunjen i sa jedinstvenim 18-inčnim alu naplacima sa gumama dimenzija 225/50. Kao opcija nude se veći i još atraktivniji 19-inčni (gume 245/40). Testni model je bio ofarban u Valvet crvenu nijansu, koja se doplaćuje 1.050 KM. Osim nje u ponudi je još pet nijansi, četiri opcione i standardna Energy plava, koja se ne doplaćuje. Upečatljiv vizuelni nastup dodatno je naglašen sa Full LED glavnim svjetlima, koja su serijska u FR i Xcellence paketima.

Sportski karakter istaknut je brojnim detaljima u kabini, koja kvalitetom materijala i završne obrade postavlja do sada najviše standarde u Seatovoj gami. U prvom planu je „podrezani“ trokraki multifunkcionalni upravljač, koji je obložen najfinijom perforiranom kožom i prošiven crvenim koncem. U istom stilu obrađeni su i kožna obloga mjenjača, te sportska sjedišta obložena na dodir veoma ugodnom i mekanom alkantarom. Tu su i aluminijumske nožne komande i ukrasni elementi u crnoj boji, te FR logotip koji je našao svoje mjesto na upravljaču, ali i na aluminijumskim ukrasima pragova. Iako je veoma sadržajna, bogata i u pojedinim segmentima luksuzna FR oprema u blještavo crvenom testnom modelu nije uspjela da neutrališe dominantno plastično crnilo. Ono je dodatno naglašeno sa crnim umecima od klavir laka, koji se nalaze na upravljaču, oko instrument panela i po sredini centralnog grebena. Ergonomija enterijera je usklađena po prepoznatljivim Volkswagenovim standardima.

 

Vozačeva pozicija je idealna, sjedišta su veoma ugodna i sa dovoljno bočnog oslonca. Klasični instrumenti su pregledni i oku ugodni, a gotovo svi prekidači na mjestima gdje ih intuitivno očekujete. Opciona multimedija sa 8-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, dva USB i AUX priključka, utorom za SD karticu, Bluetooth konekcijom, te podrškom za WMA i MP3 standarde uz osam zvučnika ne ostavlja prostora kritikama. Grafička postvka je vedra, puna boja i mladalački razigrana, a prikaz navigacione mape jasan i dovoljno veliki da se uz glasovna uputstva lako orijentišete. Vrhunac ugođajnog dijela je dvodijelni stakleni, panoramski krov koji se može otvoriti što omogućava poseban užitak u vožnji. Ateca FR nije automobil od kojeg Seat očekuje milionske „tiraže“. To je svojevrsni dizajnerski, pogonski i tehnološki omaž svim onim njegovim najzagriženijim ljubiteljima koji su u decenijama za nama strpljivo čekali da se španski div probudi i da stane rame uz rame sa najboljom evropskom konkurencijom. Ateca FR je svojevrsna demonstracija Seatovih trenutnih krajnjih dometa u klasi kompaktnih SUV-ova, koji s obzirom na ponuđeno nisu nemoralno zacijenjeni. Mada se 61.942 KM, koliko košta testni model, čini poprilično velikim iznosom za Seatov imidž, kod mnogih konkurenata se ovakve kombinacije naplaćuju značajno više. O opravdanosti takvog pristupa svoju ocjenu daće  kupci, koji polako ali sigurno pokazuje sve veću naklonost prema Seatu.

ASISTENTI I SIGURNOST
Testna Ateca imala je i svojevrsne elektronske „anđele čuvare“ u vidu inteligentnih sistema za nadzor kretanja pješaka, prepoznavanje vozačevog umora i automatskog kočenja u slučaju saobraćajne nezgode. Tu je bio i sistem nadzora puta ispred vozila, sa mogućnošću detekcije opasnih situacija, te automatskog kočenja s ciljem izbjegavanja bliskog kontakta sa „rizičnim“ objektima ili ostalim učesnicima u saobraćaju. Zahvaljujući navedenom u okolini vozila praktično da i nema „mrtvih tačaka“. Ono što vozač ne stigne da vidi i registruje, vidjeće i registrovaće parking senzori ili četiri širokougaone kamere, koje pokrivaju svaki centimetar okoline. Njihovi snimci se reprodukuju na ekranu multimedije, a osim 2D moguće je dobiti i 3D prikaz. Kako bi vozač bio što sigurniji u odabranu putanju tu su i grafički orijentiri koji pomažu pri parkiranju, a dobro dođu i u off-roadu.

SEAT DRIVE PROFILE
Pored prepoznatljive ručice DSG automatika, kojom se takođe rukuje veoma jednostavno, nalazi se selektor Seat Drive Profile elektronskog sistema, koji vozaču omogućava fino prilagođavanje pogona različitim vrstama podloge kroz šest režima rada: Eco, Normal, Sport, Individual, Offroad i Snow. U praksi to znači da ćete na šljunkovitim podlogama u Sport režimu, uz osjetno proklizavanje točkova podići puno prašine, a da ćete tu istu operaciju u Offraod režimu odraditi sa puno manje drame i gubitka energije. 

POGON
Kako bi opravdao FR logotip Seat je odlučio da ga ne uparuje sa početnim 1.0 TSI benzincem sa 115 KS. Kupcima koji žele sportski vizuelni ugođaj Španci su odlučili ponuditi i sportski pogonski duh. Poštovaoci benzinaca mogu da biraju između 1.5 TSI motora sa 150 i 2.0 TSI sa 190 KS, dok se ljubiteljima dizelaša nudi 2.0 TDI motor u verzijama sa 150 i 190 KS. Ovu drugu i jaču dizelsku imali smo priliku isprobati u testnom modelu, u kombinaciji sa 4Drive pogonom na sve točkove i sedmostepenim DSG automatikom. Uz osnovnu masu koja prelazi 1,5 tona ovakva pogonska kombinacija sposobna je da ponudi dosta vozačkog užitka. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,0 sekundi je, primjera radi, sekundu sporije od onoga što nudi trenutno najjači i najbrži Seatov model Leon Cupre, koji raspolaže sa 300 KS. I najveća brzina od 212 km/h je više nego dovoljna za jedan punopravan SUV sa klirensom od 187 mm. Odlične performanse u praksi rezultiraju sa prosječnom potrošnjom koja se kreće između osam i devet litara. S malo pažnje u Eco režimu rada moguće je biti i ekomoničniji, za litar, pa i dva, ali se takva vožnja jednostavno kosi sa prirodom FR modela. Vješanje je podešeno sportski čvrsto, pa se i udobnost čini koji procenat slabijom nego što je to slučaj kod „klasične“ Atece Xcellence. Zauzvrat, upravljanje je poprilično direktno. Na granici pogonskih i dinamičkih mogućnosti Ateca FR pokazuje tendenciju proširenja putanje prednjim dijelom, ali je za ovakav stepen „nervoze“ potrebno odlučno pretjerati. Pogon na sve točkove daje potrebnu dozu sigurnosti na asflatu i po lošem vremenu, dok su off-road mogućnosti očekivano limitirane širokim niskoprofilnim točkovima. No s malo pažnje prema vješanju i sportskim branicima, Ateca FR će proći kuda to mnogi vozači od nje i ne očekuju.
 

Datum objave: 12/02/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook