Naslovna > Automobili > Audi > RS5 > Mišići napumpani sa turbinama
FOTO GALERIJA (36)

Audi RS5 Coupe

Mišići napumpani sa turbinama

Druga generacija RS5 modela je odbacila dosadašnji 4.2-litarski V8 atmosferski motor i okrenula se potpuno novom 2.9 Bi-Turbo „šestaku“. Snaga je ostala ista, ali je RS5 postao osjetno brži…

Audi je u Ženevi predstavio drugu generaciju Audija RS5, kao zamjenu za model iz 2010. godine. Odmah je objavljena i početna cijena od 80.900 eura, a prvi modeli kupcima bi trebalo da budu isporučeni već u junu. Novi RS5 je potencijalni odgovor na BMW M4, Mercedes-AMG C 63 i Lexus RC F. U njegovu konkurenciju se može ubrojati i Ford Mustang GT Fastback sa 5.0 V8 motorom, mada je on sa početnom cijenom od 49.500 eura značajno povoljniji. Za pogon najjače „petice“ je namijenjen potpuno novi V6 motor.

 

 

Podsjećamo da je prethodni RS5 imao 4.2 litarski FSI V8 motor sa 450 KS i 430 nm obrtnog momenta. On mu je u kombinaciji sa osmostepenim automatikom i quattro pogonom omogućavao ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekundi i brzinski maksimum od elektronski ograničenih 250 km/h. Novi 2,9-litarski „šestak“ potpomognut je sa dva turbopunjača, koji su iz šest cilindara istisnuli 450 KS i 600 nm obrtnog momenta, čak 170 nm više nego do sada. To je u kombinaciji sa 60 kg manjom težinom (1.655 kg) omogućilo značajno ubrzavanje Audija RS5. Ovdje treba dodati da je RS5 118 kg teži od BMW M4 DKG, ali i 55 kilograma lakši od Mercedesa AMG C 63. Najveća brzina kod RS5 je serijski limitirana na 250 km/h, ali se uz doplatu limit može povećati na 280 km/h, dok je ubrzanje do „stotke“ smanjeno za 0,6 sekundi, na samo 3,9. To je rezultat dostojan čistokrvnih sportskih automobila kao što su Porsche 911 GT3, koji sa šestostepenim ručnim mjenjačem ostvaruje isto ubrzanje, dok mu sa sedmostepenim PDK automatikom trebaju mu 3,4 sekunde. RS5 je superioran i u poređenju sa direktnim konkurentima. Značajno lakšem M4 do „stotke“ trebaju 4,3 sekunde, dok AMG C 63 ubrzava za okruglo četiri sekunde. Uz RS5 Audi nudi dva sistema vješanja. Podsjećamo da se multilink sa pet veza sada nalazi na obje osovine. U standardnoj kombinaciji dolazi RS sportsko vješanje, a kao opcija se nudi Dynamic Ride Control sistem sa elektronski podesivim amortizerima i direktnijim upravljanjem. Uz doplatu se mogu dobiti i karbon-keramičke kočnice. U standardnoj opremi dolaze čelični samoventilirajući diskovi na obje osovine. Serijski točkovi su 19-inčni, dok su „dvadesetke“ dostupne uz doplatu.

 

U odnosu na prethodnika kućišta blatobrana su proširena za 15 mm. Na spisku zanimljivih opcija se nalazi i crni karbonski krov, koji je efektniji i lakši od metalnog. U unutrašnjosti se ističu sportski profilisana sjedišta presvučena Nappa kožom prošivenom crvenim koncem sa „dijamantskim“ dezenom po sredini. Tu je sportski podrezan trokraki upravljač obložen brušenom kožom, koja se nalazi i na ručici mjenjača, te oblogama vrata. Moderni virtuelni instrumenti nadopunjuju se ekranom visoke rezolucije putem kojem vozač „komunicira“ sa Audijevim multimedijanim MMI sistemom. Sportski karakter naglašavaju i ukrasni umeci od karbona. S vana se ističu nova Matrix LED svjetla, te značajno šira i ravnija maska hladnjaka (u odnosu na standardni A5 Coupe) sa serijskim quattro logotipom. Dizajneri tvrde da su inspiraciju za dizajn novog RS5 pronašli u Audi 90 quattro IMSA GTO sportskom modelu iz 1989. godine. Pozadinu krase sportski difuzor vazduha, dvije ovalne izduvne cijevi i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Mada ne djeluje radikalno, drugačiji novi RS5 je na svim poljima napravio veliki iskorak u odnosu na prethodnika. Quattro pogon raspoređuje snagu između osovina u odnosu 40:60% u korist zadnjih točkova. Pozadi se može dobiti i sportski diferencijal, koji omogućava precizniju raspodjelu snage između točkova

 

„Novi Audi RS5 Coupe je čistokrvni Gran Turismo model u Audijevom sportskom programu, koji kombinuje visoke performanse sa elegantnim dizajnom i uzornom svakodnevnom upotrebljivošću. Novi V6 turbo je razvijen od nule. Značajno je efikasniji i pruža bolje performanse u odnosu na prethodnika”, rekao je Stephan Winkelmann, direktor Audi Sport GmbH.

 

Datum objave: 15/04/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook