Naslovna > Automobili > Audi > Q3 > Mladalački opušten, ali i porodično praktičan
FOTO GALERIJA (76)

Audi Q3 Sportback

Mladalački opušten, ali i porodično praktičan

Sa dizajnerski opuštenijom i atraktivnom kupe verzijom kompaktnog Q3 Audi ide korak dalje i proširuje ponudu svojih ekskluzivnih SUV-ova na segment u kojem premijum modeli osim raskošne i bogate opreme moraju da imaju i dozu porodične praktičnosti…

 

Nakon što nam je predstavio najjači SQ8 model, a zatim i temeljno redizajnirani Q7, koji su usmjereni ka kupcima dubljeg džepa, proizvođač iz Ingolštata ovaj put nam je u Frankfurtu ponudio i nešto potpuno novo, namijenjeno isključivo mladim i svim onima koji se tako osjećaju. Riječ je o kupe verziji kompaktnog SUV modela Q3, koja je u nazivu pomalo iznenađujuće dobila odrednicu Sportback, koju su do sada isključivo koristili Audijevi standardni petovratni modeli A1, A3, A5 i A7 serija. Naime, Audijevi menadžeri zaduženi za kućnu nomenklaturu u ovom slučaju su morali da prave svojevrsni kompromis, pošto je oznaka Q4 već bila rezervisana za budući električni SUV model. Tako je odlučeno da kupeovska verzija Q3 modela dobije odrednicu Sportback, koja unutar Audija već asocira na dinamične automobile sa petovrtnom karoserijom. Najnoviji njemački kupe SUV izveden je iz standardnog Q3 modela koji je na tržištu prisutan od početka godine. Transformacija klasičnog u atraktivniji kompaktni kupe SUV protekla je po dobro oprobanom receptu spuštanjem krova za dodatna tri centimetra i zaobljavanjem zadnjeg dijela vozila. Kako bi se istakla elegantna kupeovska forma krova Sportback je ostao bez krovnih nosača, dok je zadnji D stub značajno istanjen i položen pod oštrijim uglom. Drugačije profilisan je i krovni spojler, a uz nove dezene alu naplataka dostupnih u rasponu od 18 do 20-inča, te otvoreniju masku hladnjaka sa velikim bočnim usisnicima vazduha u prednjem i difuzorom vazduha u zadnjem braniku, novi Q3 Sportback već na prvi pogled izgleda značajno dinamičnije od standradnog modela iz kojeg je izveden. Štaviše, prve reakcije javnosti na njegov dizajn prevazilaze i najsmjelija Audijeva očekivanja, pa se u Ingolštatu već potajno nadaju kako su „uboli“ još jedan tržišni hit automobil. 

 

I dok je vanjski dio Q3 Sportbacka značajno promijenjen zbog drugačijeg kupe koncepta, enterijer je suštinski ostao isti kao kod Q3 modela. Ispred vozača je najsavremeniji Audijev četverokraki multifunkcionalni upravljač sa velikim metalnim umetkom, a tu su i najasvremeniji digitalni instrumenti, koji se projektuju na standardnom 10,25-inčnom ekranu visoke rezolucije. Multimedijalni sistem u najskupljoj verziji dolazi u kombinaciji sa većim i na dodir osjetljivim 12,3-inčnim ekranom, dok serijska oprema uključuje 10,1-inčni ekran. Oba su specifična po novom sistemu glasovne potvrde odabrane komande, odnosno činjenici da svaki dodir prati i ritmički zvuk koji označava potvrdu aktivacije. Da je vozački orijentisan automobile, Q3 Sportback u kabini sugeriše i sa 10 stepeni ka upravljaču zakrenutim ekranom multimedije i komandama klime. Multimedija se osim aktivne internet konekcije i razmjene informacija u realnom vremenu može pohvaliti i sa glasovnim komandama, odnosno mogućnošću daljinskog povezivanja sa pametnim telefonom korisnika vozila putem Android Auto i Apple CarPlay aplikacija. Posebno interesantnim čine se navigacione mogućnosti Audijevog MMI sistema koji sa vremenom „pamti“ vozačeve navike, te ubrzava i olakšava mu izbor željene destinacije, ali i traži najlakši način da se dođe do iste s obzirom na aktivne informacije o stanju u saobraćaju i gužvama koje su mu stalno dostupne zahvaljujući internet konekciji koja se ostvaruje zahvaljujući ugrađenoj SIM kartici i LTE Advanced mreži. Sa 4.500 mm dužine Sportback je od standardnog Q3 modela duži za 16 mm, te ima identičan međuosovinski razmak od 2.680 mm. Istovremeno njegova širina je smanjena za devet, a visina za 30 mm. Kako bi se kabinski komfor zadržao na optimalnom nivou zadnja klupa je spuštena nešto niže, a nasloni sjedišta su pomjereni za koji stepen unazad. Zbog kupeovskog krova pozadi neće biti onoliko slobodnog prostora koliko je na raspolaganju u Q3 modelu, ali je njena funkcionalnost serijski poboljšana kliznim mehanizmom, koji se u standardnoj verziji doplaćuje. U Audiju ističu da u Q3 Sportback pozadi mogu udobno da se smjeste tri odrasle osobe, odnosno da on u potpunosti može da ispuni i porodične zahtjeve njegovih kupaca sa dvoje i više djece. Zavisno od položaja zadnjih sjedišta zapremina prtljažnika kod Sportbacka varira od osnovnih 530 do najvećih 1.400 litara, što je u osnovnoj konfiguraciji za 125 litara skromnije ostvarenje nego kod Q3 modela, ali još uvijek dovoljno da dobije epitet „uzorno“. Dodatni doprinos praktičnosti daje i dvostruko nivelisan pod prtljažnika ispod kojeg se u slučaju transporta kabastijih stvari može odložiti i zadnja polica. Teži tereti mogu se „usidriti” pomoću elastičnih mreža i četiri alke koje su instalirane u uglovima prtljažnog prostora. Koristan detalj predstavljaju i plastične vješalice na nosačima poklopca prtljažnika na koje je moguće jednostavno zakačiti vrećice. Za kupce koji to žele Audi Q3 Sportback može da opremi i sa sistemom električnog podizanja i spuštanja vrata prtljažnika, sa beskontaktnom aktivacijom podvlačenjem stopala pod zadnji branik. Novi Q3 Sportback će se proizvoditi u mađarskom Đeru zajedno sa standardnim Q3 modelom, a njegova najpovoljnija verzija na jesen 2019. godine biće dostupna po cijeni od 40.200 eura.

 

POGON

Za početak prodaje kupci će moći da biraju između samo dva dvolitarska motora. Ljubiteljima benzinaca namijenjen je 45 TSFI model sa 230 KS, dok će poklonici dizelaša moći da odaberu 35 TDI sa 150 KS. Sa vremenom ponuda bi trebalo da bude proširena sa 1.5 i 2,0-litarskim TFSI benzinskim motorima sa 150 i 190 KS, a biće ponuđena i jača verzija 2.0 TDI motora sa 190 KS. Zavisno od snage motora Audi će u Q3 Sportback ugrađivati šestostepeni ručni ili sedmostepeni S tronic automatik. Bazni modeli imaju pogon na prednje točkove, dok je Quattro u nekim slučajevima opcija, a u nekim standardan.

 

MMI SVIJET

Mozak i srce Audijevog automobilskog „digitalnog svijeta“ je njegov MMI multimedijalni sistem, koji u Navigation Plus izdanju zahvaljujući Audi Connect aktivnoj internet vezi može vozaču ponuditi niz korisnih i trenutno aktuelnih informacija. Primjera radi, to uključuje online informacije o saobraćaju i tačkama interesa kao što su parkirališta, benzinske stanice, restorani, pozorišta, hoteli,… Zahvaljujući međusobnoj povezanosti s Audijevom flotom, Q3 Sportback prima i pruža informacije o parking mjestima uz cestu, opasnim područjima i ograničenjima brzine, koja se detektuju preko ugrađene kamere i senzora vozila. Kao interesantna novost ističu se informacije o semaforima, koje su nova karakteristika takozvanih Car-to-X usluga. Automobil prima podatke iz računara gradskog saobraćaja i informacije o trenutnim fazama semafora na ruti ispred vozila i vozaču ih predočava putem Audijeve virtuelne instrument table. Ovaj sistem omogućuje vozaču da uskladi brzinu kretanja sa ritmom zelenog svjetla na semaforu, te tako smanji potrošnju i povećava protok saobraćaja.

 

GLASOVNA KOMUNIKACIJA

Najnovija verzija Audijevog MMI sistema karakteristična je i po tome što koristi Amazonov Alexa glasovni servis koji može reprodukovati muziku, audio knjige ili ponuditi više od 80.000 Alexa Skills funkcija. Tu su i navigacija s Google Earth aplikacijom i radio, koji se automatski prebacuje između FM, DAB i online frekvencija zavisno od kvaliteta prijema. Sistem glasovne kontrole koristi Alexine algoritme i bazu podataka kako bi s velikom preciznošću odgovorio na pitanja i naredbe vozača. Uz Q3 Sportback Audi nudi i besplatnu aplikaciju myAudi, te Audi Smartphone podršku, koja osigurava međusobnu povezanost automobila i pametnog telefona. To omogućava integrisanje Android i iOS telefona s ugrađenim informaciono-zabavnim sistemom. Prikaz na telefonu se kopira na MMI ekranu preko Apple CarPlay ili Android Auto aplikacija, s tim da za iPhone uređaje nisu potrebni kablovi.

 

SIGURNOST
Za osiguranje visokog nivoa sigurnosti koriste se četiri standardna sistema. Oni uključuju upozorenje kod izlaska iz saobraćajne trake i asistenciju prilikom promjene pravca kretanja u traci. Dok prvi vozaču pomaže da ostane u okvirima trake, drugi ukazuje na kritične situacije kod promjene pravca, kao što je detekcija vozila u mrtvom uglu. U ponudi je i Audi presense sistem sa prednje strane vozila. Ako sistem registruje neizbježan frontalni sudar, on vozaču upućuje vizuelna, akustička i haptička upozorenja. U slučaju nužde, sistem samostalno aktivira snažno kočenje i sprovodi Audi pre sense osnovne sigurnosne mjere. To uključuje zatezanje prednjih sigurnosnih pojaseva, zatvaranje prozora i opcionog krovnog otvora, te paljenje svih pokazivača smjera. Kao sigurnosna opcija nudi se i Adaptive cruise control sistem. On vozaču olakšava vožnju tokom uzdužnog i poprečnog navođenja. Boravak za upravljačem olakšava i sistem parking kamera koji pokriva 360 stepeni, te nudi pomoć pri parkiranju i manevrisanju. Na MMI ekranu on prikazuje okolinu vozila modela sa mogućnošću izbora nekoliko različitih perspektiva. Sistem pomoći pri parkiranju automatski navodi automobil prilikom ulaska, ali i izlaska sa parking mjesta. Tu je i asistent za bočni saobraćaj koji vozača pri izlasku unazad upozorava na približavanje ostalih vozila, koje sistem smatra opasnim.

 

Kupcima su dostupna tri različita koncepta LED svjetala. Najekskluzivnija su Matrix LED sa aktivnim prilagođavanjem i podešavanjem dugog svjetlosnog snopa, na način koji omogućavaja maksimalno osvjetljavanje puta i minimalno zasljepljivanje ostalih učesnika u saobraćaju. Opciona klizna zadnja klupa omogućava uzdužno pomjeranje na šinama dugačkim 130 mm. Na ovaj način se u kombinaciji sa pojedinačno preklopivim naslonima sva tri sjedišta omogućava jednostavno prilagođavanje putničkog i teretnog prostora najrazličitijim potrebama Prednja sjedišta je moguće dobiti i u kombinaciji sa električnim podešavanjem i grijanjem. Kao opcija nude se i kožom obložena sportska sjedišta sa kontrastnim šavovima Na dugačkom spisku opcione opreme nalazi se i ambijentalno osvjetljenje kabine sa tridesetak različitih nijansi čiji izbor se obavlja putem multimedijalnog sistema. U skladu sa aktuelnim trendovima Audi je ponudio i Phone Box sistem sa bežičnim punjenjem pametnih telefona u kaseti ispred mjenjača, dok se ljubiteljima vrhunskog zvuka nudi i Bang & Olufsen Premium audio sistem sa 3D zvukom

 

 

Datum objave: 28/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook