Naslovna > Automobili > Opel > Corsa > Mnogo ljepša i po svemu drugačija
FOTO GALERIJA (24)

Vozili smo – Opel Corsa VI

Mnogo ljepša i po svemu drugačija

Sa šestom generacijom Corse Opel otvara novo poglavlje u svojoj istoriji i sa GM prelazi na PSA tehnologiju, koja mu, ako je to suditi prema onome što smo imali priliku vidjeti na prvim testnim vožnjama, daje neke potpuno nove adute od dosadašnjih…

 

Nakon pet generacija razvijenih u saradnji sa GM-om najnovija, šesta Opel Corsa preuzela je platformu i motore od novog vlasnika, francuske PSA grupacije, a po prvi put je dobila i 100% električnu verziju, ali i mnoge ostale detalje koje nismo imali priliku vidjeti u do juče aktuelnom modelu. Kako izgleda nova Corsa premijerno smo vidjeli još polovinom godine, kada smo kao jedini predstavnik iz BiH prisustvovali međunarodnoj prezentaciji njene električne verzije koja je održana u centrali Opela, u Rüsselsheimu. A kako se vozi nova Corsa iskusili smo u okolini Šibenika gdje su održane njene prve zvanične testne vožnje. Jedna od vizuelno najzanimljivijih Corsinih novih verzija koju smo imali priliku da vidimo i upoznamo u Šibeniku je i ona sa GS Line oznakom. Ovaj model ima zadatak da naglasi sportske atribute Opelovog gradskog kompakta. Mada je promotivna GS Line Corsa kombinovana isključivo sa „hot crvenom“ bojom ovaj paket moguće je dobiti i sa ostalih sedam boja koje Opel nudi uz njega. Tu su i atraktivne kontrastne crne kombinacije krova i poklopaca retrovizora. Opel u GS Line paketu serijski ugrađuje 16-inčne alu naplatke, dok su opciono dostupni 17-inčni točkovi sa četiri ili pet dvostrukih krakova. GS Line model ima standardna LED zadnja i svjetla za maglu, dok se opciono nude i najsavremenija Matrix LED glavna svjetla sa dvije karakteristične svjetlosne linije. U serijskoj opremi je saćasta sportska maska hladnjaka, te snažno profilisan prednji branik, dok se sa bočne strane najviše ističu krovni spojler i proširenja pragova. I zadnji branik je oblikovan u sportskom stilu sa snažnim bokovima i dvostrukim izduvnim otvorima sa desne strane. Standardna verzija Corse je vizuelno smirenija, ali u svim izdanjima je jasno distancirana od prethodne generacije. Dimenzijske promjene nisu velike, ali se novi model ipak čini vizuelno širim od prethodnog ponajviše zahvaljujući 48 mm nižoj krovnoj liniji.   

 

 

U enterijeru Corsa nudi sadržajnu serijsku opremu, koja je kod GS Line modela kojeg smo najviše imali priliku da vozimo u Šibeniku naglašena sa mnoštvom sportskih detalja. U prvom planu su veoma udobna nova sjedišta sa snažnim bočnim osloncima. Ona su presvučena kombinacijom platna, kože i alkantare, te ukrašena sa dvije crvene linije po sredini, odnosno crvenim i bijelim šavovima. Tu je i trakraki kožom obloženi multifunkcionalni upravljač, koji nudi odličan osjećaj u vožnji. Kod modela sa automatskim mjenjačem ističe se i savremeno stilizovani upravljački džojstik iza kojeg su selektor pogona i elektronska ručna kočnica. Centralni dio instrument panela ukrašen je sa stilizovanim crveno-sivim umetkom koji se proteže čitavom širinom kabine. Na sredini je veliki i pregledni 10-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedije sa par klasičnih tastera i potenciometara ispod njega, dok je ispred vozača digitalna instrument tabla. Uzoran komfor ponuđen je i putnicima u drugom redu koji sjede na stilski ukrašenim sjedištima ispred kojih se nalaze dvije USB utičnice za punjenje pametnih uređaja. Generalni utisak koji smo stekli o enterijeru nove Corse veoma je pozitivan, jer su odabrani materijali ugodni na dodir, a kvalitet završne obrade čini se besprijekornim.

 

I praktični aspekt je na visokom nivou, jer smo širom kabine pronašli dovoljno otvorenih i zatvorenih pretinaca za odlaganje sitnica, flašica sa vodom, grickalica, telefona i ključeva. Iza naslona zadnjih sjedišta nalazi se prtljažnik sa 309 litara osnovne zapremine, koji spada u prosjek klase i za 24 litra je veći od onoga koji je nudila prethodna generacija. Generalni utisak koji smo stekli u vožnji nove Corse je da je automobil osjetno lakši, ali i upravljiviji od dasadašnjeg, što najbolje potvrđuje podatak da je masa početnog modela sa 1,2-litarskim atmosferskim benzincem samo 1.055 kg. Opelovi inženjeri su nas uvjeravali da su na smjeni pete i šeste generacije Corse ovu drugu uspjeli olakšati prosječno za čak 108 kilograma. To je uz bolju aerodinamiku, novu platformu, vješanje i upravljanje rezultiralo značajno drugačijim osjećajem u vožnji. Početni turbobenzinac sa 100 KS i 205 Nm obrtnog momenta čini se kao odlična mjera za novu Corsu koja sa njim do 100 km/h iz mjesta stiže za 9,9 sekundi. Zbog energičnog odaziva na svaki pritisak gasa dinamika vožnje čini se puno ubjedljivijom nego što je to na papiru, dok je prosječna potrošnja od šest do sedam litara u skladu sa očekivanjima od ovakvog pogona. Za sada jedini 1,5-litarski dizelaš koji raspolaže sa 100 KS i 250 Nm obrtnog momenta djeluje još dinamičniji nego što je to trocilindarski turbobenzinski motor, mada je opet na papiru od njega sporiji 0,3 sekundu u ubrzanju od 0 do 100 km/h. Osim što je uzorno dinamična sa njim Corsa može da bude i izuzetno ekonomična, pa prosjeci između tri i četiri litra nisu iznenađenje već realnost. Dolazak nove Corse u BiH nećemo čekati dugo, do početka naredne godine, a cijena ulaznih modela je 23.400 KM.

 


Električna verzija

Za pogon Opel Corse-e zadužen je jedan električni motor koji raspolaže sa 136 KS (100 kW) i 260 Nm obrtnog momenta. On bi sa jednim punjenjem 50 kWh baterije trebao da prevali čak 330 kilometara uz napomenu da je 80% kapaciteta baterije moguće dostići za samo 30 minuta punjenja. Vozačima su na raspolaganju tri, elektronski podesiva režima vožnje: Normal, Eco i Sport. Ubrzanje od 0 do 50 km/h iznosi samo 2,8 sekundi, dok je za dostizanje 100 km/h potrebno osam.

 

 

Pogonska gama

Za pogon nove Corse Opel je namijenio tri benzinska i jedan dizel motor sa unutrašnjim sagorijevanjem. Svi ponuđeni agregati su preuzeti od PSA grupacije. Ljubiteljima benzinaca ponuđen je 1,2-litarski trocilindarski benzinac u atmosferskim i turbo izdanjima sa 75, 100 i 130 KS. Tu je i jedna 1,5-litarska dizel alternativa, koja će od starta biti dostupna u verziji sa 100 KS. Najslabiji benzinac kombinovan je sa petostepenim ručnim mjenjačem, dok su jači upareni sa šestostepenim. Kao njihova alternativa nudi se i savremeni osmostepeni automatski mjenjač.

 

 

 

 

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook