Naslovna > Automobili > Kia > Stonic > Moderan, dinamičan, zabavan i povoljan

BiH premijera - Kia Stonic

Moderan, dinamičan, zabavan i povoljan

Novog Stonica smo premijerno vidjeli u Frankfurtu, a zatim i vozili u Berlinu, ali tada nismo znali da će početna cijena za naše tržište biti 27.000 KM, što je u odnosu na performanse i kvalitet, najblaže rečeno, više nego korektna ponuda.

Dizajn Stonica definisan je zajedničkim radom korejskih i evropskih dizajnera. Simpatične linije karoserije duge 4.140 mm dodatno su istaknute dvobojnom karoserijom koja se, očekivano, dobija uz doplatu. Zahvaljujući različitim paketima opreme, koji podrazumijevaju točkove dimenzija u rasponu od 15 do 17 inča, i različitim kombinacijama boja u unutrašnjosti, moguć je veliki stepen  personalizacije koji je u posljednje vrijeme veoma popularan u ovoj klasi automobila. Bez obzira na to da li posmatramo vanjštinu ili unutrašnjost odmah je jasno da je Stonic nastao na temeljima nove generacije Ria. Recept je to za kojim je posegnula većina konkurenata koji su svoje modele nastale na gradskim automobilima također predstavili u Frankfurtu: Seat Arona, Volkswagen T-Roc i Hyundai Kona. Tokom testnih vožnji u Berlinu dobili smo automobile sa bogatijim paketima opreme, što je na novinare iz cijele Evrope ostavilo više nego pozitivan utisak. U današnje vrijeme uvijek se posebno ističe multimedija koje kod Stonica zaista ne nedostaje. Recimo da se na 7-inčnom ekranu, između ostalog, „vrte“ mape navigacijskog sistema, pokazuje slika sa kamere za olakšanu vožnju unazad, podaci sa telefona i eksternih nosača zvuka, te još mnogo toga. Za pohvalu je i TFT ekran smješten između glavnih instrumenata. Kao kruna svega dolazi lijepo oblikovani multifunkcionalni volan...
Tokom vožnje smo se uvjerili u visok stepen ergonomije, što i te kako godi na dužim relacijama. Ponuda prostora je skoro pa identična onoj u Riu. U principu sasvim dovoljno za svakodnevnu upotrebu u gradu ali i van njega. Prtljažnik zapremine od 352 litra spada u sam vrh klase, a kada se zadnja djeljiva klupa u potpunosti preklopi oslobodi se prostor od 1.155 litara, što otvara ozbiljne transportne mogućnosti... Tokom dvodnevnog testiranja na raspolaganju smo imali model sa trenutno jedinim dizelašem u ponudi. Već smo se na prvim kilometrima uvjerili da se radi o modernom agregatu čije performanse zadovoljavaju sve prohtjeve savremenih kupaca. U paru s motorom dolazi ručni mjenjač sa šest dobro proračunatih stepeni prenosa. Iako nismo imali priliku za precizno mjerenje potrošnje, kao što radimo na standardnim testiranjima, zaključili smo da se 100 km na regionalnim cestama može savladati sa tek 4 litra dizela.,

 


Drugi dan boravka u Berlinu iskoristili smo za vožnju Stonica sa 1.0 T-GDI motorom. Rad motora oduševljava u cijelom opsegu rada. Razvijanje snage je linearno a odziv na potapanje desne pedale agilniji nego što se očekuje. S obzirom na to da se u skorije vrijeme očekuje velika prevlast benzinskih nad dizel motorima ovaj je svakako odlična preporuka za kupovinu. Pošto smo dobili priliku za vožnju po specijalno postavljenom poligonu mi smo se odlučili za vožnju dizelaša i benzinca. Iako je vožnja s dizelašem bila prilično brza i precizna, s benzicem smo isti zadatak savladali lakše i brže. U rukama se jasno osjeti manja masa (benzinac je približno 75 kg lakši od dizelaša), što se pozitivno odražava na nagle promjene pravca, odnosno težišta. Recimo da Stonicov upravljački mehanizam od jedne do druge tačke treba samo 2,5 okretaja te da je krug okretanja sa 10,4 metara idealan za uske gradske prometnice. Za ovu klasu automobila već je postalo standardno da se nudi sa pogonom na samo prednju osovinu, pa se 4x4 ne može dobiti ni uz doplatu. Iskreno rečeno ni ne treba... Stonic raspolaže sa punom pasivnom i aktivnom zaštitom putnika, baš kao i Rio na čijim je temeljima i nastao. Istaknimo da se može dobiti i sistem za samostalno kočenje u slučaju nužde, odnosno prošireni paket ADAS.
Na početku komercijalizacije Stonic se u EU nudi sa 4 motora – tri benzinca i jednim dizelašom. Najmanji 1.0 T-GDI benzinac sa 120 KS je ujedno i najjači u trenutnoj ponudi. Uparen je sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa, čime se dobio dobar kompromis u razvijanju performansi tokom gradske i van gradske vožnje. Sljedeći u nizu je poznati 1,25 MPI sa 84 KS uparen sa ručnim mjenjačem sa pet stepeni prenosa. Benzinac najveće radne zapremine od 1,4 litara raspolaže sa okruglo 100 KS. I on, kao i 1,0 T-GDI dolazi sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Boje dizelaša za sada brani 1,6 litarski CRDi sa 110 KS. Snaga se na podlogu prenosi preko ručnog mjenjača sa šest stepeni prenosa. Iduće godine ponuda se širi za 1,0 T-GDI sa snagom prigušenom na 100 KS, a što se mjenjača tiče za zahtjevnije kupce biće spreman automatik sa dvostrukim kvačilom i  sedam stepeni prenosa. Što se našeg tržišta tiče, situacija je ista kao kod modela Rio, što znači da savremeni turbo benzinski motori T-GDI za sada neće biti službeno dostupni, ali da će na zahtjev kupaca moći biti isporučeni bez ikakvih problema...
 

Datum objave: 17/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook