Naslovna > Automobili > Volkswagen > Beetle > Moderna kćerka retro majke
FOTO GALERIJA (9)

Novitet-VW Beatle III

Moderna kćerka retro majke

U svom drugom savremenom izdanju Volkswagen „buba“ donosi dinamičniji dizajn, prostraniji i kvalitetnije opremljen enterijer, te paletu srčanih i štedljivih turbo agregata, koji najavljuju dobru zabavu u vožnji...

Priča o „bubi“ počela je 1933. godine iz potrebe motorizovanja njemačke armije, a po nalogu Adolfa Hitlera. Automobil je dizajnirao i konstruisao slavni dr Ferdinand Porsche, a oživio NSU, tada poznati proizvođač motocikala. Prvi „narodni“ automobil (na njemačkom - Volkswagen) svoju civilnu izvedbu dočekao je tek po završetku Drugog svjetskog rata 1945, kada je pokrenuta masovna proizvodnja VW 51 modela. Za pogon prve „bube“ koristio se 1.131 cm benzinski bokser agregat sa 25 KS, o čijoj izdržljivosti su spjevani hvalospjevi, dok se njen dizajn pokazao bezvremenskim te i dan danas plijeni pažnju na putevima širom svijeta. Posljednja originalna „buba“ proizvedena je 2003. godine u meksičkom pogonu Puebla, kada je i zvanično okončana 68-godišnja produkcija najdugovječnijeg Volkswagenovog modela, koji je napravljen u tačno 21.529.464 primjerka...

 

 

 


Druga generacije predstavljena je 1997. godine, u trenutku kada je retromanija u automobilizmu počela da uzima sve više maha. Ljepuškasti dizajn i nježne zaobljene linije prvenstveno su naišli na veliko zanimanje kod ženske publike, koja je u novoj „bubi“ pronašla idealan automobil. Međutim „samo“ milion prodatih primjeraka za 13 godina nije rezultat sa kojim bi se proizvođač poput Volkswagena mogao pohvaliti. Zbog toga se sa puno više pažnje i truda pristupilo razvoju treće generacije, od koje se očekuje da ponovo bude automobil po ukusu širokih narodnih masa.

 

 

 

Dizajnerske promjene su očekivano najmanje i uglavnom se odnose na modernistički pristup u oblikovanju metalnih površina i svjetala, koja sada sijaju LED tehnologijom. Za dinamičniji izgled s boka zaslužni su manja visina od 1,48 metara (- 1,52 cm u odnosu na prethodni modela) te uže staklene površine, zahvaljujući kojima je „buba“ povratila dio „muškosti“, koja je izgubljena u dizajnerskom prelazu između originalnog i prošlog modela. Kako su prethodnom modelu kupci najviše zamjerali na skučenom enterijeru i nepraktičnosti Volkswagen je novu „bubu“ osjetno produžio (+15,2 cm) i proširio (+8,4 cm).  Enterijer je uređen u racionalističkom stilu sa nekoliko ekskluzivnih detalja, poput tri središnja okrugla pokazivača, na kojima je između ostalog moguće pratiti pritisak u turbini i temperaturu ulja.

 

 

 

Kao i u svim Volkswagenima adut više osim dizajna u enterijeru će biti i pedantna završna obrada, kvalitetni materijali i bogata oprema, iz koje izdvajamo Fenderov muzički sistem sa 400 W snažnim subwooferom. Posebna pažnja posvećena je vozačkim mogućnostima nove „bube“, koja je u potrazi za boljim dinamičkim performansama dobila širi trag točkova i duži osovinski razmak. Razlog za optimizam daje i paleta od pet turbo motora, sačinjena od tri benzinca i dva dizelaša, koji će se uparivati sa serijskim šestostepenim ručnim ili opcionim automatskim DSG mjenjačem. Dva snagom najskromnija agregata biće 1.2 TSI i 1.6 TDI sa 105 KS, a za njima slijede 2.0 TDI sa 140, 1.4 TSI sa 160 i na kraju najjači 2.0 TSI sa 200 KS. Sa ovim agregatom „buba“ će biti u stanju da dostigne maksimalnih 225 km/h, što je bio nedostižan rezultat za prethodnu generaciju.

Datum objave: 07/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook