Naslovna > Automobili > BMW > Serija 8 > Moderna vizija kultnog kupea
FOTO GALERIJA (14)

BMW serije 8

Moderna vizija kultnog kupea

Sa konceptom kupea Serije 8 BMW je zagolicao maštu svojih ljubitelja, od kojih mnogi i danas tiho pate za legendarnom „osmicom“ sa početka devedesetih godina prošlog vijeka.

Kupe od baršuna i svile. Ovim riječima njemački automobilski novinari su prije 28 godina opisali novu „osmicu“, koja je bila i ostala po mnogo čemu specifičan i poseban BMW. Te 1989. godine bio je to dizajnerski moderan i tehnološki izuzetno napredan sportski automobil, sa kojim su Bavarci željeli parirati najboljim modelima Ferrarija, Porschea, Aston Martina… Tri decenije poslije BMW je pokazao da ima viziju kako da oživi reprezentativni kupe sa oznakom 8. Dok za godinu ili dvije ne stigne produkcijska verzija, izgled novog BMW-a 8 ćemo zamišljati na osnovu istoimenog  koncepta, koji već sada djeluje kao da je 90% spreman za serijsku proizvodnju. No vratimo se opet u prošlost, u 1989. godinu kada je BMW predstavio svoju prvu kupeovsku „osmicu“ kodne oznake E31. Bio je to po mnogo čemu avangardan model, koji je pažnju javnosti na sebe prvenstveno skrenuo elegantnim sportskim dizajnom sa karoserijom bez B stuba, preklopivim glavnim svjetlima i klinastom bočnom linijom. Za pogon je koristio raskošni petolitarski 12-cilindrični benzinski agregat, koji je razvijao za ono vrijeme uzornih 220 kW/300 KS, uz najveći obrtni momenat od 450 nm. Navedeni pogonski potencijal bio je dovoljan da raskošni njemački 2+2 kupe težak 1.790 kg od 0 do 100 km/h ubrza za 6,8 sekundi. Snaga se od 12-cilindričnog agregata do zadnjih točkova prenosila putem šestostepenog ručnog mjenjača, koji je posebno razvijen za 850i, te putem četverostepenog automatika. U skladu sa raskošnim pogonskim potencijalom bili su i novorazvijeno ogibljenje, te prateći elektronski sistemi.

 

Te 1989. godine BMW je u svijet autoindustrije uveo ASC+T sistem automatske kontrole stabilnosti i proklizavanja pogonskih točkova, te progresivni servo upravljač. Godinu dana kasnije, 1990, u „osmicu“ je ugrađen i EDC sistem elektronske kontrole vješanja sa kojim su dinamika i sigurnost vožnje podignuti na još viši nivo. Od 1993. godine BMW u „osmicu“ počinje da ugrađuje veći 5,6-litarski dvanaestocilindrični agregat sa 280 kW/381 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 550 nm. Zahvaljujući 81 KS i 100 nm, ta 850 CSi verzija je od 0 do 100 km/h stizala za nešto manje od šest sekundi. Zbog skromne prodaje u jesen 1994. godine BMW predstavlja 850 Ci verziju „osmice“, za čiji pogon je upotrebljen 5,4-litarski V12 agregat sa 240 kW/326 KS, kojeg su kupci mogli kombinovati sa novim petostepenim automatskim mjenjačem. U ponudu je uveden i do tada najslabiji 840 Ci model sa novim 4,0-litarskim V8 agregatom, koji je razvijao 210 kW/286 KS. Od 30.621 proizvedenih „osmica“, njih 24 su zbog poreskih problema s uvozom automobila u Južnoj Africi ručno izrađeni u BMW-ovoj lokalnoj fabrici Rosslyn, dok je ostalima kao država rođenja upisana Njemačka. Više od dvije trećine svih proizvedenih BMW-a serije 8 bilo je kombinovano sa 12-cilindarskim motorima.

 

Model 850 CSi je proizveden u samo 1.510 primjeraka, te kao takav danas važi za jedan od najvećih BMW automobilskih rariteta. Ovaj model je, podsjećamo, bio isključivo dostupan sa ručnim šestostepenim mjenjačem. BMW 8 danas predstavlja automobilski dragulj, o kojem sanjaju mnogobrojni ljubitelji bavarskog proizvođača. No oni bi uskoro mogli početi sanjati novi san za oznakom 8. Iz BMW-a poručuju da je nova „osmica“ zamišljena kao „luksuzni sportski automobil“, što je značajan iskorak ka „sportskom“ duhu koji nije bio tako naglašen na BMW Gran Lusso Coupe konceptu iz 2013, za kojeg su mnogi pomislili da je vizija produkcijske verzije nove Serije 8. Koncept novog BMW-a 8 je osjetno agresivnija i dizajnerski dinamičnija verzija sa siluetom čistokrvnog Gran Turismo automobila. BMW-ova maska hladnjaka u ovom slučaju je evoluirala i ispupčila se prema naprijed, kao najisturenija tačka automobila. Tradicionalni „bubrezi“ su dobili impozantne i do sada neviđene dimenzije, kako bi se omogućio dovod svježeg vazduha do motornog prostora. U donjem dijelu branika dominira veliki spliter izrađen od karbonskih vlakana. U njega je  ugravirana alu pločica sa imenom automobila. Prednjim dijelom, osim velike maske, dominiraju i karakteristična laserska uska svjetla, zahvaljujući kojima „osmica“ izgleda kao da je živa. Bočna linija je kupeovski niska, te naglašena poliranim 21-inčnim alu naplacima. Zadnjim dijelom dominiraju svjetla u OLED tehnologiji, te trapezoidni izduvni otvori. Unutrašnjost je sportska i minimalistička, te kao takva pokazuje pravac u kojem bi trebalo da se razvija enterijer BMW-ovih modela budućnosti. Instrumenti su digitalni, a na centralnom grebenu je veliki na dodir osjetljivi ekran. Na dodir je osjetljiva i većina sekundarnih elemenata, koji omogućavaju upravljanje automobilom i njegovim sistemima.
 
 

POGON
BMW za sada nije objavio nijedan podatak o pogonskom sistemu automobila. I inače dobro obavješteni njemački mediji za sada spekulišu koji bi se to motori mogli naći pod prednjim poklopcem. U jednoj projekciji kao najlogičniji izbor se pojavljuje trolitarski šestocilindraš iz Serije 5 sa 340 KS i 450 nm. Drugi potencijalni i vjerovatno najizvjesniji pogonski agregat je 4,4-litarska V8 jedinica, koja u limuzinskom BMW-u 7 raspolaže sa 450 KS i 6.580 nm. Treća i ujedno najegzotičnija opcija je 6,6-litarski V12 motor iz M760Li xDrive modela, koji ima 600 KS i 800 nm. Ovaj motor 2,3 tona teškoj limuzini omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,9 sekundi, uz najveću brzinu od elektronski ograničenih 250 km/h.
 

Datum objave: 01/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook