Monovolumenska verzija najpopularnijeg njemačkog kompakta svoju je karijeru započela 2004. godine na platformi tadašnje „petice“ kao Golf Plus, da bi se deset godina kasnije pojavila na novoj MQB platformi i bila preimenovana u Sportsvan. Nakon tri godine 4,34 cm dugački Sportsvan (standardni Golf je dugačak 4,26 cm) je dobio svježiji dizajn, te savremeniju pogonsku tehnologiju, koju smo već imali priliku da vidimo i upoznamo u hatchbacku. Spolja su ugrađeni novi branici, maska hladnjaka i LED svjetla. Tu su i nove karoserijske boje, krovni nosači, te moderniji dezeni alu naplataka.
Unutrašnje promjene su minimalne i odnose se uglavnom na drugačije dezene ukrasnih elemenata, presvlaka, te savremeniju multimediju. U ponudu su uvedeni i neki novi sigurnosni sistemi, koji imaju zadatak da podignu bezbjednost vožnje na viši nivo. Tu je sada sistem automatskog kočenja koji radi u kombinaciji sa sistemom za prepoznavanje pješaka, te omogućuje poluautomatsku vožnju u kolonama pri brzini do 60 km/h. To praktično znači da inteligentna elektronika na zahtjev vozača ili po potrebi može samostalno da kontroliše pedalu gasa i kočnice, odnosno da koriguje putanju, te da održava „sigurnu“ ili zadatu udaljenost od vozila ispred. Elektronika može da prepozna i neprirodno ponašanje vozača koje nastaje usljed gubitka svijesti i slično, te da u toj situaciji sigurno zaustavi automobi, upali sve pokazivače pravca i pošalje poziv u pomoć prema nadležnim službama. Sportsvan je dobio i podršku za prikolicu, odnosno za njeno poluautomatsko parkiranje. Ovaj sistem posebno olakšava manevrisanje u veoma zahtjevnim situacijima i na skučenom prostoru. U komfornom enterijeru, koji nudi smještaj za pet osoba najveća novost je najsavremeniji Volkswagenov Discover Pro multimedijalni sistem sa 9,2-inčnim ekranom visoke rezolucije, koji je osim na dodir osjetljiv i na gestove, odnosno pokrete ruku. Sa Discover Pro i Discover Media multimedijom se može upravljati i pomoću glasovnih komandi, a moguće je i njihovo jednostavno povezivanje sa pametnim telefonima, koji zahvaljujući Media Control aplikaciji mogu da se koriste i kao svojevrsni „daljinski upravljači“ za multimediju.
MOTORI
Pogonsku gamu čine tri nova benzinska i dva dizel motora. Mada Volkswagen nije precizirao o kojim pogonskim jedinicama je riječ, njemački mediji su objavili da će benzinsku gamu činiti 1.0 i 1.5 TSI motori sa 110, 130 i 150 KS. Dva najjača benzinca su kombinovana sa sistemom isključivanja dva cilindra u uslovima slabog opterećenja. Dizelska gama bi kao i do sada trebalo da bude zasnovana na 1.6 i 2.0 TDI motorima raspona snage od 110 do 150 „konja“.