Naslovna > Automobili > Škoda > Fabia > Moderniji izgled i savremenija tehnologija
FOTO GALERIJA (32)

Škoda Fabia

Moderniji izgled i savremenija tehnologija

Moderniji vanjski izgled, bogatija oprema i savremenija multimedija trebalo bi da Fabiji daju dovoljno vjetra u leđa kako bi se izborila sa sve jačom konkurencijom, bez obzira što više nema nijednog TDI motora u ponudi...

Konkurencija u gradskoj klasi se u 2017. godini žestoko zaoštrila predstavljanjem novog Volkswagen Pola, Ford Fieste, Kie Rio, Nissan Micre i Seat Ibize. Kako bi održala korak sa njima Škoda je predstavila temeljno redizajniranu Fabiu koja je 2017. godinu na evropskom tržištu završila na devetom mjestu u klasi sa prodatih 177.116 jedinica. Statistički gledano, treća generacija Fabije nije imala dobar start, jer je 116.000 jedinica koliko je isporučeno u 2014. godini najlošiji rezultat u devetnaestogodišnjoj Fabijinoj karijeri, čiji vrhunac je bio 2004. kada su za jednu godinu Česi isporučili čak 235.000 njenih modela. Analitičari automobilskog tržišta kao razlog za osjetan pad popularnosti Fabije u trećoj generaciji vide njenu visoku početnu cijenu, ali i poprilično suzdržan dizajn u poređenju sa konkurencijom, koju danas čini čak dvadesetak različitih modela.

 

 

Svjesni svih ovih propusta Česi su redizajnu aktuelnog modela posvetili veliku pažnju, o čemu osim kozmetičkih najbolje svjedoče i brojna tehnološka unapređenja. Kada je riječ o „kozmetici“ tu su i prvom planu nova LED svjetla. I dok je osnovna forma zadnjih svjetala ostala manje-više ista, njihov sadržaj i grafika su značajno promijenjeni. To je najizraženije u kombinaciji sa LED diodama koje dolaze serijski u Monte Carlo opremi, dok su u ostalim paketima dostupne opcionalno. Prednja svjetla, maska hladnjaka i branik su dobili novi izgled. Najneobičniji oblik imaju glavna svjetla koja se vizuelno sužavaju od kraja ka  sredini karoserije dajući Fabiji određenu dozu sportske oštrine. Poput zadnjih i ona su opciono dostupna sa LED tehnologijom i automatskom regulacijom snopa dugih svjetala. U standardnoj opremi glavna svjetla donose kombinaciju H7 sijalica i LED dnevnog svjetla. Bočne strane su ostale iste, s tom razlikom da je Škoda ponudila četiri nova dezena aluminijumskih naplataka.

 

 

U unutrašnjosti nema revolucije, ali ima novih, prije svega multimedijalnih sadržaja. Dobro poznati Swing multimedijalni sistem sada je dobio pregledniji i oku ugodniji 6,5-inčni na dodir osjetljivi ekran u boji. Osim opcionog navigacionog sistema multimedija sada ima mogućnost jednostavnog povezivanja sa pametnim telefonima i eksternim uređajima, koji podržavaju Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM i SmartGate aplikacije. Unutrašnje uređenje može se unaprijediti sa interesantnim dvobojnim presvlakama sjedišta, koja se mogu dobiti i u sportski profilisanoj verziji. Ovaj model će biti serijski u Monte Carlo opremi, koju će i dalje krasiti crno-crveni enterijer. Instrument tabla je postala bogatija za nove sadržaje na centralnom infor displeju, dok su putnici u drugom redu dobili dvije USB utičnice za punjenje telefona i tablet uređaja. U ponudu su uvedena i dva nova rješanja iz Škodinog Simply Clever programa, mali džep na vozačevom sjedištu u koji može da se odloži pametni telefon i prenosiva LED baterija u prtljažniku. Redizajnirana Fabia u prodaju kreće na evropskom tržištu do ljeta, a iz Škode nema najava o promjeni cijena za početne modele, dok će oni opremljeni sa novim tehnologijama vjerovatno biti opravdano skuplji.

 

 

 

POGON
Mada je svjetsku slavu stekla na dizelskim TDI motorima, Fabia neće moći više da računa na njih. Naime, od redizajna treće genracije iz ponude je izbačen dosadašnji 1.4 TDI motor i ostali su samo benzinci, odnosno po dva atmosferca i dva turbo koncepcije. Kao i do sada, najviše se očekuje od jednolitarskog bloka zapremine 999 ccm, koji se nudi sa dva nivoa snage, od 60 i 75 KS i kombinuje sa petostepenim ručnim mjenjačem. Za kupce dubljeg džepa Škoda nudi dvije TSI verzije malog jednolitraša, koje razvijaju 95, odnosno 110 KS. Podsjećamo da su u Škodinoj gami ova dva motora dostupni još u Rapidu, Octaviji i Karoqu. Jača verzija u Fabiji će se moći kombinovati sa DSG automatikom. Oba TSI motora su opremljena sa filterima čađi, koji garantuju nizak nivo zagađenja. 
 

Datum objave: 15/05/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook