Naslovna > Automobili > Audi > Q7 > Moderniji, savremeniji i potpuno digitalizovan

Audi Q7

Moderniji, savremeniji i potpuno digitalizovan

Audi je sa redizajnom Q7 uskladio sa svojim aktuelnim dizajnerskim i tehnološkim standardima, koji podrazumijevaju potpunu digitalizaciju enterijera, koja je izvedena po uzoru na Q8 i ostale prestižne kućne modele…

 

Aktuelni Audi Q7 predstavljen je 2015. godine i došlo je vrijeme za njegovo osvježavanje kako bi mogao da uhvati korak sa novim BMW X5 i Mercedesom GLE. Njemački proizvođač veoma je ozbiljno shvatio ovaj posao ponudivši korjenite promjene kako s vana tako i u enterijeru.

 

 

Sa 5.06 metara dužine, 1.97 širine i 1.74 visine dimenzije novog Q7 praktično su identične onima od prethodnog modela. Tačnije, dužina je porasla tek za 11 mm, što je rezultat ugradnje nove maske i branika. Kao i do sada, Q7 je moguće dobiti sa standardnih pet ili opcionih sedam sjedala. Od početka prodaje redizajnirani Q7 biće dostupan s dva dizelska šestocilindarska motora. Prvi nosi novu oznaku 45 TDI i raspolaže sa 231 KS, a drugi je 50 TDI koji raspolaže sa 286 KS. Ljubiteljima benzinaca ponuđen je jedan šestocilindarski motor sa oznakom 55 TFSI, koji razvija 340 KS. Sve pogonske kombinacije standardno dolaze sa quattro pogonom na sve točkove i automatskim osmostepenim mjenjačem.

 

Sa redizajnom Audi je Q7 opremio i sa lakim hibridnim 48V sistemom sa starter/generatorom, koji ima zadatak da pomogne motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem u određenim situacijama, odnosno kod ubrzanja. Ovaj sistem nema mogućnost samostalnog, električnog pokretanja vozila, ali omogućava Q7 da se u situacijama kada vozač podigne nogu sa papučice gasa u rasponu brzine od 55 do 160 km/h nošen inercijom kreće do 40 sekundi sa isključenim benzinskim ili dizel motorom. Q7 je dobio i novi start/stop sistem koji ima mogućnost isključivanja motora SUS do brzine od 22 km/h. Audi planira da do kraja godine predstavi i plug-in hibridnu verziju Q7 koja će nositi oznaku 55 TFSIe, dok datum uvođenja u ponudu sportskog SQ7 modela nije još preciziran.

 

Kada je riječ o vješanju Q7 serijski dolazi sa klasičnim oprugama i amortizerima podesive tvrdoće, dok se kao opcija nude i pneumatske opruge, koje omogućavaju aktivno podešavanje visine i klirensa vozila. Nova 48-voltna električna instalacija omogućila je i ugradnju najsavremenijih aktivnih stabilizatora, sa elektromotornim podešavanjem torzijske krutosti. Kupci koji budu željeli direktnije upravljanje i manji krug okretanja uz Q7 sada mogu da dobiju i sistem upravljanja zadnjim točkovima, koji pri niskim brzinama poboljšava manevarske sposobnosti, a pri visokim donosi dodatnu stabilnost u dinamičnoj vožnji po krivudavim putevima.

 

Dizajnerske promjene nisu radikalne, ali su i te kako vidljive, posebno na prednjem dijelu vozila, kojeg sada krase nova LED ili Matrix LED svjetla, a tu su i veća, modernija i masivnija osmougaona maska hladnjaka i izraženiji branik sa hromiranim ukrasnim detaljima, oblikovanim u skladu sa aktuelnim Audijevim dizajnerskim standardima. Kroz sličan tretman prošao je i zadnji dio dobivši LED svjetla spojena ukrasnom hromiranom lajsnom. Zadnji branik je dobio izraženiju imitaciju izduvnih otvora i centralnog difuzora vazduha. I bočne strane izgledaju svježije zahvaljujući novostilizovanim alu naplacima i plastičnim oblogama donjeg dijela karoserije i vrata.
Prvi modeli novog Q7 kupcima bi trebali biti isporučeni već u septembru, neposredno nakon svjetske premijere koja je zakazana za sajam automobila u Frankfurtu i nakon koje će biti poznato više detalja o cijenama ulaznih modela.

 

ENTERIJER
Unutrašnjost Q7 modela prošla je kroz velike, rekli bismo radikalne promjene, jer je potpuno digitalizovana po uzoru na A8, A6, Q8 i ostale najaktuelnije Audijeve modele. Broj klasičnih tastera i prekidača sveden je na minimum, jer su u kabinu ugrađena čak tri ekrana visoke rezolucije. Instrument tabla zadržala je prepoznatljivu digitalnu formu sa 12,3-inčnim ekranom, koji omogućava nekoliko različitih grafičkih prikaza. Najveće novosti nudi centralni greben na koji su ugrađena dva 10,1 i 8,6-inčna na dodir osjetljiva ekrana. Ljubiteljima Audija ovaj koncept poznat je još iz aktuelnog A8 modela sa kojim je i premijerno promovisan. Sa njim  MMI Navigation Plus multimedijalni sistem podiže ugođaj u vožnji na još viši nivo, jer sada omogućava povezivanje sa 5G internet vezom, Wi-Fi konekciju za više uređaja, te pristup informacijama o saobraćaju, vremenskoj prognozi, vijestima i društvenim mrežama u realnom vremenu. Ovaj sistem ima i mogućnost navigacijske podrške sa Google Earth kartama.

 

SIGURNOSNI SISTEMI
Mada je i do sada imao jedan od najopsežnijih i najsavremenijih spletova sigurnosnih sistema u okviru Audijeve game modela, Q7 je sa redizajnom i ovaj segment podigao na viši nivo. Osim što sada može da računa na u premijum modelima već pomalo standardnu aktivnu kontrolu pravca u saobraćajnoj traci uz automatsku korekciju iste i vraćanje na sigurnu putanju, zatim na nadzor vozila u mrtvom uglu, na pomoć pri parkiranju, izlasku iz garaže ili sa nepreglednog parking mjesta,… vozač novog Q7 može se osjećati bezbrižnije i zahvaljujući aktivnom tempomatu sa regulacijom brzine u skladu sa trenutnim uslovima u saobraćaju, odnosno mogućnošću potpunog zaustavljanja vozila i njegovog ponovnog pokretanja. Tu su i sistem takozvane „hitne pomoći” koji nakon što prepozna kritičnu situaciju u vožnji samostalno poduzima sve mjere da bezbjedno zaustavi vozilo i smanji posljedice po putnike. Q7 prepoznaje i kritične radnje koje preduzimaju pješaci, biciklisti i vozila koja se nalaze na putu ispred Audijevog SUV-a. Sigurnosna elektronika u ovim situacijama ima mogućnost automatskog kočenja, ali i izbjegavanja prepreka korigujući putanju pokretima upravljača.

Q8 U SPORTSKOM IZDANJU
Nekoliko dana prije redizajniranog Q7 Audi je predstavio i do sada najjaču verziju Q8 modela sa prefiksom S. Sportski dizajn s vana je naglašen sa jedinstvenim 22-inčnim alu naplacima i stvarnim četverostrukim izduvnim otvorima. Mada je vanjski dizajn intrigantan, najveće promjene sakrivene su ipak ispod poklopca motora gdje je ugrađen 4,0-litarski V8 twin-turbo dizel motor sa 435 KS i 900 Nm, koji su dostupni već pri nevjerovatno niskih 1.000 obrtaja u minuti. Za prenos snaga zadužena je kombinacija elektronski kontrolisanog quattro pogona i osmostepenog automatskog mjenjača. SQ8 je opremljen i sa blagim 48-voltnim hibridnim sistemom, koji ga može i pokretati do brzine od 20 km/h. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h SQ8 je potrebno 4,8 sekundi, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Kočioni sistem je pojačan sa karbon-keramičkim diskovima i ukrašen sa stilizovanim crvenim kočionim kliještima. Crvena boja je dominantna i u enterijeru, koji se odlikuje po jedinstvenim kožnim presvlakama.

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook