Naslovna > Automobili > Fiat > 500L > Monovolumen koji odbija umrijeti
FOTO GALERIJA (26)

Fiat 500L

Monovolumen koji odbija umrijeti

Sa redizajniranim monovolumenom 500L Fiat pokušava da produži život klasi malih gradskih monovolumena i pruži dostojanstven otpor sve popularnijim trendovskim crossoverima, koji polako, ali sigurno dobijaju primat kod kupaca…

Novom rađanju, ako ga tako možemo nazvati, naša novinarska ekipa prisustvovala je u okviru globalne premijere koja je održana u rodnom Fiatovom gradu, Torinu krajem maja mjeseca. Nakon pet godina Fiat je redizajnirao 500L, u standardnoj, produženoj i off-road verziji. Čelnici italijanskog goiganta hrabro su nastupili rečenicom da je u pitanju nova generacija, jer, kako kažu, redizajn podrazumijeva zamjenu čak 40% postojećih dijelova u sve tri karoserijske izvedbe, pa je zbog toga i nomenklatura drugačija. Produženi model je umjesto dosadašnje oznake Living dobio novu Wagon, a po istom receptu off-road Trekking model je preimenovan u Cross. Redizajn je 500L dočekao na liderskoj poziciji kao najpopularniji i najprodavaniji mali evropski monovolumen.

 

 

Statistika bilježi da je 500L do sada našao put do 347.106 evropskih i 30.253 američkih kupaca. Konačnih 377.359 je uzoran rezultat u okvirima klase čiji predstavnici poput Opel Merive, Nissan Notea i Lancie Musa polako, ali sigurno izumiru ili se prekomanduju u trendovske crossovere. Da će se u skorijoj budućnosti ovaj segment vjerovatno svesti na „dva slova“, Fiat 500L i Ford B-Max, potvrđuju i najave da još uvijek aktuelni Citroen C3 Picasso, Kia Venga i Hyundai i20 neće imati direktne monovolumenske nasljednike. Mada mnogi analitičari predviđaju potpuno gašenje ove klase i njeno utapanje u male crossovere, Fiat u tim najavama vidi svoju šansu za uspjeh. Prvi kvartal 2017. nikako mu ne ide u prilog, jer je prodaja 500L na evropskom tržištu pala za 12, a u SAD-u za čak 78% u odnosu na isti period u 2016. No Italijani se nadaju da će sa redizajnom da zaustave ovaj strmoglavi pad i vrate prodaju 500L u pozitivne tokove…

 

 

Retro stil inspirisan modelom 500, popularnim „Fićom“, Fiatovim dizajnerima nije ostavio puno kreativne slobode, pa je 500L nakon pet godina s vana tek odmjereno osvježen i podmlađen. Na prvi pogled su kod standardnog i produženog 500L uočljivi novi prednji branik, sa stilizovanim otvorom za dovod svježeg vazduha do motora, ukrašenog „dijamantskim“ saćem. Tu su i nova okrugla LED dnevna svjetla, te dvodijelna maska hladnjaka, koja je dobila i drugu hromiranu letvicu na blago proširenom donjem otvoru. Sjajnim hromiranim detaljima su sada ukrašeni prednji branik, zaštitne letvice na vratima i zadnji branik standardne verzije, koji je takođe dobio novi izgled, te nisko spušteno parking i svjetlo za maglu. Kod produženog modela zadnji dio je zadržao dosadašnju formu sa visoko pozicioniranim, kvadratnim svjetlima za maglu. Najistureniji, donji dijelovi branika su zbog sklonosti ka oštećenjima kao i do sada ostali nelakirani. Fiat 500L je od redizajna dostupan u deset pastelnih ili metalik boja (Bellagio plava, Sicilian narandžasta, Donatello bronzana, Ice-Cream bijela, Sorrento žuta, Cinema crna, Fashion siva, Maestro siva, Tuscan zelena i Passion crvena), koje se mogu nadograditi sa tri različita krovna dezena. Zajedno sa kontrastnim retrovizorima to je čak 37 različitih kombinacija za vanjski dio vozila.

 


Promjene na branicima su prema Fiatovim tehničkim podacima izdužile standardni 500L za čak 10 centimetara, sa dosadašnjih 4,14 na 4,24 metara. Sve ostale dimenzije su ostale iste, kao uostalom i međusovinski razmak od 2,61 metar. Na istom nivou je ostao i kapacitet prtljažnika, koji kod 500L modela zavisno od položaja, po dužini pomičnih sjedišta zadnjeg reda, varira od najmanjih 412, preko standardnih 455, do najvećih 1.480 litara. Podsjećamo da osnovni kapacitet prtljažnika kod „sedmosjeda“ iznosi 560, 638, odnosno 1.584 sa preklopljenim i podignutim prema naprijed zadnjim sjedištima, te rekordnih 1.704 litara sa preklopljenim naslonima zadnjih sjedišta. Multifunkcionalni karakter Fiata 500L naglašava činjenica da se suvozačevo sjedište može u potpunosti preklopiti prema naprijed, što omogućava jednostavan transport predmeta dugačkih do 2,6 metara. Zadnja sjedišta se mogu uzdužno pomjerati čitavih 12 cm što omogućava njihovo postavljenje u za odmor i opuštanje ugodniji položaj. U Fiatu navode da se kabina u modelu sa sedam sjedišta može konfigurisati na čak 1.500 različitih načina, što bi trebalo da bude jedan od najjačih aduta 500L Wagon modela. U samoj kabini se nalazi 12 što otvorenih što zatvorenih pretinaca ukupnog kapaciteta 27 litara, a svoj doprinos daju i sitna pomagala poput preklopnih stolića u naslonima prednjih sjedišta. Unutrašnjost krasi i značajni drugačiji instrument panel. Dizajn instrument table je u potpunosti promijenjen, a dosadašnje analogno rješenje je zamijenjeno modernijim i savremenijim sa manjim obrtomjerom i brzinomjerom, te većim digitalnim TFT displejom u boji, koji vozaču nudi mnoštvo informacija. Inspiraciju za sve ove elemente dizajneri su tražili u obliku luksuznih muških satova, čime su udahnuli nove modne momente u svom stilu. U 500L je ugrađen i novi trokraki upravljač. U višim nivoima opreme od sada će se naći i novi Uconnect HD Live multimedijalni sistem, sa većim, 7-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, kojeg krase zanimljiva grafika i visoka rezolucija. Ovaj sistem objedinjuje Apple Car Play i Android Auto aplikacije koje omogućavaju jednostavno povezivanje sa pametnim uređajima poput telefona, tableta, prenosnih računara…Prvi modeli redizajniranog Fiata 500L kupcima bi trebalo da budu dostupni u drugoj polovini 2017. godine. S obzirom na to da Fiat tvrdi kako je u njega ugradio 40% novih komponenti u odnosu na model prije redizajna, biće zanimljivo vidjeti kako će tržište reagovati na ovaj mali monovolumen s obzirom na to da je do sada davalo sve veću prednost crossoverima.

 

MOTORI
Pogonska gama je raznovrsna kao i do sada i bazira se na manje-više istim euro 6 motorima. Benzinsku gamu čine 1.4-litarski atmosferac sa 95 KS, te istolitarska turbo verzija sa 120 KS. Tu je i mali 0,9-litarski TwinAir sa 105 KS, koji će se nuditi isključivo na evropskom tržištu. Fiat tradiocionalno nudi i modele sa kombinovanim pogonom na benzin i TNG (1.4 Turbo 120 KS), te benzin i metan (0,9 TwinAir sa 85 KS). Ljubitelji dizelaša će moći da biraju između dva motora: 1.3 16V MultiJet sa 95 KS i 1.6 16V MultiJet sa 120 KS.


SIGURNOST
Za održavanje visokog nivoa sigurnosti su zaduženi savremeni elektronski sistemi poput Autonomous City Brake-a, koji omogućava automatsko zaustavljanje automobila u potencijalno opasnim situacijama. Ovaj sistem se bazira na onom što ispred 500L „vidi“ radar instaliran na vjetrobranskom staklu iza unutrašnjeg retrovizora. Pri brzinama manjim od 30 km/h, sistem će automatski ukočiti automobil, ukoliko procijeni da je kontakt u datim okolnostima neizbježan.


500L CROSS OFF-ROAD DODACI
Pored novog imena off-road avanturista iz porodice 500L opremljen je i modulom za odabir jedog od tri ponuđena režima vožnje. Zato bi novajlija trebao, u kombinaciji sa pneumaticima za sve sezone, odgovoriti i većim off-road zahtjevima. U "normal modu" Cross će se ponašati kao i sva druga braća, ali ukoliko bude potrebna asistencija prilikom penjanja uz klizave ili blatnjave uspone u pomoć priskače "traction plus" režim čiji je zadatak da elektronski kontroliše obrtni momenat i ispuruči tačno onoliko snage na točak koliko je potrebno za siguran prelazak preko prepreke. Po uzoru na istinske terence lagano i kontrolisano spuštanje niz zahtjevne litice obezbjediće "gravity control" režim, čime je Fiat zaokružio priču o bezbjednom i sigurnom putovanju na svim vrstama podloga.

 

Datum objave: 15/06/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook