Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > B > Monovolumen limuzinskih gena
FOTO GALERIJA (20)

Test - Mercedes B180 CDI BlueEfficiency Sport

Monovolumen limuzinskih gena

Sa uzornim voznim karakteristikama, prostranom kabinom i srčanim dizelašem druga generacija B klase bliža je klasičnim limuzinama nego multifunkcionalnim porodičnim automobilima, što joj omogućava da se nametne puno širem krugu kupaca od prethodnika...

Prva generacija Mercedesove B-klase debitovala je u martu 2005. godine i u startu je, kao i tadašnja A-klasa, izazvala oprečne komentare. Samom dizajnu nije se imalo šta prigovoriti, kao ni sigurnosnom sendvič podnom konceptu, ali ona profinjena nit, zbog koje se okrećemo za ostalim Mercedesima, je tada izostala. Ipak, ovaj model ostvario je solidan uspjeh na tržištu, dok bi nova generacija trebala da popravi sve ono što nije pošlo za rukom prvoj seriji. Koliko je zapravo nova, druga generacija drugačiji, porodično nastrojeni automobil, provjerili smo testiranjem B180 CDI BlueEfficiency verzije, oplemenjene Sport paketom opreme.

 

Ako prva serija B-klase nije bila dovoljno optički uvjerljiva, novi model sve je samo ne neupadljiv. Istovremeno, nije to ona izražena upadljivost, jer nova B-klasa sada igra na kartu elegancije, a u našoj Sport opciji i dinamičnosti. Osim prepoznatljive prednje sekcije, sa naglašenim otvorima za vazduh, dvostrukim okruglim maglenkama i ILS bi-xenonskom svjetlosnom grupom sa LED tijelima, kao sastavnim elementima opcionog paketa „osvjetljenje i vidljivost“, najviše promjena ipak nalazimo na bokovima. Na ovom dijelu karoserije Mercedes je svojim dizajnerima očito dao oduška pri stvaranju elegantne 4.359 mm dugačke MPV forme, koja je ovaj put začinjena atraktivnim petokrakim lakim naplacima sa pneumaticima dimenzija 225/45R17, kao i zanimljivim bočnim linijama. Prva se pruža od prednje sekcije do zadnjih bočnih vrata, dok se druga, znatno izražajnija u blagom luku proteže od prednjeg blatobrana do zadnjih svjetala. Što se tiče zadnjeg dijela, on je prilično konvencionalan, s tim što krovni spojler, ovalni završetak izduvnog sistema i utori na krovu obezbjeđuju decentnu sportsku notu.

 

Prostran enterijer

 

Naš testirani primjerak po pitanju pogona raspolagao je sa 1.8-litarskim četvorocilindričnim common-rail dizelašem koji maksimalnih 109 KS razvija u režimu između 3.200 i 4.600 o/min. Najveći obrtni moment od 250 Nm raspoloživ je između 1.400 i 2.800 o/min, što je u kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem rezultovalo veoma tečnom, elastičnom vožnjom, bez puno rada sa inače veoma preciznom ručicom transmisije. Svakako treba napomenuti da se Mercedesov 1.8-litraš mogao pohvaliti i odličnom uglađenošću, vješto skrivajući da pripada porodici globalno sve popularnijih dizelaša.

Većina vozača koji se odluče za kupovinu nekog od Mercedesovih modela uglavnom preferiraju luksuz, visok kvalitet izrade i udobnost. Takav slučaj je i sa novom B-klasom, koja u MPV segment donosi jasnu premijum notu i to na način koji za sada nema konkurenciju. Drugačije rečeno, Mercedes B-klase je predvodnik premijum MPV segmenta, a kao takav svojim vlasnicima je u stanju pružiti vrhunski luksuz i komfor, uporediv sa klasičnim luksuznim limuzinama. Naša Sport opcija još više je isticala plemenitost enterijera, jer najdominantniji elementi su sportski trokraki multifunkcionalni upravljač, kožom opšivena sjedišta, metalne papučice, retro otvori ventilacije, efektna saćasta 3D obloga instrument table, a tu su i brojni elementi opreme, koji će zadovoljiti i najrazmaženije vozače. Samo neki od detalja su, između ostalog, automatska klimatizacija, parking asistent, audio CD sistem sa šest zvučnika i multifunkcionalnim displejom u boji, potpuna elektrifikacija stakala i retrovizora, te set prednjih i bočnih jastuka i bočnih zavjesa. Ponuda prostora na prednjim sjedištima je za svaku pohvalu, što važi i za zadnju klupu, na kojoj se udobno mogu smjestiti tri odrasle osobe. Poželite li B-klasu pretvoriti u dostavnjaka, potrebno je samo preklopiti zadnju klupu, a tada se osnovnih 486 litara prtljažnog prostora povećava na krajnjih 1.545 litara. Uzmemo li u obzir sve osobine nove B-klase, ovaj porodično nastrojeni model u stanju je ispuniti gotovo sve zahtjeve, bez obzira na to da li vlasnici preferiraju luksuz, udobnost, sportski karakter ili funkcionalnost.

 

Eksplozivan dizelaš

 

 

 

Iako spada u kategoriju MPV vozila, prefiks Sport jasno se veže sa našim testnim modelom, koji iako opremljen početnim dizelskim agregatom ima dovoljno kapaciteta da zadovolji vozače sa težom nogom na papučici gasa. Posebno interesantno je to da se 1.8-litarski četvorocilindraš sa 109 KS i 250 Nm obrtnog momenta u kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem sa neobičnom lakoćom bori sa masom vozila od 1,5 tona, što svakako nismo očekivali. Ubrzanja su linearna, na momente i eksplozivna, tačnije sasvim dovoljna da se sa lakoćom upustite u prestizanje i pri brzinama iznad 100 km/h. Istovremeno, ogibljenje nove B-klase u svakom trenutku je na visini zadatka, bez obzira na to zahtijevali od njega amortizovanje naših izrovanih puteva ili stabilnost pri zahtjevnijoj vožnji, kada na raspolaganju imate podršku i ESP programa stabilnosti sa ABS, ASR i BAS podopcijama. Na odličnoj uravnoteženosti naša B-klasa mogla je da zahvali upravo sportskom vješanju, ali i direktnom upravljanju, koje do ruku vozača propušta dovoljno povratnih informacija.

 

 

Mjerenje performansi samo je potvrdilo izvanredne dinamičke karakteristike, jer 1,5 tona teška B-klasa do 100 km/h je stizala za 10,5 sekundi, a nedugo zatim i do maksimalne brzine od 193 km/h. Da su se u Mercedesu svojski potrudili da nova B-klasa bude u potpunosti zaokružen automobil, pokazala je i ekonomičnost, tačnije prosječna potrošnja, koja je na kraju našeg testa iznosila samo 5,9 litara eurodizela. Uzmemo li u obzir ukupnu dinamičnost ovako pogonjene B-klase, sve što možemo poručiti kreatorima ovog modela je samo - kapa dolje. S obzirom na to da se u Sport paketu opreme nalazi i kočioni sistem sa perforiranim diskovima, te čeljustima sa elegantnim natpisom Mercedes-Benz, njegova efikasnost nas nije iznenadila i pored toga što mu je trebalo da B-klasu sa 100 km/h zaustavi za odličnih 37,2 metra.Kada saberemo opremljenost i sve ono što je novi Mercedes B180 CDI BlueEfficiency Sport u stanju pružiti vozaču i putnicima, postavlja se logično pitanje koje glasi - koliko je skuplji od konkurencije. Na sreću, odgovor ovaj put glasi ne mnogo, jer sa aktuelnom bonus premijom ovaj model sa brojnim opcionim elementima do registracije košta odmjerenih 56.198 KM.

 

 

 

Datum objave: 21/09/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook