Naslovna > Automobili > Bentley > Continental > Monstrum plave krvi
FOTO GALERIJA (9)

Snovi - Bentley Continental Supersports

Monstrum plave krvi

Najjači Bentley svih vremena nameće se snagom i dinamikom, oduševljava dizajnom i profinjenim luksuzom, ali i ekološkom osviješćenošću. O njemu sanjaju mnogi, ali ga mogu imati samo rijetki sretnici...

Da li postoji prava definicija sportskog automobila namijenjenog cestovnoj upotrebi? Da li su tvrd ovjes, spartanska opremljenost, neudobna unutrašnjost i predimenzionisan motor jedini preduslov toga? Hm... A da li ste se ikad zamislili za volanom jednog takvog automobila u najskupljem crnom smokingu kako bezkompromisno gutate krivine Nice ili Mone Carla? Crni smoking i nesvakidašnji automobil? Nekako ne idu zajedno. Sve do sada. Bentley je javnosti predstavio novi Continental Supersports - najjači Bentley svih vremena, otjelovljenje istinskog sportskog automobila u kojem nije zanemaren smisao za luksuz i prefinjenost. Za unikatnost i svojevrsni identitet Supersportsa inženjeri su pred sebe postavili pet kriterijuma - snaga, masa, brzina, agilnost i ekološka prihvatljivost.

 

 

 


Povećanje pritiska obiju turbina te optimizacija hlađenja 6-litarskog W12 agregata rezultovala je povećanjem snage na 630 konja, što je za čitavih 20 više u odnosu na „obični“ Continental. Ovim potezom profitirao je i obrtni moment, koji je narastao na impozantnih 800 Nm, garantujući tako besprijekorna međuubrzanja. Drugi, možda i najbitniji kriterijum, koji garantuje natprosječne sportske performanse bio je redukcija mase. U odnosu na Continental GT, Supersports je lakši za 110 kg. Ova brojka rezultat je veće upotrebe kompozitnih materijala, prije svih karbona i aluminijuma. Svaki konvencionalni dio koji je mogao biti zamijenjen lakšim kompozitnim materijalom je zamijenjen, počevši od vozačevog i suvozačevog sjedišta, pojedinih dijelova ovjesa, posebno izrađenih 20-inčnih felgi, pa sve do karbonski izrađenih kočionih diskova.

 

 

 

Kura mršavljenja te povećanje ukupne snage dva su najbitnija kriterijuma, koji su odgovorni za povećanje trećeg - brzine. Ovako modifikovan Supersports u stanju je da stotku uhvati za 3,9 sekundi uz brzinski špic od 329 km/h, gdje ga savladava prevelik otpor vazduha. Brojke govore sve. Najviše je profitiralo ubrzanje, koje je smanjeno za čitavu sekundu, dok je maksimalna brzina povećana za 3 km/h. Četvrto Bentleyovo obećanje, povećana agilnost ogleda se u prerađenom vješanju te promijenjenom omjeru rasporeda obrtnog momenta između dvije pogonske osovine i to u omjeru 40% na prednju te 60% na zadnju. Šestobrzinska automatska transmisija sada „šalta“ 50% brže, a novi je i sistem koji pri svakoj promjeni brzine na niže automatski aktivira međugas i tako neutrališe negativni moment agregata. Vozači će moći da uživaju i u modifikovanom upravljanju ESP-a, koji sada nudi više slobode, garantujući bolju dinamiku vožnje. Nove su i karbonske kočnice kojima se pored redukovanog zaustavnog puta profitiralo i po pitanju mase - ukupno 20 kg manje. Napomenimo i to da su diskovi promjera 420 mm opremljeni kočionim čeljustima sa osam klipova po uzoru na rasne trkačke automobile.

 

 

 

Bentley Continental Supersports je ujedno prvi model ovog proizvođača koji pogoni ekološki prihvatljivi Bioetanol E85, što ga čini najzelenijim Bentleyem svih vremena. Emisija štetnih gasova limitirana je za čitavih 70%, uprkos povećanju krajnjih performansi. Inače, ovaj britanski proizvođač do 2012. planira da kompletnu proizvodnu gamu prilagodi upotrebi Bioetanola. Ostatak „klasičnog“ Continentala je zadržan. Prefinjena unutrašnjost, najkvalitetnija koža sa sportski crvenim koloritom, decentnim sportskim implantatima i detaljima karoserije, koji stidljivo otkrivaju istinski karakter ovog automobila čine ga jedinstvenim u društvu Ferarria, Maseratia, Lamborghinia, Aston Martina... Početak prodaje Supersportsa po cijeni od oko 280.000 eura očekuje se sredinom godine.

Datum objave: 06/06/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook