Naslovna > Tehnika > Naelektrisani Mini
FOTO GALERIJA (8)

Mini E

Naelektrisani Mini

Da je Mini proizvod koji se vrlo dobro prodaje u bilo kojem ''pakovanju'', ljudi iz BMW-a shvatili su još onog dana kada su i odlučili kupiti ovu marku. Još kada se nađe zainteresovan partner, koji bi pružio podršku (naravno novčanu) razvoju ekološkog Minija, uspjeh je skoro 100 odsto zagarantovan. Naime...

Gradonačelnik New Yorka Michael R. Bloomberg objavio je vijest da će se u ''njegovom'' gradu pojaviti mala ''flota'' električnih Minija sa nultom emisijom štetnih izduvnih gasova, Minija koji za pogon koriste isključivo elektromotor. Riječ je o pilot-projektu u saradnji sa BMW Mini US grupom, a njegov cilj je održivost i opravdanost ovakvih vozila u stvarnom životu, odnosno u realnim uslovima eksploatacije. Najveća ''specifičnost'' novog Minija jeste nova Litijum-jonska baterijakoja je smještena u prtljažniku automobila, tako da je za prtljag sada ostalo korisnih samo 60 litara prostora, ali to i nije tolika mana, jer je ovaj automobil predviđen da svoj radni vijek provede u gradu. Baterija težine oko 260 kg pokreće elektromotor, tako da je ovo vozilo ''nulte'' emisije. Sama baterija sastavljena je od 5.088 baterijskih članaka povezanih u 48 modula, ukupnog kapaciteta 35 kWh. ''Radne'' karakteristike su sljedeće: elektromotor razvija zavidnih 204 KS, pokreće prednje točkove i daje vrlo dobrih 220 Nm obrtnog momenta. Ovo je dovoljno da se 1.465 kg težak elektro Mini ubrza do 100 km/h za svega 8,5 sekundi, pri čemu je maksimalna brzina ograničena na ''skromnih'' 152 km/h, što nije malo ako se uzme činjenica da je ovo gradsko vozilo. Iako mu je velika težina ''balast'' prilikom ubrzanja, ona je na neki način i korisna, jer se prilikom usporenja uspješno koristi za regenerativno kočenje, odnosno za povrat energije u baterije, te na taj način samostalno produžava autonomiju kretanja.

 

 

 

 

 

Pri normalnom načinu korištenja, ovaj Mini prelazi oko 250 km, pri čemu je za punjenje potpuno prazne baterije sa gradske napojne mreže potrebno svega 2,5 časova. Pored uočljivih ''E'' oznaka, koje ovaj Mini razlikuju od ostatka benzinsko-dizelske familije, drugih vanjskih obilježja nema po čemu bi se razlikovao. Unutrašnjost ipak donosi novine, pa je tako nova i instrument tabla. Na stubu upravljača nalazi se analogni pokazivač, koji upućuje na trenutni kapacitet baterije, a veliki brzinomjer na centralnom dijelu upotpunjen je sa nekoliko digitalnih pokazivača neophodnih za kontrolu električnog sistema.


 

Proizvodnja elektro Minija obavljaće se u Velikoj Britaniji (pogon u Oxfordu), odakle će se bez motora i mjenjača transportovati u Njemačku na ugradnju kompletnog elektropogona. Prvih 10 primjeraka New Yorku će biti isporučeno u aprilu ove godine za potrebe njihovih SCOUT jedinica (patrola koje obavljaju patroliranje putevima), a do kraja godine kroz iznajmljivanje odabranim kupcima biće ponuđeno 500 ovih automobila u SAD, a ako se pojedini gradovi u Evropi zainteresuju za projekat (npr. Milan, Minhen), ova cifra bi mogla ''narasti'' i do 1.000 isporučenih automobila. Inače, premijera Mini E modela zakazana je za salon automobila u Los Anđelesu, što je logičan potez, jer je upravo u ovom dijelu SAD najveće i najjače tržište hibridnih i električnih automobila. Prodaja prvih 500 jedinica počeće u proljeće ove godine, kada ćemo i saznati da li je BMW sa Minijem i ovaj put pogodio u ''sridu''.

Datum objave: 07/03/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook