Naslovna > Automobili > Lada > Priora > Nagovještaj promjena
FOTO GALERIJA (17)

Test - Lada Priora 1.6 16V

Nagovještaj promjena

Nova ruska limuzina pravi iskorak na polju dizajna i kvaliteta, te ispunjava većinu zahtjeva kupaca koji traže prostran, novi automobil u cjenovnom razredu do 20 hiljada KM

Kada se 2003. godine u konceptnom obliku premijerno pojavila na 6. internacionalnom sajmu automobila u Rusiji – Avtosalon 2003, za Ladu Prioru ili VAZ 2170 tada je bio vezan samo jedan komentar – kada počinje serijska produkcija. Da je uz Kalinu Priora siguran znak osavremenjivanja game ruskog proizvođača jasno je na prvi pogled. Modernije linije, ljepši i mekši dizajn sa prepoznatljivim kućnim obilježjima kilometrima su daleko od kockastih prethodnica. Obzirom da je kod starijih modela Lada muku mučila sa završnom obradom, kao i kvalitetom upotrebljenih materijala, Priora potvrđuje da ta vremana polako, ali sigurno prolaze.

 

 

 


Velika pažnja posvećena je razvoju enterijera, koji osim mekše plastike, preglednih instrumenta i logično raspoređenih komandi, nudi i jednostavan centralni greben, finalizovan u trendovskom metaliziranom maniru. Mjesta za poboljšanja ima, prvenstveno kod obrade pojedinih sastava i plastičnih komponenti. Dodatnu pažnju zaslužuje i prenisko postavljena ručica sada znatno ugodnije petostepene ručne transmisije. Testirani model sa početnim paketom opreme ispunjava većinu zahtjeva kupaca koji traže prostran, novi automobil u cjenovnom razredu do 20 hiljada KM. Bazni model dolazi sa 14-colnim alu-naplatcima, elektrifikovanim staklima i retrovizorima, servo upravljačem, vazdušni jastukom za vozača,  te centralnom bravom sa daljinskom komandom. Klima-uređaj je dostupan uz bolje opremljene modele.

 

PONUDA PROSTORA
Priora pripada takozvanom C segmentu, u skladu s kojim su i dimenzije, tačnije dužina od 4.350, širina od 1.680, te visina od 1.420 mm. Raskošne dimenzije vozila rezultirale su većom ponudom prostora u zadnjem dijelu, gdje se na udobna sjedišta mogu smjestiti dvije, a po potrebi i tri odrasle osobe. Iza njih još uvijek ostaje dovoljno mjesta za prtljažnik zapremine 430 litara.


Dobro podešeno ogibljenje u kombinaciji prednji McPherson - zadnja polukruta osovina, sa lakoćom se nosi sa lošim putevima i pruža kompromis između dobrog držanja ceste i mekanog upijanja neravnina. Kod zahtjevnijih zadataka testni model nam je demonstrirao određene nedostatke premekanih ruskih pneumatika, koji nikako ne vole visoke tepmperature. Naginjanje karoserije nije jako izraženo, a jedino prilikom bržeg ulaska u krivinu Priora pokazuje tendenciju podupravljanja, koje će vještiji vozači lako iskontrolisati. Nova Ladina limuzina dolazi sa samo jednim, ali dobro poznatim 1.6-litarskim šesnaestventilskim benzincem, koji pri 5.600 o/min ostvaruje maksimalnih 98 KS, dok je najveći obrtni moment od 145 Nm raspoloživ od 4.500 o/min.

 

 

Motor se ističe uglađenim radom i više nego solidnim vučnim karakteristikama, u čemu mu pomaže i relativno mala masa vozila od 1,1 tone. Do 100 km/h Priori treba 11,2 s, nakon čega uz nešto duži zalet i više buke slijedi ostvarivanje maksimalne brzine od 185 km/h. Respektabilne brzinske prosjeke prati i povoljna prosječna potrošnja od 7,4 litre bezolovnog benzina na 100 km. Kočioni sistem sa disk/doboš kombinacijom ispunjava svoj zadatak na zadovoljavajući način, ali bi zaustavni put od 44 metra (od 100 km/h do mirovanja) sigurno mogao biti kraći sa boljim pneumaticima i ABS sistemom, koji naš model nije posjedovao.

Datum objave: 16/09/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook