Naslovna > Automobili > Audi > Q8 > Najbolje od najboljeg, najbrže od najbržeg
FOTO GALERIJA (24)

Audi RS Q8

Najbolje od najboljeg, najbrže od najbržeg

Sa RS Q8 modelom Audi je opet nadmašio sva očekivanja ljubitelja sportskih SUV modela i ponudio nevjerovatan nivo dinamičnog dizajna i sportskog doživljaja u vožnji bez obzira na vrstu podloge...

 

Najbolje od najboljeg i najbrže od najbržeg. Tako bi se ukratko mogao opisati novi Audi RS Q8, koji pomjera granice mogućeg kada su u pitanju Audijevi SUV modeli visokih performansi. RSQ8 je i svojevrsni odgovor na najbolje konkurentske modele Aston Martin DBX, BMW X6 M, Maserati Levante Trophy, Porsche Cayenne Turbo Coupé i Lamborghini Urusa koji imaju više od 550 KS u svojim motorima. Za pogon RS Q8 modela namijenjen je dobro poznati 4,0-litarski twin-turbo benzinac kojeg smo već imali priliku da vidimo u Audijevim RS 6 i RS 7 modelima. Kako bi od najjačeg Q8 modela napravio trkačku zvijer, ovaj motor je dobio brojna poboljšanja koja su omogućila da iz osam cilindara izvuče 600 KS. Tu je i čak 800 Nm obrtnog momenta koji je raspoloživ u rasponu od 2.200 do 4.500 obrtaja. Za prenos snage na sve točkove koji je izveden pomoću Audijevog najsavremenijeg elektronski kontrolisanog Quattro pogona zadužen je automatski mjenjač sa osam brzina. Ovakav pogonski sklop omogućava dvotonskom Audijevom kupe SUV-u da od 0 do 100 km/h ubrza za 3,8 sekundi i da dostigne elektronski limitiranih 250 km/h. Kupcima je opciono na raspolaganju i verzija RS Q8 bez limitatora brzine čiji maksimum je povećan na 305 km/h. Ova mogućnost ponuđena je isključivo ako se na automobilu nalaze i opcione karbon keramičke kočnice, koje mogu izdržati sve izazove kočenja na visokim brzinama.

 

 

Uprkos više nego dinamičnim performansama veliki Audijev osmocilindarski motor ima i svoju ekološku odnosno ekonomičnu stranu, koja se ogleda u korištenju lakog hibridnog 48-voltnog sistema. Hibridni koncept podrazumijeva da je u RS Q8 ugrađen 12 kW starter/generator, koji u određenim, nezahtjevnim režimima rada nakon podizanja noge sa papučice gasa omogućava potpuno isključivanje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u intervalu od maksimalno 40 sekundi. V8 motor iz RS Q8 ima i sistem kratkotrajne deaktivacije drugog, trećeg, petog i osmog cilindra do brzine od 22 km/h, čiji zadatak je da smanji potrošnju goriva u situacijama kada je pogon automobila rasterećen. Kako bi se izborio sa velikim dinamičkim izazovima, koje pred njega postavlja kombinacija snažnog V8 motora i velike mase, Audijev sportski RS odjel je morao značajno promijeniti standardno vješanje i unaprijediti ga sa elektronski kontrolisanim vazdušnim sistemom oslanjanja. Sa novim vješanjem su došli i aktivni stabilizatori koji nude promjenjiv torzijski otpor zavisno od vrste dinamičkih iskušenja kojima je automobil izložen. Kako bi prenos snage između točkova na obje osovine tekao glatko, brzo i bez narušavanja stabilnosti pozadi je ugrađen sportski diferencijal. Tu je i sistem upravljanja na svim točkovima, koji omogućava da se kroz krivine prolazi sa velikim stepenom preciznosti, odnosno da se poboljšaju manevarske sposobnosti u gradskoj vožnji. RS Q8 standardno dolazi u kombinaciji sa 22-inčnim točkovima i Hankookovim sportskim pneumaticima dimenzija 295/40, dok se kao opcija nude i veći 23-inčni točkovi sa gumama profila 295/35. Osim urođenog sportskog karaktera koji ide uz svaki RS model, najjači Q8 vozaču nudi i mogućnost dodatnog prilagođavanja dinamičkih mogućnosti automobila preko Audi drive select sistema. Ovaj sistem na raspolaganju ima pet standardnih režima rada: Comfort, Auto, Dynamic, Allroad i Off-road. Tu su i dva dodatna specijalno rezervisana sa RS model koji nose oznaku RS1 i RS2. Odabirom svakog od sedam ponuđenih režima rada mijenjaju se elektronski parametri prema kojima su različito podešeni rad motora, vješanja, klima uređaja pa čak i zvuk motora. Audi RS Q8 je već dostupan zainteresovanim kupcima po početnoj cijeni od 155.700 eura, a prve isporuke se očekuju početkom 2020. godine.

 

 

DIZAJNERSKE PROMJENE

U odnosu na ostale Q8 modele RS se s vana ističe po devet specifičnih boja karoserije među kojima je posebno upečatljiva „Java Green“ zelena nijansa. Tu su i karbonska maska hladnjaka i spojler u prednjim braniku, te sjajno crna rešetka hladnjaka sa Audijevim logotipom. RS model ima i specifično dizajnirane alu naplatke ispod kojih se naziru crvena kočiona kliješta. Karbonske oplate nalaze se i na kućištima retrovizora, a ovaj skupocjeni materijal je integrisan i u zadnji difuzor vazduha sa dva velika ovalna izduvna otvora. Kako bi se povećao pritisak na zadnju osovinu pri visokim brzinama, ugrađen je i novi krovni spojler.

 

 

 

SPORTSKI ENTERIJER

Promjene su u kabini vrlo male i uglavnom bazirane na specifične ukrasne letvice, ambleme sa RS logotipom utisnutim na različitim mjestima poput prednjih sjedišta ili oplata pragova. Tu su i sportski digitalni instrumenti, koji između ostalog mogu da pokažu i trenutnu G silu, pritisak u gumama, temperaturu motornog ulja, postignuta vremena po krugovima na sportskoj stazi i slično. Zavisno od želja i potreba kupaca na raspolaganju su dvije kombinacije sportskog RS upravljača koji može biti presvučen sa glatkom kožom ili hrapavom alkantarom. U standardnoj opremi su električno podesiva sportska sjedišta presvučena Valcona kožom, MMI Navigation Plus multimedija, te vrata sa automatskim otvaranjem i zatvaranjem. 

 

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook