Naslovna > Automobili > Opel > Grandland > Najbolje što Grandland X može da ponudi
FOTO GALERIJA (34)

Opel Grandland X 2.0D Ultimate

Najbolje što Grandland X može da ponudi

Sa snažnim 2,0-litarskim dizel motorom i premium paketom opreme Ultimate, Opel potvrđuje da ima snage i mogućnosti da ravnopravno konkuriše najboljim predstavnicima u klasi. Da mu je još 4x4 pogon mogao bi biti i ambiciozniji...

Prvi automobil namijenjen off-road avanturama Opel je predstavio 1991. godine. Bila je to Frontera, odnosno rebrendirana verzija Izuzu MU modela, koji se od 1989. prodavao na japanskom tržištu. Frontera je doživjela i drugu generaciju 1998. godine, a sa tržišta je povučena 2003. Od 1992. godine u ponudi se našao i broj veći terenac Monterey, koji je kao i Frontera bio preobučeni Isuzuov model Trooper. U 2006. godini Opel dolazi do svog prvog SUV modela Antare zasnovane na GM-ovoj Theta platformi, koju je između ostalog dijelila i sa bh. kupcima dobro poznatom Chevrolet Captivom. Proizvodila se u fabrikama u Meksiku, Rusiji i u Južnoj Koreji odakle je i stizala u Evropu.

Pod američkim patronatom Opel je 2012. godine došao i do drugog, i do sada njegovog najuspješnijeg SUV modela Mokke. Njena proizvodnja je za potrebe Starog kontinenta pokrenuta u španskoj Zaragozi, pa je Mokka bila prvi „Made in Europe“ off-road Opel. U praskozorje tranzicije vlasništva nad Opelom između američkog GM i francuskog PSA, početkom 2017. godine njemački proizvođač predstavio je crossover Crossland X, a zatim i njegovog broj većeg brata Grandland X. Oba su nastala u uskoj saradnji sa Francuzima i kao takvi predstavljaju potpuno drugačiju generaciju Opelovih modela, sa novim DNK kodom na kojem će njemački proizvođač zasnivati svoju budućnost.Trenutno najveći 4,47 dugački Opelov SUV na test smo dobili u najelitnijem izdanju koje kombinuje 2.0 dizelski motor, novi osmostepeni automatski mjenjač i najviši Ultimate paket opreme. Ona pokazuje krajnje domete Grandlanda X i kao takva je namijenjena kupcima čije želje nisu limitirane novcem.

Podsjećamo da se na bh. tržištu Grandland X nudi sa četiri nivoa opreme. Već od početnog Selection dobija se sve što je potrebno za ugodnu i sigurnu vožnju. Tu su detalji poput jednozonskog klima uređaja, tempomata, električnih podizača svih stakala, dnevnih i zadnjih LED svjetla, te LED pokazivača pravca. U seriji dolaze i Radio R 4.0 sa četiri zvučnika, USB-om i Bluetoothom, te mali info 3,5-inčni informativni ekran. Sigurnost je od starta ispisana velikim slovima pa svaki Grandland X ima prednju kameru koja „čita“ saobraćajne znakove, omogućava automatsku korekciju brzine, upozorava na nepropisan izlazak iz trake i automatski upravlja prednjim svjetlima. Elektronika asistira vozaču zadržavanjem kočnice pri kretanju na uzbrdici, a ista je zadužena i za parking kočnicu. Tu je i osam vazdušnih jastuka i još niz sitnih detalja, koji se čini kao poštena protivvrijednost za 35.596 KM koliko košta najpovoljniji model pogonjem 1,2-litarskim turbo benzinskim motorom sa 130 KS.

Dizajnerski, Grandland X slijedi aktuelne standarde, koji su već ranije zacrtani sa modelima poput Astre i Inisignie. Generalno tu nema nekih pretjeranih izliva emocija, niti opuštenosti kakvom odišu konkurenti poput lidera klase Nissan Qashqaija. Svaka linija i pregib se u cjelini čine skladnim, pa Grandland X u finalu izgleda poprilično ozbiljno i elegantno. Od modernijih detalja treba izdvojiti prepoznatljivo „ajkulino peraje“ koje krasi D stub i „lebdeći krov“ čije konture su dodatno naglašene sa hromiranom lajsnom. Sve ostalo poput maske hladnjaka, branika i svjetala se čini već viđenim na Insigniji i Astri. Za ljubitelje umjetnosti to možda umanjuje vrijednost Opelovog SUV-a, ali za prosječnog kupca bi mogla biti pozitivna stvar, jer klasična rješenja stare sporije od modernih. A ono što duže ostane mlado sporije će i da gubi na vrijednosti. U enterijeru ista priča. Klasični instrumenti sa info displejom u sredini su jasni i uzorno pregledni.

Osam inčni na dodir osjetljivi ekran InelliLink multimedije nalazi se na idealnom mjestu, a skoro isto bi se moglo reći i za komande klima uređaja. Jednostavne su i pregledne, a kada jednom upamtite položaj svih tastera i potenciometara možete njima upravljati i na osjećaj, bez skretanja pogleda sa puta. Ispred ručice mjenjača se nalazi šest tastera, na kojima su grupisani najbitniji elektronski sistemi asistencije vozaču. Multifunkcionalni trokraki upravljač obložen je kožom, ugodan na dodir, a daljinske komande na njemu omogućavaju jednostavnu upotrebu tempomata, audio sistema i telefona. Putnim računarom se upravlja preko kontrola na ručici pokazivača pravca, s lijeve strane upravljača. Kožom obložena AGR sjedišta sa električnim podešavanjem za vozača još jednom su potvrdila svoju uzornu udobnost, mada im za najvišu ocjenu nedostaje još malo širine. Hvale vrijedna je činjenica da imaju sistem grijanja i hlađenja, koji pri visokim temperaturama uspješno neutrališe najveći nedostatak kožnih presvlaka – ekstremnu zagrijanost.

U drugom redu ima dovoljno prostora za tri odrasle osobe, dok će dvije uživati u uzornoj udobnosti i činjenici da su sjedalne površine do vrata grijane. Kada je riječ o ugođaju u vožnji treba dodati da panoramski stakleni krov omogućava jedinstveno pogled u nebo i propušta obilje prirodnog svjetla u kabinu, te ju čini ugodnijom za boravak. Kada sunce opasno zapeče, moguće je navući sjenilo koje uspiješno zaustavlja neželjene zrake. Sa 514 litara osnovne zapremine prtljažnik je više nego dovoljan u svakodnevici, a trebao bi biti dovoljan i kada četveročlana porodica pođe na duži put. Obaranjem naslona zadnje klupe dobija se ravna površina i 1.652 litara korisne zapremine, pa je s Grandlandom X moguće prevesti kabastije predmete poput kućnog namještaja. Za model Grandland X sa 2.0 dizel motorom, osmostepenim automatikom i Ultimate opremom Opel na bh. tržištu u serijskoj kombinaciji traži 61.413 KM, dok je za prebogato opremljeni testni model sa brojnim dodacima potrebno izdvojiti 66.694 KM (65.779 KM sa aktuelnim popustom). Ko se odluči za lizing može računati i na još 2.003 KM dodatnog popusta na navedeni iznos. Konačna cijena testnog modela ujedno je i najbolji pokazatelj maksimalnog dometa Grandlanda X, koji bi na bh. tržištu kao i većina konkurenata trebao biti puno popularniji u rasponu od 40 do 50 hiljada konvertibilnih maraka.

 

POGON

Kada je riječ o motorizaciji u startu treba naglasiti da Grandland X isključivo dolazi sa prednjim pogonom. Njemački proizvođač je prateći tržišne trendove došao do zaključka da mu 4x4 kombinacija nije potrebna, odnosno da su i kod konkurenata u kompaktnoj SUV klasi najpopularniji modeli sa prednjim pogonom. Osim testnog 2.0 dizelaša koji je dostupan u verziji sa 177 KS, Opel nudi i manji 1.5 CDTi sa 130 KS (zamijenio 1.6 sa 120 KS). Tu je i trocilindarski 1,2-litarski turbobenzinac sa 130 KS. Jači dizelaš serijski se kombinuje sa osmostepenim automatskim mjenjačem, koji predstavlja veliki napredak u odnosu na dosadašnje šestostepene prethodnike. Njegov osnovni kvalitet, osim brzine, je činjenica da se uvijek nalazi u „pravoj“ brzini i da maksimalno rasterećuje motor u svim režimima rada. Rezultat je veoma niska prosječna potrošnja, koja se u okviru testa kretala od samo pet litara na otvorenoj cesti do sedam na autoputu. Nakon 100 kilometara gradske vožnje putni računar je ponudio prosjek od 8,1 litara, a test smo okončali sa 6,6 litara. To je odličan rezultat s obzirom da nam se Grandland X u 1.600 kg teškom testnom izdanju predstavio kao veoma moćan i potentan automobil, koji od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,1 sekundi i može da dostigne 214 km/h. Kao takav on se nameće kao idealan izbor vozačima koji imaju realnu potrebu za čestom vožnjom po autoputu ili im je potreban snažan automobil za vuču prikolice. Kada je riječ o voznim karakteristikama tu treba naglasiti da je Grandland X uzorno udoban, ali i stabilan, odnosno da su njegovi konstruktori uspjeli postići više nego zadovoljavajući kompromis između ova dva parametra. Ovaj rezultat je tim značajniji ukoliko se zna da je postignut uprkos popriličnom klirensu, koji zavisno od odabranih guma varira od 20-ak do 22 cm.

 

INTELLIGRIP

Pošto Grandland X nema 4x4 pogon Opel je vozačima željnim dodatne sigurnosti ponudio opcionalni elektronski sistem kontrole proklizavanja IntelliGrip, koji osigurava optimalan kontakt točkova sa podlogom u različitim uslovima za vožnju. Vozač može da bira između pet načina vožnje, nakon čega elektronika prilagođava raspodjelu obrtnog momenta na prednje točkove. To osigurava stabilno upravljanje bez obzira vozi li Grandland X po snijegu, blatu, pijesku ili mokrim podlogama.

 

Datum objave: 29/11/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook