Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > G klasa > Najčistiji dizelaš za najmoćnijeg terenca

Mercedes G 350d

Najčistiji dizelaš za najmoćnijeg terenca

Nakon benzinskih osam i dvanaestcilindarskih motora Mercedes-Benz je G-Klasu za 2019. godinu opremio i sa novim OM 656 šestocilindarskim dizelašom, koji osim raskošnom snagom i uzornom ekonomičnošću može da se pohvali i sa do sada najefikasnijim sistemom prečišćavanja izduvnih gasova...

Snažna, udobna i superiorna. Tako Mercedes-Benz opisuje najnoviju G-Klasu, koja je prema njemu sposobna istovremeno da ponudi uzorne performanse, najviši nivo sigurnosti, najsavremenije sisteme asistencije u vožnji, te pogonsku multifunkcionalnost sa izvanserijskim off-road karakteristikama. Kako bi ju učinio još zanimljivijom i privlačnijom svojoj publici Mercedes je G-Klasu za 2019. godinu opremio i sa najsavremenijim OM 656 šestocilindarskim dizel motorom. Podsjećamo da je G-Klasa do sada bila dostupna isključivo sa osam i dvanaestcilindričnim benzinskim motorima u rasponu snage od 416 do 621 KS, sa koliko raspolaže najjači AMG G 65 model. U Mercedesu tvrde da novi dizel motor postavlja još više standarde kada je riječ o mogućnostima G-Klase kako na cesti tako i izvan nje.

Naš cilj je bio da povećamo efikasnost i dinamiku vožnje, ali i da istovremeno smanjimo potrošnju i nivo buke – kazao je Ola Källenius, Mercedesov stručnjak iz Odjela za grupna istraživanja i razvoj automobila pri Upravnom odboru Dailmera. On je dodao da je u razvoju novog motora Mercedes primijenio svoja najsavremenija dostignuća i da je rezultat impresivan. OM 656 motor ima slojevito, višestepeno ubrizgavanje i do sada najefikasnije sagorijevanje dizel goriva, a tu su i dvostepeni turbo, te sistem promjenjivog vremena otvaranja ventila Camtronic, koji mu omogućava da se brzo i efikasno prilagođava trenutnom opterećenuju. Kako bi se povećala izdržljivost zidovi cilindara su presvučeni slojem Nanoslide premaza, koji smanjuje gubitke nastale usljed trenja između klipa i košuljice cilindra, te omogućava smanjenje potrošnje.

 

U Mercedesu ističu da je novi dizel motor, koji se ugrađuje u G-Klasu moćan i snažan kao nijedan dizelaš prije njega, što legendardnog terenca čini najefikasnijim do sada. Na papiru OM 656  raspolaže sa 210 kW, odnosno 286 KS, a njegova pogonska moć najbolje se ogleda u činjenici da najvećih 600 Nm obrtnog momenta razvija u rasponu od superniskih 1.200 do 3.200 obrtaja. Moćni dizelaš kombinovan je sa 9G-TRONIC automatskim mjenjačem sa pretvaračem okretnog momenta, koji je posebno prilagođen potrebama njemačke off-road ikone. Novi šestocilindrični dizelski motor razvijen je da bude u skladu sa tek nastupajućim propisima o emisiji štetnih gasova (RDE 2. - Real Driving Emissions) čija zvanična primjena treba da počne u januaru 2020. godine, a biće obavezujuća za sva nova vozila od 01.01.2021. Najveća novina u odnosu na sve prethodne dizelaše je činjenica da su sve komponente neophodne za prečišćavanje izduvnih gasova ugrađene direktno na motor.

 

To omogućava brže zagrijavanje izduvnog sistema, katalizatora i filtera krutih čestica, a samim tim i njegovo puno ranije aktiviranje nego što je to do sada bio slučaj. Kako bi izduvni gasovi bili što čistiji Mercedes je morao uvezati nekoliko različitih sistema u funkcionalnu cjelinu što je bio veoma komplikovan postupak. Novi OM 656 u svom radu koristi integraciju slojevitog izgaranja, dinamičkog sistema za recirkulaciju izduvnih gasova i sistema njihove kontrole. Rezultat svega je veoma mali gubitak toplote i veoma brzo osiguravanje idealnih uslova za optimalan rad sistema za prečišćavanje izduvnih gasova. Kako bi dodatno smanjili buku i vibracije dizel motora Mercedesovi inženjeri su razvili aktivne nosače motora. Pri brzinama manjim od 5 km/h oni rade u takozvanom „mekom“ režimu i imaju zadatak da ublaže torzijske vibracije, koje nastaju pri zahtjevnoj off-road vožnji. Povećanjem brzine nosači se ukrućuju, smanjuju vibracije i buku i čine automobil spremnijim za dinamičniju vožnju. Dizelsku G-Klasu biće moguće naručiti od početka januara 2019. godine, a prve isporuke kupcima se očekuju na proljeće. Startna cijena ovog modela na njemačkom tržištu iznosi 92.000 eura.
 
SOFISTIČIRAN IZDUVNI SISTEM
Novi OM 656 dizelaš sadržajem izduvnih gasova je daleko ispod graničnih vrijednosti propisanih aktuelnim Euro 6d-TEMP standardom i bez problema zadovoljava zahtjeve nadolazećih propisa, koji tek treba da stupe na snagu 2020. godine. Da bi se postigao ovakav rezultat Mercedesovi stručnjaci su morali da razviju do sada najsofisticirajniji sistem prečišćavanja izduvnih gasova. On između ostalog objedinjuje SCR (Selective Catalytic Reduction) selektivnu katalitičku redukciju sa katalizatorom amonijaka (ASC). SCR efikasno smanjuje štetne azotne okside (NOx) tako što koristi vodenu otopinu uree, odnosno AdBlue aditiv. Ovaj aditiv omogućava da se azotni oksidi pretvore u ekološki prihvatljive izduvne gasove sa 80% nižim postotkom azotnih oksida. AdBlue aditiv se puni preko otvora koji se nalazi pokraj otvora za rezervoar dizela.


Tehničke karakteristike
Zapremina: 2925 ccm
Provrt x hod: 82.0 x 92.3 mm
Kompresija: 15.5:1
Snaga: 210 kW (286 KS) pri 3.400-4.600 o/min
Obrtni moment: 600 Nm pri 1.200-3.200 o/min
Prosječna potrošnja 9.8-9.6 l/100 km
Emisija CO2: Od 252 do 259 g/km
Ubrzanje od 0-100 km/h: 7,4 s
Najveća brzina: 199 km/h

ISTORIJAT
Prvi korak u realizaciji projekta „G“ Mercedes-Benza je napravio 1975. godine potpisivanjem ugovora o zajedničkom razvoju i proizvodnji terenskog vozila sa AG i Steyr-Daimler-Puchom. Paralelno sa potpisivanjem ugovora počela je izgradnja fabrike u Grazu u kojoj se kasnije proizvodila G-klasa. Ime „G“ projekat dobijeno je kao skraćenica od njemačke riječi „Gelandewagen“, što u prevodu znači terensko vozilo. Kao svjetski poznat i priznat proizvođač limuzina Mercedes-Benz je u novi projekat uložio svoj imidž i vrhunski luksuz dok je drugi partner, Steyr-Daimler-Puch, iz asortimana izdvojio najbolji integralni pogon i diferencijale sa blokadom. Kada je G-klasa predstavljena, u proljeće 1979. godine, kupci su mogli da biraju između četiri verzije motora u rasponu od 72 do 156 KS. Godine 1989, vozila modela serije 463 obilježila su početak evolutivnog proces terenskih vozila koji se nije odnosio samo na praćenje 

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook