Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Najefikasnija Astra u istoriji modela

Opel Astra

Najefikasnija Astra u istoriji modela

Postepena transformacija aktuelne Opelove game i preuzimanje tehnologije od novog vlasnika francuske PSA grupacije nisu nastavljeni i sa Astrom, koja je nakon redizajna postala „najefikasnija u istoriji”, ali sa novim trocilindarskim GM-ovim motorima…

Mada se po kuloarima automobilske scene „šuškalo“ da Opel sa aktuelnim redizajnom neće radikalno mijenjati Astru, te da će njena pogonska gama ostati zasnovana na dosadašnjim GM motorima do dolaska potpuno novog modela, koji se razvija u saradnji sa novim vlasnikom francuskom PSA grupacijom, ta informacija se kao i mnoge ostale ovog tipa pokazala djelimično tačnom.

 

Pred nama je redizajnirana Astra K, koja je osim svježijeg izgleda i savremenijih tehnoloških rješenja dobila i potpuno nove trocilindarske pogonske opcije. U prvom planu prilikom predstavljanja osvježenog modela bila je teza da je nova Astra „najefikasnija do sada“. Ova konstatacija prvenstveno se temelji na činjenici da je dosadašnja pogonska gama koju su činili: 1,4-litarski atmosferski benzinski motor, zatim 1.0, 1.4 i 1.6 Turbo benzinci, te 1.6 CDTi dizelaši zamijenjena sa tri potpuno nova trocilindarska motora, od kojih nijedan nije iz PSA grupacije, mada bi se to na prvi pogled moglo zaključiti po njihovim zapreminama. Novi ulazni benzinac je 1,2-litarski trocilindraš, koji je dostupan u tri verzije: sa 110, 130 i 145 KS. Sve one serijski se kombinuju sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Ljubiteljima benzinaca nudi se još i jedan 1,4-litarski turbobenzinski trocilindarski motor sa 145 KS, koji će isključivo biti dostupan sa automatskim mjenjačem CVT koncepcije. Poklonicima dizelaša umjesto 1.6 CDTi agregata kao zamjena je ponuđen novi trocilindarski 1,5-litarski turbo dizel motor, koji je dostupan u verzijama sa 105 i 122 KS i čiju izradi potpisuje italijanska kompanija VM motori, koja je inače poznata kao dugogodišnji GM-ov partner. Jača verzija novog dizelaša se osim sa standardnim šestostepenim ručnim mjenjačem može dobiti i sa najsavremenijim devetostepenim automatikom. Svi novi motori ispunjavaju najstrože Euro 6 propise o emisiji štetnih gasova, te imaju filtere krutih čestica. Podsjećamo da se kod dizelaša za redukciju azotnih oksida koristi i AdBlue aditiv. U Opelu tvrde da su do visokog stepena efikasnosti kod redizajnirane Astre osim ugradnjom novih motora uspjeli doći i određenim aerodinamičkim unapređenjenima automobila.

 

U okviru ovog procesa svi motori dobili su zaštitnu oplatu sa donje strane vozila, dok su u novodizajniranu rešetku hladnjaka integrisani pokretni paneli, koji imaju zadatak da regulištu protok vazduha kroz motorni prostor i oko automobila shodno brzini kretanja. Zbog poboljšavanja aerodinamike na zadnje vješanje ugrađeni su i novi deflektori vazduha. U Opelu navode da su koeficijent otpora vazduha kod karavanskog modela uspjeli svesti na samo 0,25 Cx, dok je kod prethodnika ovaj parameter bio na nivou od 0,27. U potrazi za boljom udobnošću standardnog vješanja ugrađeni su novi amortizeri, dok se ljubiteljia direktnijeg upravljanja kao i do sada nudi opciono i značajno kruće sportsko vješanje. Standardni modeli pozadi imaju polukrutu osovinu, dok oni sportskim vješenjem dolaze u kombinaciji sa Wattovim vezom, koja povećava krutost veze između točka i karoserije pri velikom bočnom opterećenju. Podsjećamo da je ovo rješenje Opel premijerno predstavio na Astri J još 2010. godine, a da je od 2016. godine bilo dostupno u kombinaciji sa motrima jačim od 125 KS. Premijera redizajnirane Astre biće održana na sajmu automobila u Frankfurtu, kada se očekuje više podataka o dostupnim paketima opreme i cijenama.

 

TEHNOLOŠKO UNAPREĐENJE
Najveća promjena u kabini jeste ugradnja nove digitalne instrument table, koja je grafički izvedena po uzoru na slično rješenje iz aktuelne Opel Insignije. Sve ostalo je suštinski ostalo manje-više isto. Kupcima su dostupna tri multimedijalna sistema: Radio, Navi i Navi Pro. Svi podržavaju Apple CarPlay i Android Auto protokole za povezivanje sa pametnim uređajima. Najkapacitetniji Navi Pro multimedijalni sistem kombinovan je sa 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, te nudi mnogobrojne mrežne usluge kao što su pregledavanje Interneta, navigacija sa ažuriranjima karte i putnih informacija u realnom vremenu.

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook