Naslovna > Automobili > Volvo > XC60 > Najelegantniji tenk
FOTO GALERIJA (17)

Test - Volvo XC60 D5 Summum

Najelegantniji tenk

Sa XC60 Šveđani su još jednom pomjerili granice sigurnosti na do sada nedostižan nivo, ali i napravili odličan automobil, koji dizajnom, luksuzom i pogonom staje rame uz rame sa njemačkom konkurencijom Mercedesom GLK, Audijem Q5 i BMW X5...

Zahvaljujući dobrom tržišnom nastupu luksuznog terenca XC90 Volvo je odlučio da se uključi i u crossover klasu, te da kupcima koji preferiraju ovu vrstu vozila ponudi kompaktniji, okretniji, ali jednako luksuzan i sposoban model, koji će se svojim karakteristikama ravnopravno suprotstaviti u prvom redu njemačkoj i japanskoj konkurenciji. Tako je nastao XC60, luksuzni SUV, koji je smo nedavno testirali, u kombinaciji sa provjerenim D5 turbodizelskim petocilindrašem od 185 KS i najbogatijim Summum paketom opreme. Švedski dizajnerski uspješno su pomirili dinamičnost i eleganciju, kako bi XC60 približili mlađim kupcima, koji su se rijetko odlučivali za nepunih 20 centimetara duži i sedam centimetara viši XC90. Sa dužinom od 4.630 mm, XC60 je vidno kompaktniji u poređenju sa konzervativno oblikovanim većim “bratom”, od koga se razlikuje i po uspješnom spoju prepoznatljivih kućnih linija i novih zaobljenih formi, koje za rezultat imaju impresivan optički nastup.

 

 

 

 


Za to su svakako najzaslužnija zadnja bumerang svjetla, kao i metalizirane zaštitne aplikacije na bokovima, te prednjem i zadnjem dijelu. Testni Summum model, osim upadljive metalik zelene boje, mogao se pohvaliti i atraktivnim 18-colnim naplacima od lake legure, kao i zatamnjenim staklima iza B stuba. Ispod masivnog prednjeg poklopca ugrađen je poznati 2.4-litarski linijski common-rail petocilindraš, koji pri 4.000 o/min oslobađa 185 KS. Najveći obrtni moment od okruglo 400 Nm raspoloživ je u režimu između 2.000 i 2.750 o/min, što u kombinaciji sa opcionim, 3.066 KM vrijednim šestostepenim automatskim mjenjačem garantuje dovoljno vučne sile u svakom trenutku, bez obzira na vrstu vožnje i kvalitet podloge.

 

 


Već pri otvaranju vrata jasno je da Volvo XC60 konkurenciju traži među modelima poput Mercedesa GLK i Audija Q5, jer se iza njih krije vozačko okruženje, koje nudi vrhunska ergonomska rješenja i najkvalitetnije materijale. Najviše pažnje privlači tanka centralna konzola, koja u ovom skandinavskom enterijeru djeluje poput skulpture. Sami instrumenti su izuzetno pregledni, ali su dizajnerski nažalost i tipično hladni, što je uostalom karakteristika i svih modela ovog švedskog proizvođača. Naš Summum model zato je na najbolji način prezentovao kako Šveđani shvataju pojam luksuza. Kožna elektrifikovana sjedišta sa memorijskom funkcijom, elektrifikovana stakla i retrovizori, automatska klimatizacija, samo su mali dio serijske ponude, ali pogled na opcione elemente izaziva strahopoštovanje. Jednostavno mislilo se na sve, a od kupca zavisi koju će kombinaciju odabrati.

 

 


Testni model je raspolagao nekim od najsavremenijih elementa, odnosno opcionim paketima, u koje su uvršteni premijum zvučni Dynaudio sistem sa 12 zvučnika i izmjenjivačem diskova, kamera za pomoć pri parkiranju, Four-C aktivno ogibljenje, te laminatna vodoodbojna stakla. Lista se nastavlja i elektronskim poslasticama u obliku sistema za praćenje budnosti vozača, prilagodljivog tempomata sa integrisanim sistemom upozorenja i automatskim kočenjem, te BLIS-a, odnosno sistema za kontrolu mrtvog ugla. Svi ovi detalji reflektuju samo jednu sliku, koja govori da je Volvo od XC-a 60 napravio pravu pokretnu tvrđavu sa luksuzom, koji se mjeri sa pet zvjezdica. I pored izrazito luksuzne orijentacije XC60 se po potrebi može pretvoriti i u sposobnog transportera, jer raspolaže sa prtljažnikom zapremine od 495 do 1.455 litara, te ima nosivost od 764 kilograma.

 

 


Tokom vožnje dizelski D5 Summum model pokazao je karakteristike, koje smo i očekivali. Snažni poprečno postavljeni linijski petocilindraš u sprezi sa šestostepenom automatskom transmisijom zaslužuje sve pohvale, potvrdivši da i ovaj put da spada u jedan od najboljih agregata u svojoj klasi. Pogon na sve točkove ostvaren je pomoću Haldex kvačila, a funkcioniše tako što u zavisnosti od trakcije konstantno mijenja omjer prenosa, distribuišući vučnu silu na točkove sa najboljim prijanjanjem. To u praksi znači da XC60 lako savladava uspone do 27 stepeni, u čemu mu svakako pomaže i RSC sistem stabilnosti, koji se standardno isporučuje uz sve modele. Ipak, performanse D5 modela pokazuju da je XC60 prije svega zamišljen kao multifunkcionalno vozilo koje se dobro snalazi na svim podlogama.

 

 

 

Ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi, te maksimalna brzina od 201 km/h predstavljaju dobra ostvarenja, upravo kao i prosječna potrošnja, koja se u zavisnosti od načina vožnje kretala između 8,5 i 12 litara eurodizela. U ostale posebnosti ubrojićemo i snažne disk kočnice pojačane cijelom armijom elektronskih sistema, kojima je potrebno 40,6 metara da preko 1,7 tone teškog SUV-a zaustave sa 100 km/h. Volvo XC60 D5 Summum najskuplji je predstavnik dizelske ponude, a cijena na našem tržištu startuje od 81.265 KM. Istovremeno, za naš testirani model oplemenjen brojnom dodatnom opremom potrebno je izdvojiti znatno više, tačnije 105.273 KM, što je konkurentna svota uporedimo li je sa ciframa po kojima se prodaju slično opremljeni modeli konkurencije.

Datum objave: 16/07/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook