Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Najjače i najbolje od „osmice“

Audi S8

Najjače i najbolje od „osmice“

Nova generacija najjače i najbrže Audijeve premijum limuzine pogonjena je twin-turbo V8 motorom, koji raspolaže sa 571 KS i 800 Nm obrtnog momenta, quattro pogonom i upravljanjem na svim točkovima…

Najjača i najekskluzvnija verzija Audija A8 napokon je predstavljena u izazovnom S8 izdanju. Kako bi se dodatno istakla razlika između nove i ostalih verzija „osmice“ njemački dizajneri su odlučili naglasiti sportske atribute raskošne, petmetarske limuzine. Prednji i zadnji branik su prošli kroz blage kozmetičke zahvate zahvaljujući kojima su dobili veće usisnike vazduha sprijeda i četiri ovalna izduvna topa od nerđajućeg čelika pozadi.

 

Tu su i tradicionalni aluminijumski poklopci kućišta retrovizora, kao zaštitni znak S8 modela. Raskošna Audijeva limuzina dobila je i specijalne 20-inčne alu naplatke na koje su montirane Pirrelijeve niskoprofilne sportske gume dimenzija 255/35. Kroz njih se naziru crvena kočiona kliješta moćnog kočionog sistema, koji je opciono dostupan sa karbon-keramičkim diskovima prečnika 16,5 inča naprijed i 14,6 inča pozadi. Za pogon S8 modela Audi je namijenio moćni 4,0-litarski twin-turbo V8 motor, koji raspolaže sa 571 KS i čak 800 Nm obrtnog momenta. Ovu „mašinu“ u okviru Volkswagen grupacije danas još koriste Porsche u Turbo izdanjima Panamere, Cayennea i Cayenne Coupea. 

 

Podsjećamo da je prethodnik takođe koristiо 4.0 V8 motor, te da je on u standardnom S modelu razvijao 519, a u S Plus čak 605 KS. Mada je Audi za novi S8 potvrdio samo da dostiže elektronski limitiranih 250 km/h pretpostavlja se da će performansama biti na nivou prethodnika, koji je u S8 verziji od 0 do 100 km/h ubrzavao za 4,1 a u S8 Plus verziji za samo 3,9 sekundi. Kao i većina Audijevih savremenih modela i S8 ima blagi 48V hibridni sistem, koji u kombinaciji sa start-stop sistemom (gasi motor prilikom stajanja već na 22 km/h) ima zadatak da smanji potrošnju goriva. Hibridni sklop nema mogućnost samostalnog pokretanja vozila, ali može u kratkom periodu od 40 sekundi da na ravnim dionicama ili na nizbrdici da održava inercijsku, krstareću brzinu u rasponu 55 do 160 km/h sa isključenim motorom SUS. Prvi S8 modeli u prodajnim salonima bi trebalo da se pojave krajem godine, sa početnom cijenom od oko 120.000 eura. 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook