Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLE > Najjače i najbrže iz GLE porodice
FOTO GALERIJA (7)

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+

Najjače i najbrže iz GLE porodice

Sa najnovijom AMG verzijom GLE modela Mercedes je dostigao maksimum performansi i dinamike koje može da ponudi njegov luksuzni SUV, a koji se ogleda u ubrzanju od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi i najvećoj brzini od 280 km/h…

 

Nakon što je krajem 2018. godine predstavio potpuno novu, četvrtu generaciju svog najpopularnijeg premijum SUV modela GLE, Mercedes je tokom prošle godine na tržište poslao i njenu prvu sportsku AMG verziju sa oznakom GLE 53. Za pogon ovog modela Nijemci su iskoristili trolitarski linijski benzinski motor sa šest cilindara, koji raspolaže sa 435 KS i 520 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor podržan je i sa jednim 22 KS snažnim starter generatorom, koji mu je donio još 250 Nm, što je masivnom SUV-u omogućilo da od 0 do 100 km/h ubrza za 5,3 sekunde i da s lakoćom dostigne elektronski limitiranih 250 km/h. Mada su bili oduševljeni ponuđenim performansama u prvom AMG GLE modelu, najiskreniji ljubitelji ovog premijum SUV-a su se nadali da Mercedes nije ispunio svoj sportski maksimum. Potvrda njihovih slutnji stigla je na izmaku 2019. godine kada je priozvođač iz Stuttgarta na scenu poslao do sada dvije najjače AMG verzije GLE modela sa oznakama GLE 63 i GLE 63 S. Za njihov pogon upotrijebljen je moćni V8 turbobenzinski motor, koji je iz četverolitarskog aluminijumskog bloka u GLE 63 verziji istisnuo 571 KS, a u još dinamičnijem S izdanju čak 612 KS. Poput slabijeg AMG 53 modela i snažnija verzija potpomognuta je pri ubrzanjima sa električnim starter generatorom sa 22 KS i 250 Nm. U kombinaciji sa standardnim devetostepenim automatskim mjenjačem i 4Matic+ pogonom na sve točkove GLE 63 od 0 do 100 km/h stiže za četiri sekunde, dok je S modelu za isti zadatak potrebno samo 3,8 sekundi. Sa ovim rezultatom GLE 63 S zvanično je postao najbrži i najdinamičniji Mercedesov SUV ovog formata. Osim ubrzanja impresivna je i najveća brzina koja je kod GLE 63 modela limitirana na 250 km/h, dok je kod jače S verzije ona povećana na 280 km/h.

 

 

Kako bi zadovoljio i najprobirljivije kupce, Mercedes je novi GLE 63 model opremio i sa do sada najsloženijim sistemom elektonske podrške, koji omogućava čak sedam različito programiranih režima vožnje sa oznakama: Comfort, Sport, Sport+, Individual, Race, Trail i Sand. Odabir ovih programa obavlja se preko okruglog selektora sa desne strane upravljača, a sa njima se direktno utiče na rad motora, prenosa, upravljača i vješanja kako bi se što bolje prilagodili specifičnim uslovima za vožnju. Kako bi podešavanje vozila bilo još detaljnije Mercedes je dodao i AMG Dynamics sistem regulisanja dinamike vožnje sa još šest finih podešavanja pod nazivima: Basic, Advanced, Pro i Master, koja su namijenjena za asflatne podloge, te Traction i Slide koji su predviđeni za vožnju na lošijim off-road podlogama. Kada je riječ o dizajnu najjačeg GLE modela, on je gotovo u potpunosti isti kao kod slabije AMG 53 verzije. Prednjim dijelom dominira masivni branik, sa velikim plastičnim površinama i otvorima za hlađenje motora i kočnica, a tu je i za AMG modele karakteristična Panamerikana maska hladnjaka sa velikim Mercedesovim logotipom u sredini i 15 hromiranih rešetki. Na bokovima su oblikom jedinstveni veliki 21 ili 22-inčni točkovi, a AMG 63 ima i dinamičnije oblikovane pragove. Zadnji dio je različit utoliko što GLE 53 ima dva para ovalnih izduvnih otvora koji su kod snažnijeg 63 modela četverougaonog oblika. Ono što osim performansi pravi drastičnu razliku između šesto i osmocilindarskih AMG verzija GLE modela je i cijena. Tako je ulazni AMG 53 model dostupan za 88.375 eura, dok je za GLE 63 u startu potrebno izdvojiti čak 112.000 eura.

 

 

EFIKASNOST

U želji da osim performansi poveća i efikasnost najjačeg GLE modela Mercedes ga je kombinovao i sa novim 48-voltnim električnim sistemom, koji omogućava efikasno opsluživanje velikog broja električnih potrošača. Efikasnost povećava i sistem deaktivacije cilindra koji se aktivira u fazama nezahtjevne vožnje, a tu je i filter krutih čestica koje nastaju sagorijevanjem benzina. Rezultat svega je prosječna potrošnja od 11,4 litra benzina, za koju u Mercedesu kažu da je uzorna s obzirom na performanse automobila.

 

 

 

 

LUKSUZAN ENTERIJER

Bogato opremljeni enterijer prepoznatljiv je po sportski profilisanim AMG kožnim sjedištima i digitalnom instrument panelu kojeg čine dva spojena 12,3-inča ekrana. Tu su i stilizovani karbonski ukrasni detalji i dupli šavovi na kožnim oblogama. Moguće je doplatiti i opcioni sportski upravljač sa bočnim površinama presvučenim sa neklizajućom alkanatarom, dok su nožne papučice od nerđajućeg čelika. 

Datum objave: 15/02/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook