Naslovna > Automobili > Audi > Q5 > Najjači u Q5 gami
FOTO GALERIJA (22)

Audi SQ5

Najjači u Q5 gami

Druga generacija SQ5 premijerno je predstavljena sa benzinskim 3.0 TFSI motorom, koji raspolaže sa 354 KS i 500 nm obrtnog momenta, što je dovoljno da se do „stotke“ ubrza za 5,4 sekunde...

Prvi SQ5 Audi je svojim kupcima ponudio još 2012. godine, nedugo nakon što je BMW u sportske M modele počeo ugrađivati trolitarski dizel motor sa tri turbine i 381 KS. Audijev sportski dizelski prvenac raspolagao je sa 313 KS i 650 nm, što mu je bilo dovoljno da dvotonski SQ5 od 0 do 100 km/h „ispuca“ za 5,1 sekundu i ostvari najveću brzinu od elektronski limitiranih 250 km/h. Podsjećamo da je SQ5 imao i jaču Plus verziju sa 340 KS. Benzinska verzija prve generacije SQ5 modela predstavljena je godinu kasnije. Za njen pogon je namijenjen 3.0-litarski TFSI motor sa 354 KS i 470 nm koji je omogućavao ubrzanje do „stotke“ za 5,3 sekunde i istu najveću brzinu kod dizelskog motora. Nakon što je na sajmu automobila u Parizu, u jesen 2016. godine predstavio drugu generaciju Q5, Audi je u Detroit dovezao i njegovu najjaču SQ5 verziju u benzinskom izdanju. Takav potez je sasvim očekivan s obzirom na probleme koje su Volkswagen i Audi imali u Americi sa TDI motorima i prekomjernom emisijom CO2. Premijera dizelskog modela trebalo bi da se dogodi na predstojećem sajmu automobila u Ženevi. No vratimo se trenutno najmoćnijem Audiju Q5. Mada je tijelo nove SQ5-ice značajno drugačije, mlađe i mnogi bi rekli atraktivnije, u njenim grudima kuca dobro poznato trolitarsko „benzinsko srce“ sa istim brojem konja (354 KS) kao kod prethodnika. Mada se na prvi pogled čini da je njemački proizvođač obavio jednostavnu transplataciju motora iz starog u novo tijelo, suština je ipak drugačija. Aluminijumski blok je ostao isti, ali su njegove mogućnosti unaprijeđene. Ugrađen je novi „twin-scroll“ turbopunjač, poboljšan je sistem varijabilnog usisa, a ugrađeni su i novi klipni prstenovi i košuljice cilindara.

 

 

Unaprijeđen je sistem hlađenja, koji je postao protočniji i kapacitetniji. Snaga motora je ostala na istom nivou, ali je sada dostupna u drugačijem rasponu obrtaja. Kod prethodnika je bila dostupna u rasponu od 6.000 do 6.500 obrtaja, dok je kod novog modela on povećan (od 5.400 do 6.400 obrtaja). Povećan je i obrtni momenat, sa dosadašnjih 470 na 500 nm. Puno značajnijom činjenicom od povećanja momenta se čini podatak da je opseg njegove dostupnosti potpuno redefinisan. Naime, prethodnik je na najveći obrtni momenat mogao da računa u rasponu od 4.000 do 4.500 obrtaja. Novi model na najveći obrtni momenat može da računa već od 1.370 obrtaja. Gornja granica dostupnosti je ostala na 4.500 obrtaja. Za prenos snage na sve točkove je zadužena dosadašnja kombinacija osmostepenog automatskog mjenjača i quattro pogona sa sportskim zadnjim diferencijalom. U Audiju ističu da su navedene činjenice uz brojna ostala unapređenja kod novog SQ5 omogućile bolji odaziv na gas i ubjedljivija međuubrzanja. Uprkos redefinisanju pojedinih dijelova motora, koji je osim toga i 14 kg lakši u odnosu na prethodni, ubrzanje od 0 do 100 km/h nije smanjeno. Štaviše, sa 5,3 je povećano na 5,4 sekunde, dok je prosječna potrošnja sa dosadašnjih 8,5 spuštena na 8,3 litra. SQ5 će se kao i do sada kotrljati na 20-inčnim Audi Sport alu naplacima sa gumama dimenzija 255/45, koje je koristio i njegov prethodnik. Kao opcija su dostupni i 21-inčni alu naplaci. Aktivno vješanje omogućava podešavanje visine vozila i tvrdoće amortizera putem Audi Drive Select sistema. Osim toga, ovaj sistem omogućava vozaču da elektronskim putem podesi najvažnije parametre vozila prema svom trenutnom raspoloženju. U odnosu na standardni Q5, najjači SQ5 model se s vana može prepoznati po sportskom setu S-Line aerodinamičkih dodataka, serijskim LED svjetlima i četverostrukim izduvnim otvorima. Kao i standardni Q5, SQ5 će se proizvoditi u Audijevoj meksičkoj fabrici, a na evropskom tržištu bi trebalo da se nađe polovinom godine. Mada nije potvrđena početna cijena ovog modela, u Njemačkoj bi trebalo da startuje od 68.000 eura pa naviše.

 


SPORTSKO LUKSUZNI UGOĐAJ
U luksuznoj kabini se osim bogate opreme ističu i mnogobrojni sportski detalji. Izdvajamo aluminijumske papučice i multifunkcionalni upravljač sa S logotipom, koji je obložen kožom prošivenom crvenim koncem. Istim koncem su ukrašena i snažno profilisana sportska sjedišta, koja su obložena kombinacijom kože i alakantare. Opciono se nude presvlake od najkvalitetnije nappa kože. Instrumenti se projektuju virtuelno na 12,3 inčnom ekranu visoke rezolucije. Najvažnije informacije vozaču su dostupne i na vjetrobranskom staklu zahvaljujući „head-up“ sistemu. Ispred mjenjača je na dodir osjetljiva površina, koja omogućava zadavanje komandi pokretima prstiju po njoj. Podsjećamo da Audijev MMI sistem najnovije generacije sa vozačem „komunicira“ preko digitalne instrument table, ali i 8,3-inčnom centralnog ekrana.

 

 

 

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook