Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Najljepša među kompaktnim limuzinama
FOTO GALERIJA (50)

Test – Renault Megane Grand Coupe 1.5 dCi Intens

Najljepša među kompaktnim limuzinama

Sa četvrtom generacijom limuzinskog Meganea, Renault je napravio veliki dizajnerski iskorak u odnosu na Fluence, bez uštede na kapacitetu prtljažnika, praktičnosti, te komforu kabine i vožnje...

Nakon dvije generacije limuzinskog Meganea, 2009. godine je predstavljen Fluence. Bio je to rebrendirani SM3 model, Renaultovog korejskog partnera Samsung Motorsa, koji se za potrebe evropskog tržišta proizvodio u turskoj Bursi. Francuzi su sa ovim modelom htjeli bez puno troškova zamijeniti Megane Sedan. Nažalost, nisu se proslavili, a kao jedan od glavnih krivaca za tu činjenicu označen je neuvjerljiv „korejski“ dizajn. Svjestan greške koju je napravio, Renault je 2016. godine odlučio „zaboraviti“ Fluence i vratiti se provjerenom imenu Megane. No ovaj put mu je umjesto odrednice Sedan, dodao mnogo zvučniju Grand Coupe. Podsjećamo da sličan naziv Gran Coupe u autoindustriji danas koristi i BMW za označavanje njegove luksuzne četverovratne limuzine serije „6“. Svaka pa čak i podsvjesna asocijacija na nju, kod potencijalnih kupaca limuzinskog Meganea trebalo bi da izazove prijatna osjećanja. Prijatno će se osjećati i kada uživo vide novi automobil. Mada je dimenzijski veoma sličan Fluencu, odnosno za centimetar duži i širi, te četiri niži, Megane Grand Coupe izgleda neuporedivo bolje i atraktivnije od prethodnika. Prednji dio je u potpunosti isti kao kod standardnog Meganea. Nazad su identična svjetla, a i frontalna strana branika izgleda u potpunosti isto. Grand Coupe je dizajnerski jedinstven tek od B stuba do poklopca prtljažnika. C stub je masivan i stopljen sa prtljažnikom, što automobilu daje jednu od najljepših bočnih silueta u klasi i opravdava odrednicu Coupe. Da su još ručke zadnjih vrata sa uobičajene pozicije prebačene u okvir kao kod Alfe Romeo, 156 kupeovski oblik bi bio još izraženiji. No i ovako je dovoljno jedinstven da izdvoji limuzinskog Meganea od uglavnom klasičnijih konkurenata. Dizajnersko prekrajanje zadnjeg dijela nije se odrazilo na kapacitet prtljažnika. Njegovih 550 litara je, ukoliko zanemarimo rekordera klase Škodu Octaviju koja raspolaže sa 590 litara, jedno od najboljih ostvarenja. Podsjećamo da Toyota Corolla ima prtljažnik zapremine 530 litara, Fiat Tipo 520, Volkswagen Jetta 510, Focus 575, Astra 460.

 

 

 


U kabini se osjećaj za upravljačem nimalo ne razlikuje od onog koji nude Megane hatchback ili karavan. U prednjem redu sjedišta prostora ima i za korpulentnije vozače. Strop je pozadi nešto niži, a na uzornu udobnost mogu računati putnici do visine od 1,85 cm. Dva putnika će sjediti veoma ugodno, dok je komfor trećeg ograničen tunelom mjenjača i centralnom konzolom. Kvalitet plastike i ostalih materijala u kabini sada je na nivou ostalih Meganea. U najbogatijem paketu opreme, poput testnog, u prvom planu su digitalni instrumenti, multifunkcionalni kožom obloženi upravljač, udobna polukožna sjedišta sa mekanim matrijalom u sredini i multimedijalni R-Link 2 sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, na kojem je moguće pratiti i podešavati prikaz navigacije, audio sistema, klimatizacije... Ekran je velik, pregledan i nudi nekoliko različitih kolor šema zahvaljujući Multi-sense sistemu putem kojeg se podešavaju postavke pogona (Comfort, Eco, Sport, Neutral i Perso), te osvjetljenja instrumenata i kabine. Osjetljivost ekrana na dodir je zadovoljavajuća, a grafičke ilustracije tastera su dovoljno jasne i velike. Problem sa preglednošću može nastatati tek kada se ne nađu pod direktnim udarom sunčevih zraka. Mlađi kupci koji pripadaju „tablet generaciji“ ovakvo ergonomsko rješenje će vjerovatno prihvatiti kao moderno, savremeno i funkcionalno. Tradicionalniji kupci, kojima tastere i prekidače ne može zamijeniti nikakva „digitalija“ bi uprkos popriličnoj jednostavnosti opsluživanja mogli negodovati. No postoji alternativa. Za njih Renault u početnom Life paketu nudi rješenje sa klasičnim prekidačima za klimu i audio sistem. U početnoj opremi i instrument tabla može da bude klasičnija, analogna sa digitalnim info displejom u sredini.

 


Preglednost prema naprijed i bokovima je zadovoljavajuća. Retrovizori su dovoljno veliki, ali ih prati jedna mana. Naime, pri jakom dnevnom svjetlu u njima se snažno reflektuju hromirani ukrasi bočnih ventilacionih otvora, što smeta fokusiranju oka. Kada ovaj efekat nije izražen do uticaja dolazi činjenica da je zadnje staklo usko i zaklonjeno naslonima za glavu zadnjih sjedišta. C stub je veoma širok. Iskusniji vozači se mogu zadovoljavajuće orijentisati koristeći retrovizore, ali bez pomoći parking senzora ili sistema sa zadnjom kamerom ni najvještiji ne mogu „odrediti“ gdje se tačno „nalazi“ zadnji branik. Zato ovaj dodatak, kojeg nismo imali u testnom modelu, toplo preporučujemo svim potencijalnim kupcima Grand Coupea. Renaultova limuzina u vožnji je veoma udobna, dovoljno tiha i brza da ju preporučimo i kao zanimljivu poslovnu opciju. Granice fizike su ugodno visoko postavljene, a kada se uz pretjerivanje na gasu ipak i pređu, nadzorna elektronika ih efikasno koriguje. Opcioni 17-inčni alu naplaci sa niskoprofilnim gumama dimenzija 205/50 su zlatna sredina, jer odlično izgledaju i nude dobar oslonac 1.300 kg teškom automobilu, mada ponekad, na grabavim podlogama znaju namučiti amortizere i vješanje, koje tada reaguje nešto bučnije nego što je uobičajeno. Podsjećamo da su, zavisno od vrste pogona serijski 15 ili 16 inčni točkovi, a da vrhu ponude predstavljaju opcione 18-ke.

 

 

Za Megane Grand Coupe sa najbogatijim Intens paketom (dostupni su još Life i Zen) opreme i 1.5 dCi motorom sa 110 KS na bh. tržištu Renault traži 37.400 KM. Za model poput testnog treba izdvojiti 37.500 KM. Najpovoljni model sa dizelskim motorom od 90 KS i Life opremom košta 32.700 KM, dok za 1.6-litarskog atmosferca sa 115 KS treba izdvojiti 28.900 KM. Podsjećamo da se za 690 KM svi modeli mogu dobiti sa produženom petogodišnjom garancijom ili na 150.000 pređenih kilometara. Megane Grand Cuope je i u najskromnijem paketu opreme opremljen klima uređajem, audio sistemom, LED dnevnim svjetlima… Kada tome pridodate i veoma dopadljiv dizajn, te konkurentne cijene, onda nema sumnje da su mu šanse za uspjeh mnogo veće nego što ih je imao Fluence. Posljednju riječ daće naravno kupci.

 

 


MOTOR
Megane Grand Coupe na bh. tržištu se nudi sa jednim benzincem i dva dizel motora. Jedini benzinac je 1.6-litarski atmosferac sa 115 KS. Dizelska gama se oslanja na provjereni 1.5 dCi u verzijama sa 90 i 110 KS. Vrh ponude predstavlja 1.6 dCi motor sa 130 KS. Testni model je bio kombinovan sa 1.5 dCi motorom od 110 KS i šestostepenim ručnim mjenjačem. Podsjećamo da se uz ovaj agregat može dobiti i sa šestostepnim EDC automatikom sa duplim kvačilom. Provjereni dizelaš je jedan od najmasovnijih na tržištu, a osim za pogon Renaultovih i Dacijinih modela, koriste ga i Mercedes, te Infiniti. Najvećih 260 nm dostupni su pri 1.750 o/min što omogućava sasvim solidna ubrzanja i međubrzanja, u kombinaciji sa ekonomičnom potrošnjom. U našem slučaju prosjek testa se zaustavio na 6,1 litru. Treba istaći da ni od Renaulta obećanih 3,4 litra na otvorenoj cesti u Eco režimu vožnje nisu nedostižni. Opušteniji vozači s lakoćom će ostvarivati prosjeke na nivou od pet litara. Oni ekstremno pažljivi mogu računati i na četiri, dok se gornja granica rijetko kada penje do sedam i više litara, osim možda u svakodnevnoj vožnji gradom bez izlazaka na otvorenu cestu. Rezervoar od 49 litara omogućava autonomiju od 600 do hiljadu i više kilometara zavisno od stila i uslova za vožnju. U Sport režimu ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 11,6 sekundi, dok je najveća brzina 190 km/h.

 

 

Datum objave: 15/04/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook