Naslovna > Automobili > Fiat > Panda > Najmanji i najbolji evropski SUV
FOTO GALERIJA (17)

FIAT PANDA 4x4

Najmanji i najbolji evropski SUV

Najnovije off-road izdanje Fiat Pande u 2013. godinu ulazi kao najbolji SUV model u izboru britanskog “TopGeara”...

Renomirani britanski magazin “TopGear Awards” proglasio je Fiat Pandu 4x4 za “SUV model 2012” godine. Prestižno priznanje za Fiat je značajnije ako se zna da su u okviru ovog izbora učestvovala 9,2 miliona čitalaca “TopGeara” iz cijelog svijeta, odnosno čak 17 miliona Facebook fanova ovog magazina. Podsjećamo da je aktuelna Panda 4x4 jedini SUV u klasi gradskih automobila, odnosno treća generacija Fiataovih malih automobila, koja je opremljena integralnim pogonom. Prva Panda 4x4 je predstavljena prije tačno 26 godina (1987) kao svojevrsni koncept, a od ostaka game razlikovala se po dodatku “Sisley”. Ovaj model je proizveden u samo 500 predserijskih primjeraka, koji su se odlično pokazali u praksi, pa je serijska proizvodnja Pande 4x4 započela već 1989. godine. Tajna uspjeha prve verzije Pande 4x4 krije se svakako u njenom moćnom pogonu, koji je za potrebe Fiata izradio austrijski specijalista Steyr-Puch (potpisao pogon za Mercedes G).

 

 

Zahvaljujući takvoj pogonskoj osnovi Panda 4x4 se nametnula kao nevjerovatno prodoran terenski automobil, koji je sposoban da savlada veoma zahtjevne off-road terene. Na drugu generaciju Pande 4x4 čekalo se punih 15 godina, do 2004. godine. Ljubiteljima malog Fiatovog SUV-a tada su ponuđene dvije 4x4 verzije Climbing i Cross, sa stalnim pogonom sa središnjim viskoznim kvačilom. Sličan recept primijenjen je i kod treće, aktuelne generacije. U odnosu na standardni model Panda 4x4 se razlikuje po povišenoj podnici, koja je na 16 cm iznad zemlje, ojačanom vješanju, plastičnim i metalnim zaštitama karoserije i motora, te 15-colnim aluminijumskim naplacima s terenskim gumama 175/65. Uz Pandu su na raspolaganju dva agregata - dvocilindarski turbobenzinac 0.9 TwinAir sa 85 KS, te četvorocilindarski turbodizelaš 1.3 Multijet sa 75 KS. Mada su kod ovakvih automobila performanse na asfaltu u drugom planu, zanimljivo je da sa benzincem Panda do 100 km/h stiže za 12,1 sekundu, a sa dizelašem za 14,5, uz prosječnu potrošnju od samo 4,7 litara.Osim kao punopravi 4x4 model nova Panda se nudi i u takozvanoj Trekking verziji, koja ima dizajn i obilježja 4x4 modela, ali i samo prednji pogon sa elektronskom blokadom diferencijala.

 

 

Datum objave: 18/03/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook