Naslovna > Automobili > Volvo > XC40 > Najmanji švedski SUV sa premijum ambicijama
FOTO GALERIJA (27)

Test - Volvo XC40 D4 AWD AT8 R-Design

Najmanji švedski SUV sa premijum ambicijama

Najskuplja i najeksluzivnija dizelska verzija XC40 sa specifičnim R-Design paketom opreme i mnoštvom dodatnih opcija, AWD pogonom i osmostepenim automatskim mjenjačem donosi vrhunski premijum ugođaj u formatu kompaktnog SUV modela...

 

Nakon reprezentativnog XC90, a zatim i broj manjeg XC60 modela Volvo je krajem 2017. godine predstavio i svoj najmanji SUV model XC40. Za sjajan start potpuno novog automobila u Volvovom programu osim odličnih reakcija javnosti pobrinuli su se i odabrani automobilski novinari, koji su ga proglasili najboljim evropskim automobilom za 2018. godinu. Nošem odličnim preporuka, ali i velikim interesovanjem kupaca koji su početnu seriju od 40.000 vozila razgrabili na neviđeno, XC40 je prošlu godinu završio sa nešto manje od 50.000 isporučenih jedinica na evropskom tržištu. S obzirom na početnu cijenu, koja se u najboljem slučaju kretala oko 60.000 KM ova činjenica predstavlja odličan rezultat za Volvo, koji do juče nije imao svog predstavniku u segmentu kompaktnih SUV modela dužine do 4,5 metara. Kako je i na koji način i sa kojim adutima Volvo XC40 osvojio velike simpatije automobilske javnosti i kupaca pokušali smo otkriti testiranjem jedne od najzanimljivijih, najekskluzivnijih, ali najskupljih njegovih verzija pogonjenih dvolitarskim D4 dizel motorom sa 190 KS, koji je kombinovan sa pogonom na sve točkove i osmostepenim automatskim mjenjačem. Od pet ponuđenih paketa opreme: XC40, Momentum, Momentum Pro, Inscription i R-Design domaći uvoznik za testni primjerak izabrao je onaj zadnji, koji je ujedno najsadržajni, ali i vizuelno najatraktivniji. Na sve navedeno dodata je i specifična i ujedno veoma atraktivna „Bursting Blue“ plava boja koja je kombinovana sa crnim krovom. Da svana doživljaj bude još bogatiji i impresivniji standardni 18-inčni R-Design alu naplaci su zamijenjeni sa opcionim 19-inčnim. Podsjećamo da je na domaćem tržištu moguće dobiti i broj veće 20-inčne točkove. Dodatno su zatamnjena i zadnja stakla i na vratima prtljažnika, a testni automobil je dobio aktivna LED svjetla, dok su zadnja standardno u LED tehnologiji. O ukusima se uvijek može raspravljati, ali činjenica je da s ovako bogatom opremom XC40 izgleda dinamično, moćno i veoma originalno. Kao takav magnetskom privlačnošću skreće pažnju na sebe i dovodi vas u centar pažnje okoline na semaforu, parkingu, u vožnji,... Kome ovaj osjećaj ne imponuje korisno je znati da Volvo na nižim nivoima opreme nudi i vizuelno puno smirenije jednobojne verzije. XC40 je prvi Volvo razvijen na novoj modularnoj CMA platformi, koju će dijeliti sa nekim kućnim modelima, ali i modelima njegovog kineskog vlasnika Geealy, odnosno njegovog podbrenda Lync&Co. Riječ je o snažnoj osnovi, čija čvrstina se najbolje ogleda u činjenici da je startna masa testnog modela 1.735 kg, a sa dodatnom opremom i blizu 1,8 tona. Sa 4.425 mm dužine XC40 je 26,3 cm kraći od XC60 i kao takav se svrstava u klasu kompaktnih premium SUV modela gdje su mu potencijalni konkurenti Audi Q3 (4,51 m) BMW X1 (4,45 m) i Range Rover Evoque (4,37 m).

 

 

Enterijer četrdesetke predstavlja dodatnu razradu Volvovog digitalnog koncepta kojeg je 2015. godine promovisao sa XC90. Osim modernih serijskih virtuelnih instrumenata sa 12,3-inčnim ekranom i velikog 9-inčnog ekrana multimedije na centralnom grebenu, ovaj koncept podrazumijeva i minimalan broj klasičnih prekidača, odnosno visok stepen luksuza i zaista perfektnu završnu obradu. Većina enterijera obložena je mekanom gumiranom plastikom, u koju su utopljeni aluminijumski, lakirani ili dezenirani plastični ukrasni umeci. Ona jeftinija i nešto tvrđa plastika nalazi se u srednjoj zoni kabine u koju spadaju tunel mjenjača i obloge vrata. Kao posebno lijepi detalji u enterijeru ističu se stilizovani ventilacioni otvori, koji su povrh svega i veoma praktični i funkcionalni. Četverokraki upravljač ergonomski veoma je ugodno oblikovan, a daljinske komande na njemu su jednostavne za korištenje. Kao specifičnost treba istaći činjenicu da je umjesto na upravljaču kao što to rade mnogi konkurenti Volvo taster za poništavanje pređene kilometraže i prosječne potrošnje smjestio na lijevu ručicu kojom se upravlja svjetlima. Od ostalih detalja koji su vrijedni pažnje treba još izdvojiti ručicu automatskog mjenjača, koja je u suštini radi kao džojstik kontroler sa kojima se povlačenjem prema naprijed ili nazad, elektronski bira željeni režim rada motora. Kako bi upravljanje pogonom bilo lakše Volvo je na tunelu mjenjača izdvojio taster P, za aktiviranje parking režima i taster za aktivaciju parking kočnice. Kada je riječ o komforu kabine čini se da su Šveđani u potpunosti iskoristili sve prednosti kockaste karoserije, te 2.702 mm dugačkog osovinskog razmaka. To je omogućilo dobijanje uzorne ponude prostora u prednjem, a posebno u zadnjem redu sjedišta, na šta su Šveđani veoma ponosni. Pozadi se ugodno mogu smjestiti dvije odrasle osobe, dok je komfor treće uskraćen u onoj mjeri u kojom joj smeta povišeni tunel mjenjača. Sa 460 litara prtljažnik je na nivou ostvarenja koje nude BMW X1 i Land Rover Evoque, te se kao takav uklapa u okvire klase. Praktični karakter automobila naglašen je kroz veliki broj otvorenih i zatvorenih odlagališta za sitnice, koji olakšavaju svakodnevni boravak u kabini. Ispred centralnog naslona za ruku je i čak mala “korpica” za otpad, koja se veoma lako vadi iz ležišta i prazni. Od tehnoloških zanimljivosti tu su opciono induktivno, beskontaktno punjenje pametnih telefona sa praktičnim utorom u centralnom pretincu. Zahvaljujući Apple Car Play i Android Auto aplikacijma omogućeno je jednostavno povezivanje pametnih uređaja sa multimedijom automobila. Ljubiteljima dobrog zvuka vrhunski audio doživljaj nudi opcioni Harman Kardon audio sistem sa 13 zvučnika. Mogućnosti personalizacije enterijera su raskošne i trebalo bi da zadovolje najprobirljivije kupce iz premium segmenta, ali pri tome treba uzeti u obzir da su sve doplate u skladu sa Volvovim imidžom. Najpovoljniji XC40 na bh. tržištu dolazi u kombinaciji sa T3 dvolitarskim benzinskim motorom sa 163 KS i osnovnom opremom, te je dostupan 61.397 KM. Za najpovoljnijeg D3 dizelaša sa 150 KS u istoj kombinaciji opreme treba izdvojiti 62.017 KM, dok je trenutno za najskuplji XC40 D4 AWD dizel model sa 190 KS i R-design paketom, automatskim mjenjačem i 4x4 pogonom u startu potrebno izdvojiti 87.424 KM. Kada se na takvu osnovu doda devet opcionih paketa opreme i još šest pojedinačnih stavki kao što je slučaj sa testnim modelom dolazimo do iznosa od 105.869 KM, što je cijena od koje zastaje dah kako potencijalnim kupcima, tako i Volvovim konkurentima.

 

 

POGON

Za pogon XC40 Volvo je od starta ponude namijenio samo dvolitarske turbo motore. Benzinsku gamu otvara T3 verzija sa 163 KS, a tu su još i T4 sa 190, te najjači T5 sa 247 KS. Ljubiteljima dizelaša se nude D3 sa 150 i D4 sa 190 KS. Primarni pogon u XC40 modelu je prednji, dok je pogon na sve točkove uz za T4 i D3 motore dostupan kao opcija, a uz jače serijski. Dvolitarski dizelaš savršeno sarađuje sa osmostepenim automatskim mjenjačem, čije brzine je moguće birati i ručno pomoću polugica na upravljaču. sa 190 KS i 400 Nm sa lakoćom se nosi sa masivnom Volvovim SUV-om kojeg je sposoban od 0 do 100 km/h ubrzati za 7,9 sekundi. Najveća brzina od 210 km/h djeluje dovoljno za automobil formata XC40. Pogon na sve točkove je u potpunosti elektronski kontrolisan, a vozač jedino može po potrebi da isključi ESP sistem. Sve ostalo za njega odrađuje elektronika, koja procjenjuje kada je potrebno snagu prenijeti samo na prednje točkove, odnosno kada ju je potrebno rasporediti između osovina. Ovakav pristup je poprilično relaksirajući, jer se vozač u vožnji može 100% fokusirati na put. Dizelski motori nisu Volvova budućnost i već sljedeća generacija XC40 ih vjerovatno neće imati u ponudi. Iz današnje perspektive to je velika šteta, jer je riječ o dinamičnim i snažnim agregatima, koji po potrebi mogu biti i veoma ekonomični. U Eco režimu rada nadzorne elektronike postigli smo najnižu prosječnu potrošnju od 4,4 litra. U Dynamic se lako dostiže i devet, dok se u standardnom Comfort može računati sa prosjecima između sedam i osam litara, što je odlično s obzirom na popriličnu masu automobila, povišenu koncepciju i 19-inčne gume.

 

 

 

 

SIGURNOST

XC40 u standardnoj opremi ima City Safety sistem koji nadzire put ispred vozila i ima mogućnost prepoznavanja automobila, pješaka, biciklista i krupnijih životinja. U slučaju da sistem uoči incidentnu situaciju on preduzima niz automatskih operacija sa ciljem izbjegavanja kontakta i sprečavanja najgoreg. U te operacije spada i automatsko kočenje. Ovaj sistem ima i mogućnost detekcije „odzimanja“ prvenstva u raskrsnicama i može da izbjegne sudar kada je razlika u brzini manje od 60 km/h. Izdvajamo i sistem koji smanjuje posljedice po putnike nakon slijetanja sa puta, zatim sistem vizuelnog nadzora okoline vozila u obimu od 360 stepeni, pomoć pri parkiranju, automatski tempomat, zatim nadzor mrtvog ugla i ispravne putanje u saobraćajnoj traci. Opcioni IntelliSafe Pro paket koji smo imali u testnom modelu omogućio nam je i da isprobamo automatski režim vožnje u kojem automobil sam koriguje putanju i vraća vozilo na zadati pravac. Ovaj sistem omogućava i kratkotrajnu vožnju bez kontakta sa upravljačem, nakon čega počinje da preduzima radnje kako bi povratio pažnju vozača, razbudio ga, a na kraju i sigurno zaustavio vozilo.  

Datum objave: 15/12/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook