Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLC > Najpopularniji SUV u kompaktnoj premijum klasi
FOTO GALERIJA (14)

Test – Mercedes GLC 220d 4Matic

Najpopularniji SUV u kompaktnoj premijum klasi

Za samo godinu dana prodaje GLC je privukao rekordnu pažnju kupaca i postao najprodavaniji SUV model u kompaktnoj premijum klasi. Sa redizajnom je dobio moderniji izgled, ekonomičniji pogon, bogatiju opremu i savremeniju MBUX multimediju...

 

Kada je 2015. godine predstavljen kompaktni Mercedesov SUV GLC, kao zamjena za uglasti i i za mnoge vozače dizajnerski nedorečeni GLK, niko nije mogao ni pretpostaviti da će novitet po svemu višestruko nadmašiti svog prethodnika. U periodu od 2007. do 2015. godine u kojem je GLK bio na evropskom tržištu najbolji prodajni rezultat ostvaren je 2012. sa 33.392 isporučenih jedinica. GLC je već u 2016. godini prodat u više od 70.000 primjeraka, da bi 2018. godine dostigao nevjerovatnih 125.000 isporučenih jedinica i to bez uračunate prodaje njegove Coupe verzije, koja je takođe veoma popularna kod kupaca premijum SUV modela. Zahvaljujući ovako velikom tržišnom uspjehu GLC je veoma brzo postao lider klase, ostavivši daleko iza sebe zvučna imena poput: BMW X3, Volvo XC60 i Audi Q5. Mada je GLC za tri godine praktično pomeo konkurenciju, Mercedes u međuvremenu nije sjedio na lovorikama već je pažljivo pripremao njegovo osvježenje, koje je i predstavljeno prošle godine na sajmu automobila u Ženevi.

 

 

Kako izgleda, šta nudi i kako se vozi taj novi, vizuelno i tehnološki osvježeni GLC doznali smo testiranjem njegove domaćim kupcima najzanimljivije 220d verzije, sa snažnim dizel motorom od 194 KS, devetostepenim automatskim mjenjačem, 4Matic pogonom na sve točkove i bogatom serijskom, te još bogatijom dodatnom opremom. Kao što mu i samo ime sugeriše GLC je izveden iz limuzinske C-Klase, sa kojom dijeli platformu, ali i mnoštvo elegantnih valovitih linija. Mada je već u osnovnoj opremi privlačan i vizuelno uzbudljiv, GLC svoje atletski isklesano tijelo u najboljem svjetlu prikazuje tek sa AMG dodacima sa posebnim hrom paketom kakav smo imali na testnom modelu. S prednje strane najupečatljivija je opciona „dijamantska“ maska hladnjaka sa jednom poprečnom lajsnom i velikim plastičnim Mercedesovim 3D znakom u sredini. Interesantnija od ostatka su i standardna LED svjetla, koja su od prošlogodišnjeg redizajna dobila drugačije stilizovane dnevne LED segmente. Više vizuelne dinamike u odnosu na standardnu verziju nudi i sportski branik iz opcionog AMG Line paketa, koji s boka donosi i stilizovani metalni nogostup na pragovima, te duple petokrake 19-inčne alu naplatke sa gumama dimenzija 235/55. Zadnji dio od redizajna krase novodizajnirana LED svjetla, a drugačiji profil dobio je i zadnji branik, koji u AMG verziji ima izraženije izduvne otvore i difuzor vazduha. Kada svemu navedenom pridodate grafitno sivu metalik boju sa hromiranim okvirima prozora i aluminijumskim krovnim nosačima dobijate izuzetno elegantan 4,66 metara dugačak SUV, koji izgleda skladno kao kap vode. O ukusima se može raspravljati, ali GLC-u je s vana teško naći realnu manu.

 

 

Ako s vana magnetski privlači poglede dopadljivim dizajnom, GLC bi onda luksuznim enterijerom trebao obariti s nogu i najprobirljivije kupce. Kvalitetni materijali, odlična završna obrada, skladna kombinacija boja, digitalni instrumenti i najsavremenija MBUX multimedija, te generalno mnoštvo oku interesantnih detalja čine enterijer savremenih Mercedesa jedinstvenim u svijetu automobila. Vozač i suvozač uživaju vrhunski komfor za koji su prije svega zaslužna veoma udobna sjedišta presvučena kombinacijom kože i alkantare. Ona su raskošno električno podesiva u svim pravcima, s tim da vozač može da računa i na lumbalnu podršku. Komande za njihovo podešavanje tradicionalno se nalaze na oblogama vrata, gdje se visokim sjajem sijaju i ukrasni poklopci vrhunski kvalitetnog Burmester audio sistema. I opcioni kožom obloženi AMG upravljač sa mnoštvom daljinskih komandi, odnosno klasičnih tastera i na dodir osjetljivih površina po visini i dubini se podešava električnim putem pomoću male ručice sa lijeve strane. Za razliku od A i B-klase, ali i mnogih savremenih Mercedesa, koji MBUX kombinuju dva spojena 10,25-inčna ekrana, GLC još uvijek praktikuje koncept sa odvojenim digitalnim instrumentima i centralnim 10,25-inčnim na dodir osjetljivim ekranom visoke rezolucije od 1.920x720 piksela. Serijski analogni instrumenti kod testnog modela zamijenjeni su opcionim digitalnim, čija grafika može da se mijenja u skladu sa ponuđenim režimima Dynamic Select sistema, s tim da su moguća i dodatna podešavanja grafičkog prikaza. Na digitalnoj tabli dostupno je pregršt informacija o vozilu, pređenom putu, potrošnji goriva, autonomiju, ali i sigurnosnim sistemima, asistentima i mnogim ostalim sadržajima koji su ponuđeni u automobilu, među kojima su i navigacija, telefon, audio sistem, koji su između ostalog uvršetni i u MBUX multimediju. Sav taj koncept ponuđenih informacija o svemu i svačemu u prvim kilometrima vožnje GLC-a učinio nam se preobimnim, da bismo se s vremenom navikli da filtriramo isključivo ono što nam je bitno. Koristan detalj je i mogućnost glasovne komunikacije sa MBUX multimedijom koji započinje izgovaranjem lozinke „Hey Mercedes“ ili aktiviranjem glasovnog sistema preko tastera na upravljaču. Prepoznavanje glasa je zadovoljavajuće, mada još uvijek nije savršeno, ali je više nego osjetan napredak u odnosu na dosadašnje sisteme. U drugom redu sjedišta je uzorno komforno za dvije osobe, dok će treća morati da pristane na određene kompromise zbog produženog centralnog naslona i povišenog poda ispod kojeg prolazi kardanaska osovina 4x4 pogona. Sa 550 litara osnovne zapremine prtljažnik je karavanskog formata. nasloni zadnjih sjedišta djeljivi su u omjeru 40:20:40, a njihovim obaranjem dobijaju se ravna površina i maksimalna zapremina od 1.600 litara.

 

 

Kako to i priliči Mercedesovom imidžu, zvučna izolacija kabine je na visokom nivou, a takva je i udobnost do trenutka kada opcioni 19-inčni točkovi ne dođu u kontakt sa lošim domaćim asfaltnim podlogama. Mada je GLC serijski opremljen adaptivnim amortizerima, koji mogu da mijenjaju stepen tvrdoće, ljubitelji 19-inčnih točkova bi u potrazi za višim nivoom udobnosti od onog koji smo imali na testnom modelu trebalo da doplate opciono vazdušno vješanje. Onim vozačima kojima je udobnost uvijek ispred performansi i lijepog izgleda dobro će i doći preporuka da se u bh. uslovima zadrže na serijskim 18-inčnim točkovima, koji dolaze u kombinaciji sa mesnatijim i udobnijim gumama dimenzija 235/60. Startna cijena GLC modela na bh. tržištu iznosi 90.160 KM. No kada mu pridodate osamdesetak opcionih elemenata kao što je to bio slučaj kod testnog modela, finalni iznos zaustavlja se na 131.879,73 KM (67.429,20 eura). Za 41.719 KM koliko košta dodatna oprema na bh. tržištu može da se kupi solidno motorizovan i potpuno opremljen kompaktni SUV, ali svakako bez godinama stvaranog imidža kojeg danas uživa Mercedes-Benz kao jedan od najboljih predstavnika automobilskog premijum segmenta.

 

 

POGON

Ljubiteljima dizelaša GLC se od redizajna nudi u 200, 220, 300 i 400d pogonskim verzijama, sa 163, 194, 245 i 330 KS. Prva tri motora su zasnovana na novom dvolitarskom četverocilindrašu, dok se od redizajna u ponudi našao i šestocilindarski 3.0 dizel motor sa 330 KS koji je posuđen od broj većeg GLE modela. Po svemu prikazanom tokom testa 220d se čini kao idealna mjera za GLC u bh. uslovima, jer se 194 KS i 400 Nm obrtnog momenta sasvim zadovoljavajuće nose sa 1.835 kilograma teškim SUV-om. U kombinaciji sa odlično proračunatim, brzim i bešumnim devetostepenim automatskim mjenjačem od 0 do 100 km/h stiže se za 7,9 sekundi, dok je najveća brzina od 215 km/h visoko iznad zakonskog bh. maksimuma od 130 km/h. Mada Mercedes obećava prosjek od samo 5,9 litara, realnost je ipak malo iznad, u rasponu od 7 do devet litara. Na 300 kilomeatra dugačkoj dionici autoputa uz konstantnih 130 km/h ostvarili smo prosjek od 6,7 litara, dok se u gradu i off-roadu potrošnja kretala između osam i devet litara, što je odličan rezultat s obzirom na masu i činjenicu da GLC ima stalni 4x4 pogon.

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook