Naslovna > Automobili > Toyota > Corolla > Najprodavaniji automobil na svijetu u SUV formatu

Vozili smo - Toyota Corolla Cross

Najprodavaniji automobil na svijetu u SUV formatu

Nakon što je sa Yarisom u Cross izdanju i Aygom sa dodatkom „X“ Toyota zagolicala maštu ljubitelja crossover i SUV segmenta došlo je vrijeme da se otkriju mogućnosti Corolle u off-road formatu. Prve kilometre sa njom napravili smo u okoline Barcelone...

Kada su iz Toyote najavili Corollu Cross već je bilo jasno kako će to biti SUV model pozicioniran iznad CH-Ra, ali ispod tradicionalne RAV4-ke jer baš je na tom polju Toyota imala prazninu. Sada kada Corolla Cross i zvanično postoji, otkriveno je mnogo više detalja: od toga da je ponikla na TNGA GA-C platformi, preko toga da je prvi Toyotin model sa petom generacijom hibridnog sklopa, do priče o brojnim tehnološkim i sigurnosnim elementima spakovanim pod odmjereno i evropski skrojenu karoseriju. Već pri prvom susretu jasno je bilo da sa ostale tri karoserijske izvedbe Corolle (hatchback, limuzina i karavan) SUV verzija i nema mnogo zajedničkog osim da dijele paltformu. Ova se dužinom od 4.460 milimetara i širinom od 182,5 centimetara jasno izdvaja stavom, a međuosovinskim rastojanjem koje se proteže na 264 cm obećava prostranu kabinu. Dizajnom će biti, u najmanju ruku, prepoznatljiva i lako će se isticati u masi kompaktnih SUV-ova. Odmjerenija je u odnosu na CH-Ra ili na RAV4, nema previše lomova na limu (tamo gdje ih ima mudro su sakriveni), ali opet mišićavo izvajana da kod posmatrača ostavlja utisak pouzdanosti i stamenitosti. Lice joj krasi dvostruka trapezoidna rešetka grila na koju se nastavljaju LED svjetla, što obećavaju kao serijsku opremu, nešto većih kućišta protegnutih prema vrhu proširenih blatobrana u kojima su se nastanili 17-inčni aluminijumski točkovi kao osnova u ponudi.

 


Kada smo već otvorili vrata i detaljnije pregledali kabinu, shvatili smo zašto Toyota cilja na male i rastuće porodice jer se i na zadnjem sjedištu ugodno mogu smjestiti natprosječni putnici, bez obzira ko putovao u prednjem dijelu vozila. Sve je u Toyotinom stilu – usmjereno ka praktičnosti i jednostavnosti. Prvo u oko upadaju potpuno digitalni instrumenti, po prvi put instalirani u jedan Toytin model (ako isključimo bZ4x strujića). Prečnik TFT ekrana instrumenata je 12,3 inča i on je uvršten na listu osnovne opreme za sve modele. Fleksibilnost se podrazumijeva i vozač je u stanju podesiti parametre ili informacije koje želi pratiti za vrijeme putovanja. Za multimediju je opet rezervisan brojem nešto manji ekran osjetljiv na dodir, ali vizuelno drastično veći. U novi Toyota Smart Connect sistem udahnut je novi interface, sličan onom iz bZ4x-a, što je za svaku pohvalu jer izgleda vrhunski, a i radi mnogo brže nego sve ranije varijacije. Sistem je bežičnim putem moguće povezati sa prenosivim uređajima, a wireless konekcija podržava i Apple CarPlay aplikaciju, dok će ljubitelji Android Auto morati vezati kablom.

 


Naša ekipa je po dolasku na aerodrom u Barceloni zadužila najopremljeniju verziju Corolle Cross sa svim mogućim opcijama spakovanim u nju, od JBL ozvučenja, preko panoramskog krova do perla bijele boje. S njim smo se veoma interesantnim itinererom zaputili prema prvoj destinaciji, španskom „Saint Tropezu“ (kako od milja nazivaju turistički grad Sidges). Na ruti dugoj šezdesetak kilometara sačinjenoj od auto-puta i lokalnih cesta punih fascinantnih krivina lako je bilo zaključiti da se Corolla Cross odlično drži na cesti. Kako smo navikli od CVT mjenjača da motor „ruči“ kad mu se stisne gas, u ovom slučaju i nije mnogo „vrištao“ i čini se kako su mu varijabilna kretanja mnogo umjerenija u uglađenija. Drugi dio puta od Sidgesa do Vilafrance i nazad do aerodroma je bio nešto zahtjevniji. Tamo smo upravljali opremom „oskudnijim“ modelom, ali istog pogonskog sistema, pa smo mogli otkrivati i razlike u opremi. Bitno je da razlika u ponašanju vozila nije bilo, a sitnice se lako dodaju ili skinu sa liste kada se naručuje vozilo. Prvi utisci su nam da „kad zatreba“ Corolla Cross može povući, ali da primarno ne mari za sprintovima, već za „chill vožnjom“ i uživanjem u svakom pređenom kilometru.

 


Na međunarodnoj prezentaciji čelnici Toyote su nam otkrili da od Corolle Cross imaju velika očekivanja. Za njenu izgradnju iskorišteni su veoma jaki temelji u vidu modela koji se prodao u više od 50 miliona jedinica širom svijeta u svojih 12 generacija. Da tu cifru popravi, kompanija ima za cilj prodati godišnje 400.000 jedinica Corolla Crossa i ostvariti tržišni udio od 9% u Evropi do 2025. godine. Da li će to ostvariti, vrijeme će pokazati, a da ima potencijala mi smo se uvjerili u okviru dvodnevnog druženja po perfektno ispeglanim cestama Katalonije. Naravno, uvijek bitan faktor igra cijena, a što se bosanskohercegovačkog tržišta tiče, Corolla Cross će na početku svoje prodaje biti zacijenjena na oko 72.000 KM.

 

 


Primarni izvor energije kod svih modela (bez obzira bili 2X4 ili 4X4) baziraće se na SUS motoru, dakle standardni Toyota hybridni sklop. No, ovaj hibrid je već peta generacija nastala na 25 godina iskustva u razvoju tehnologije. Zbog detaljnog redizajna sistem je u stanju ponuditi mnogo bolje performanse, a da pri tome bilježi i veću efikasnost u svakom smislu. Komponente sklopa su, prije svega, kompaktnije i lakše, a računica govori da je baterija 14% manjeg fizičkog volumena, ali i 14% veće izlazne snage. Zatim, povećana je ukupna snaga sistema za 15% kod hibrida sa 1.8 litarskom SUS jedinicom u osnovi, te 8% za 2.0 hibrida, a sveukupno za rezultat ima bolje vozne karakteristike, povećanu dinamičnost i manju potrošnju goriva uz, za razvijenu Evropu vrlo bitno, manju emisiju štetnih gasova (između 113 i 127 g/km CO2 u zavisnosti od modela i pogona). Ponuda će u slučaju Corolle Cross na samom početku biti ograničena na dvolitarski agregat koji je u stanju isporučiti 197 KS uz otvorenu mogućnost izbora između pogona preko prednje osovine ili AWD-i. Tek u drugom kvartalu naredne godine na tržište će se plasirati i slabija hibridna kombinacija od 140 KS sa 1,8-litarskim benzincem uparenim sa baterijom i elektromotorom, a ovaj model će dolaziti isključivo sa pogonom preko prednjih točkova. Toyotin prioritet broj 1 je sigurnost putnika u saobraćaju. Zato nemilice daje sisteme asistencije i prevencije u sve pakete opreme. I ovaj model to jasno pokazuje kroz Toyota T-Mate koji radi na potpuno novom nivou sa boljom detekcijom opasnosti od nezgoda i funkcija aktivne i pasivne sigurnosti iz Toyota Safety Sense sistema. Corolla Cross dolazi i sa automatskim parkingom. 

Datum objave: 04/11/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook