Naslovna > Automobili > Seat > Taracco > Najraskošnije što možemo dobiti od Seata
FOTO GALERIJA (37)

Test – Seat Tarraco Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive

Najraskošnije što možemo dobiti od Seata

Sa Tarracom Seat svojim obožavaocima nudi pod njegovim znakom do sada nedostupan koncept raskošnog SUV automobila, sa moćnim pogonom i veoma komfornom kabinom, u koju zavisno od želja i potreba kupaca može stati od pet do sedam putnika...

 

U posljednjih pet godina Seat se preporodio i od gubitaša unutar VAG grupacije postao profitabilna kompanija. Za ovaj veliki preokret pored standardno dobrih Ibize i Leona najzaslužniji su njegovi novi SUV modeli. Nakon Atece i Arone, Tarraco je treći i ujedno najveći Seatov SUV. Razvijen je na istoj pogonskoj i tehnološkoj osnovi kao Škoda Kodiaq i produženi Tiguan Allspace sa kojim se proizvodi na istim trakama u Wolfsburgu. Poput Atece i Arone, i Terracovo ime inspirisano je Španijom, odnosno glavnim gradom istoimene pokrajine Taragona, koji se nalazi južno od Barselone. Dizajnerska inspiracija takođe je originalna pa Tarraco donosi neke nove linije i oblike, koje do sada nismo imali priliku da vidimo u Seatovoj gami. Tu prvenstveno mislimo na prednji dio automobila sa novom, velikom šestougaonom maskom hladnjaka i snažno zakošenim petougaonim svjetlima sa interesantnom dnevnom LED grafikom. Mada na njemu nema za SUV modele uobičajenog zaštitnog svijetlog umetka u sredini, prednji branik je sa jednom uskom svijetlom lajsnom i plastičnim donjim dijelom dovoljno elegantan da se skladno uklopi u cjelinu. Lijepo izgledaju i kućišta okruglih svjetala za maglu, a dinamičan nastup prednjeg dijela s bokova je podržan i naočitim 20-inčnim alu naplacima sa gumama dimenzija 235/45 kakve do sada nismo vidjeli ni na jednom Saetovom automobilu. Lijep i ekskluzivan detalj je „Camouflage“ zelena boja, kakvu u određenoj varijaciji danas možemo vidjeti na mnogo prestižnijim modelima VAG grupacije kakav je Audi Q8. Poprilično jednostavna bočna linija, koja je u „prozor“ identična kao kod produženog Tiguana, u testnom modelu plijeni elegancijom zahvaljujući setu hromiranih ukrasa oko prozora i u dnu vrata, a tu su i aluminijumski krovni nosači, koji dodatno ističu raskošnu dužinu i veliki međuosovinski razmak. Dinamikom zrače i zadnja svjetla sa trouglastim završecima prema sredini. Ona su međusobno spojena svjetlosnom LED lajsnom, koja dodatno proširuje automobil. Za razliku od prednjeg branika zadnji je dobio veliki svijetli umetak u donjem dijelu sa trendovskim imitacijama izduvnih otvora. Na ovako „skockanom“ testnom Tarracu Seatov znak kod domaće javnosti izaziva iznenađenje, a onda i divljenje okoline i vozača, koji uglavnom još ne znaju da je španski proizvođač napravio ovako veliki SUV „iskorak“.

 

 

 

Sa 4.735 mm Tarraco nije najveći Seatov model, koji je napravljen pod vodstvom VAG grupe. Naime, ta titula pripada monovolumenu Alhambra (4.854 mm) za kojeg je već sada izvjesno da neće imati nasljednika. Njegovi kupci u budućnosti će u Saetovim salonima najvjerovatnije biti preusmjereni ka Tarracu. Ovakva koncepcijska tranzicija je očekivana i rekli bismo prirodna, jer interes za monovolumenima jenjava, a za SUV-ovima raste iz dana u dan. Upravo zbog kupaca monovolumena kojima treba praktičan „transporter“ Tarraco je ponuđen kao sedmosjed, odnosno petosjed kakav je bio i testni model. Činjenica da ima „samo“ pet sjedišta znači da putnici u drugom redu uživaju u iznatprosječnoj ponudi prostora za noge, odnosno da se iza njih nalazi raskošan prtljažnik od čak 760 litara. Njegovom zapreminom može dodatno da se manipuliše pomjeranjem klizne zadnje klupe, odnosno preklapanjem naslona zadnjih sjedišta kada se dobija čak 1.920 litara. Vozačeva pozicija otkriva da se ispod atraktivnog španskog ogrtača krije automobil punopravnog njemačkog karaktera. Mada digitalni instrumenti i grafika na centralnom, na 8-inčnom na dodir osjetljivom centralnom ekranu imaju za Seat karaktersitičnu crvenu kolor šemu sve što oni prikazuju, nude i mogu da urade poznato nam je i veoma blisko rješenjima, koja danas možemo da vidimo u Volkswagenovim i Škodinim modelima. U praksi to znači uzornu preglednost i funkcionalnost. Da je Tarraco bliski srodnik Tiguana i Kodiaqa otkriva nam i automatski trozonski klima uređaj koji je u potpunosti identičan kod sva tri modela. I njegova funkcija je perfektna, a sistem upravljanja krajnje jednostavan i za svaku pohvalu. Da je automobil izraženog porodičnog karaktera Tarraco otkriva i mnoštvom korisnih pretinaca i odlagališta koji se nalaze u vratima, ispred suvozača, u naslonu za ruke, zatim ispred lijevog koljena vozača. U kadici ispred ručice mjenjača je bežični punjač za telefon, a tu su i dva USB utora, te Aux i 12V utičnica. U drugom redu sjedišta su još po jedna USB i 12V utičnica, koje se koriste za punjenje eksternih uređaja, a tu su i odvojene komande za klima uređaj, te centralni ventilacioni otvori. Na naslonima prednjih sjedišta nalaze se sklopivi stolići, sa integrisanim nosačima za čaše. U naslonu srednjeg sjedišta su još dva nosača za čaše, a u utore zadnjih vrata kao i naprijed mogu stati boce zapremine 1,5 litara. Putnici na zadnjoj klupi mogu računati i na potpuno spuštanje prozorskih stakala, te na veoma lagan ulazak u kabinu zahvaljujući širokim vratima. Sve u svemu Tarraco se predstavlja kao veoma funkcionalan porodični automobil, koji je zahvaljujući SUV konceptu i dinamičnom dizajnu, vizuelno atraktivniji od monovolumena kao što je Alhambra. Kada ga kao u slučaju testnog modela kombinujete sa najsadržajnijim Xcellence paketom opreme, 4x4 pogonom i još tome pridodate provjeren 2.0 TDI dizel motor u kombinaciji sa DSG mjenjačem, dobijate poprilično moćan automobil sa kojim Seatov znak dobija potpuno drugu dimenziju. Možda Seatov imidž na bh. tržištu još uvijek nije na nivou Volkswagena ili Škode, ali sve ono što Tarraco nudi nimalo ne zaostaje za onim što nude njegovi blizanci Tiguan Outdoor i Škoda Kodiaq, štaviše, mnogi su spremni reći kako je Seatov model dizajnerski i najatraktivniji. U slučaju testnog modela ta ljepota se plaća 78.435 KM koliko iznosi njegova promotivna cijena (redovna 87.344 KM). Za nešto skromnije, ali još uvijek odlično opremljeni početni Style model sa 2.0 TDI motorom, prednjim pogonom i ručnim mjenjačem treba izdvojiti 56.559 KM, dok je ista pogonska kombinacija sa DSG automatikom i 4x4 pogonom 64.741 KM.

 

 

POGON

Ljubitelji benzinaca u Tarracu mogu da biraju između 1.5 i 2.0 TSI motora sa 150 i 190 KS. Manji turbobenzinac je isključivo dostupan sa ručnim mjenjačem i prednjim pogonom, dok se veći kombinuje sa 4x4 pogonom i DSG automatikom. Dizelska gama se bazira na dobro poznatom 2.0 TDI motoru sa testnih 150 i maksimalnih 190 KS. Prigušena verzija dvolitarskog TDI motora je dostupna sa prednjim pogonom i ručnim mjenjačem, ali i sa 4x4 i DSG automatikom što je standardna kombinacija uz jači motor. Spreman za vožnju Tarraco poput testnog težak je više od 1.800 kg. Sa jednim ili dva putnika i malo prtljaga masa se lako penje do dvije tone. Od 0 do 100 km/h testni dizelaš nas je ubrzavao za 9,8 sekundi, dok je najveća brzina deklarisana na 198 km/h. Jača verzija dvolitarskog dizelaša u ubrzanju je brža za 1,8 sekundi, dok joj je brzinski maksimum 210 km/h. U opuštenom ritmu testni agregat sa 340 Nm obrtnog momenta pri 1.750 obrtaja je više nego dovoljan za pogon Tarraca. Vozači koji budu imali strpljenja i otvorenu magistralu pred sobom u Eco režimu vožnje mogu postići i prosjeke na nivou od šest litara. Gradska svakodnevica u Normal režimu protiče uz potrošnju od osam do devet litara, dok upotrebom zahtjevnijih: Sport, Snow, Off-road režima sa puno stajanja i dinamičnih startova lako može dostići deset i više litara. U zahtjevnijim situacijama poput dinamičnih preticanja ili na usponu vozač možda poželi da ispred sebe ima jači TDI motor sa 190 KS i 60 Nm više, mada se treba istaći da se testna kombinacija čini optimalnom.

 

 

 

 

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook