Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Najveća i najprostranija
FOTO GALERIJA (12)

Test -Škoda Octavia Combi 1.9 TDI Elegance

Najveća i najprostranija

Temeljan redizajn donio je Octaviji ljepši izgled, ugodniju unutrašnjost, dok je njen najjači adut, kao i do sada, ostao najveći prtljažnik u kompaktnoj klasi...

Kraljica kompaktnih transportera, sa rekordnim prtljažnikom od 580 litara Škoda Octavia Combi II u petu godinu tržišnog bivstvovanja ulazi u novom ruhu, sa izražajnijim vanjskim dizajnom, naprednijom tehnologijom i ugodnijom unutrašnjošću. Nakon što smo u prošlom broju na testu imali limuzinski model popularne "čehinje" sa 2.0 TDI agregatom i bogatom opremom, u ovom broju prenosimo impresije sa testa redizajniranog karavanskog modela, koji je opremljen dobro poznatim 1.9 TDI agregatom i skromnijom opremom. Najjači adut karavanske Octavije, od prve generacije predstavljene 1998. godine (prtljažnik 5.28l), koja se još uvijek prodaje (Octavia Tour) je njen prtljažnik, u koji kombinovano može stati od osnovnih 580, do maksimalnih 1.620 litara. Najbliži konkurent Kia Ceed Sport Wagon u startu je "kraći" za 56 litara.

 

 

 

 

 

Istina sa oborenim sjedištima Ceed nudi 44 litre više, a rekorder na tom polju je Peugeot 308 SW sa maksimalnim kapacitetom prtljažnika od 1.736 litara. No ostaje činjenica da Octavia nudi najveći kapacitet prtljažnika bez narušavanja putničkog prostora. U čemu je onda tajna? Naravno, u centimetrima, jer je Octavia Combi najduži karavan u klasi, rastegnut na 4.570 mm, 70 više od Peugeota 308 i 170 od KIE Ceed. U odnosu na model iz 2005. godine redizajnirana Octavia Combi je prva ljepotica. Nova svjetla, masivnija maska hladnjaka, te odbojnik i branik u boji karoserije, obezbjedili su joj novu mladost, na tako dobar način da neki svježe predstavljeni kompaktnih karavani, u poređenju sa redizajniranom Octaviom izgledaju puno manje atraktivno. Dokaz za to je i lavina pozitivnih komentara, koje je na račun izgleda dobila testna Octavia od vlasnika prethodnih modela.

 

 


Zahvaljujući raskošnim dimenzijama Octavia Combi nudi puno prostora i u unutrašnjosti, na oba reda sjedišta, a posebno naprijed, gdje vozač i suvozač uživaju u potpunom komforu. Prostor za noge u drugom redu dovoljan je i putnicima iznadprosječnog rasta, koji bi češkom karavanu mogli zamjeriti jedino nešto kraće sjedeće površine. Uzornoj prostranosti doprinosi i jednostavna arhitektura unutrašnjosti, koja u prvoj mjeri poštuje standarde komfora, pa tek onda želju za dizajnerskim izražavanjem, kakvu njeguju francuski i italijanski proizvođači. Svaki prekidač, komanda, displej je tamo gdje ga očekujete, nema lutanja, a ni debelih knjižica sa uputstvima za rukovanje. Sve je jednostavno, naoko čisto i veoma uredno. Za bolji utisak zaslužan je i novi dizajn komandi automatskog klima-uređaja i radija, ali i ljepši izgled instrument table, sa bijelim pozadinskim osvjetljenjem.

 

 


Kao i kod limuzinskog modela, najveći nedostatak u unutrašnjosti karavana je nedovoljna zvučna izolacija. Ugođaj vožnje bio bi na veoma visokom nivou, da su Česi uspjeli bolje "ušuškati" Octaviju, koja po kvalitetu i ukupnoj izvedbi, zaslužuje makar dvostuki keder na vratima. Standardni Elegance paket opreme, treći na Škodinoj skali, obogaćen je doplatama poput 16-inčnih aluminijumskih naplataka, aluminijumskih krovnih nosača, zadnjih parking senzora, radio-sistema sa CD i MP3 Playerom... vrijednim 2.028 KM, što je testni automobil učinilo praktičnijim, ali i vizuelno ljepšim. Ponuđena kombinacija je sasvim dovoljna za potrebe prosječnog vozača, kome bi se od brojnih ponuđenih doplata mogla preporučiti još i ona za kožni upravljač sa integrisanim komandama radija i telefona (619 KM).

 

 


Za pogon testnog modela bio je zadužen sada već legendarni Volkswagenov TDI agregat, sa isto tako legendarnim, ali već pomalo zastarjelim, pumpa-dizna sistemom ubrizgavanja, kojem su jedine ozbiljne mane neuglađenost i bučan rad. Sve ostalo na strani je starog, dobrog TDI-a, koji iz 1.896 ccm pri 4.000 obrtaja u minuti izvlači maksimalnih 105 KS. Najveći obrtni moment od 250 Nm vozaču je na raspolaganju na 1.900 o/min, ubrzanja su solidna, a maksimalnih 192 km/h rezultat vrijedan pažnje. Najveći adut ovog motora je potrošnja. Na otvorenoj cesti u petoj brzini na oko 90 km/h, pri 2.000/min putni kompjuter pokazivao je manje od pet litara, koliko i obećava proizvođač. Da je ovaj podatak realan, pokazuju i konačni rezultati hiljadukilometarskog testa, na kojem je Škoda prosječno trošila tek 6,6 litara. S aktiviranom klimom i teškom nogom na gasu uspjeli smo maksimum natjerati na 8,7 litara, a realnost je negdje između pet i sedam litara, zavisno od stila vožnje. Osnovni model Škode Octavie Combi Elegance 1.9 TDI do registracije košta 33.808 KM, a testni sa doplatama vrijednim 2.028 KM, 35.836 KM. Dobro odmjerena cijena za automobil koji nudi rekordan prtljažnik u klasi, provjeren i štedljiv agregat i nadasve svjež i lijep dizajn.
 

Datum objave: 17/04/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook