Naslovna > Automobili > Rolls-Royce > Najveći dijamant među SUV-ovima
FOTO GALERIJA (7)

ROLLS-ROYCE CULLINAN

Najveći dijamant među SUV-ovima

Sa imenom do sada najvećeg pronađenog sirovog dijamanta na svijetu i početnom cijenom od 325.000 eura 5,34 metra dugački Cullinan smješta se na sam tron luksuzne SUV klase, kojom je do sada suvereno gospodario Bentley Bentayga...

Kako napraviti nešto što niko nema i ne nudi u svijetu automobila? Ovo pitanje sebi su postavili inženjeri britanskog Rolls Roycea kada su krenuli u razvoj prvog SUV modela pod njihovim imenom. A ono je na automobilskoj sceni prisutno još od 1906. godine kada su kompaniju osnovala dva partnera, Charles Stewart Rolls i Frederick Henry Royce. Njihov prvi model Silver Ghost (srebrni duh, eng.) nastao je kao vizija „najboljeg automobila na svijetu“ i kao takav je odmah postavio visoke standarde na svim poljima. Razvijen je pod čuvenim Rolls Royce motom: „kvalitet mora biti vrhunski i to po svaku cijenu“. A cijena je za 1906. godinu bila nevjerovatnih 1.400 britanskih funti. Hroničari su zapisali da se za taj iznos svojevremeno u komšijskoj Francuskoj moglo kupiti čak osam luksuznih automobila. No Rolls Royce nije mario za to i nastavio je insistirati na vrhunskoj izradi i kvalitetu svih ugrađenih materijala, što ga je s vremenom izdvojilo od konkurencije. Na temelju veoma slavne i bogate istorije u kojoj je Rolls Royce osim luksuznih proizvodio i vojna vozila, odnosno veoma pouzdane avionske motore, nastao je prvi SUV model kompanije Cullinan. Ime je simbolično dobio po najvećem pronađenom sirovom dijamantu na svijetu, koji je otkriven 1905. godine u Južnoj Africi, u rudniku Premier Mine čiji tadašnji vlasnik je bio Britanac, Sir Thomas Cullinan. Na ovaj način već u startu je zagarantovana ekskluzivnost i napravljena simbolička veza sa najskupocjenijim dijamantom na svijetu čija vrijednost je procijenjena na oko 400 miliona dolara. Da li će Rolls Royceov „dijamant“ opravdati visoka startna očekivanja pokazaće vrijeme, no činjenica je da je njegovo zvanično predstavljanje nakon višegodišnjeg razvoja i mnoštva spekulacija i nagađanja privuklo veliku pažnju automobilske i bogataške javnosti. Osim što je visokoluksuzni proizvod, Cullinan je i direktni odgovor na Bentley Bentaygu koja je od predstavljanja 2015. godine do danas važila za najskupocjeniji SUV model na svijetu.


Kako bi napravio dodatnu razliku o odnosu na Bentaygu, ali i ostalu potencijalnu konkurenciju, Rolls Royce Cullinan nije deklarisao kao SUV, već kao „automobil povišenog odstojanja od tla, namijenjen vožnji po svim terenima“. Bez obzira na ovu kvalifikaciju Cullinan je u suštini punopravan SUV model, koji ima raskošan pogonski potencijal i može veoma efikasno da se vozi na asfaltu, ali i izvan njega. Mada luksuzni karakter, ime i pomisao na visoku cijenu jednog Rolls Royca dovode u sumnju bilo kakvu želju o ozbiljnim off-road avanturama, Britanci se nadaju da će sa Cullinanom pridobiti potpuno novu grupu kupaca iz bogatih, ali infrastrukturno nerazvijenih zemalja svijeta gdje je visoki klirens primarna potreba. Računa se i na velike bogataše iz Kine, Evrope i Amerike, koji žele da njihovo luksuzno automobilsko okruženje bude stepenicu iznad ostalih učesnika u saobraćaju. Realno gledano, SUV koncepcija je više odgovor na aktuelne trendove, nego li stvarna potreba za pogonski svestranim luksuznim automobilom sa znakom Rollse Royca.


Da je Cullinan na određeni način kompromisno rješenje vidi se i po njegovom izgledu, koji slijedi aktuelne dizajnerske standarde zacrtane sa modelom Phantom još 2003. godine. Ako je suditi prema prvim reakcijama javnosti, transformacija iz tradicionalne limuzinske u SUV formu nije prošla baš najbolje, jer je do sada upućeno puno više kritika nego pohvala na izgled Cullinana. Naravno, sve to je urađeno veoma obazrivo iz poštovanja prema jednom od najvećih automobilskih imena današnjice. Kao vizuelno najskromniji dio ocijenjen je zadnji „D“ krovni stup, koji je dodatno istaknut sa (pre)širokom hromiranom lajsnom. Bočna strana je neobična i zbog naspramnih, takozvanih samoubilačkih vrata sa kojima su Britanci htjeli zadržati izvorni koncept i originalnost. Upečatljiv detalj predstavljaju i 22-inčni alu naplaci, koji se mogu dobiti i u crnoj boji. Prednji dio predstavlja dizajnersku klasiku sa velikom Rolls Royce rešetkom od nerđajućeg čelika i pravougaonim svjetlima opremljenim sa najsavremenijom LED tehnologijom. Čiste linije i oblici odlikuju i zadnji dio sa jednostavnim, ali vizuelno modernim pravougaonim LED svjetlima. Dizajnerska tačka na „i“ je Rolls Royceov zaštitni znak, mali kipić „Duha ekstaze“ koji po davanju kontakta svaki put lagano izranja iz kućišta u sredini maske hladnjaka. Po želji kupca ovaj simbol automobilske snage, moći i uspjeha moguće je dobiti izrađen od nerđajućeg čelika, srebra, ali i zlata. Njegova raširena krila na svojevrstan način poručuju kako za Rolls Royce, pa tako ni za Cullinan, ni nebo nije granica.

ENTERIJER I TEHNOLOGIJA
Rolls Royce spada u malobrojnu grupu proizvođača automobila koji insistiraju na ručnoj izradi svakog, pa i najsitnijeg djelića enterijera. U izradi su korišteni isključivo najkvalitetniji aluminijum, koža, drvo, guma i plastika. Dizajn Cullinanove kabine je tradicionalan, sa vješto ukomponovanim savremenim detaljima. Najbolji primjer takvog spoja je instrument tabla, koja ima klasičan analogni izgled sa tri aluminijumska prstena, u kojima se nalaze digitalni pokazivači sa virtuelnim skalarnim mjeračima broja obrtaja, brzine, nivoa goriva u rezervoaru i temperature motora. Na sredini je odmjereni 8-inčni ekran multimedije, kojeg je moguće „sakriti“ ukrasnim poklopcem. Desno od njega je klasični sat sa ugraviranim nazivom Cullinan. Sve ispod toga je bezvremenska klasika, sa odmjerenim brojem funkcionalnih komandi. Veoma otmen je i trokraki upravljač u koji su skladno integrisane daljinske komande za tempomat, audio i sigurnosni sistem. Ručica mjenjača se nalazi iza desne strane upravljača, a na njenom tradicionalnom mjestu je integrisan okrugli kontroler multimedije sa sedam taster „prečica“. Tu su i tasteri za upravljanje parking senzorima, retrovizorima, vazdušnim vješanjem i pogonom. U drugom redu nudi se rekli bismo iznatprosječan komfor za tri i kraljevski za dvije osobe koje mogu računati na VIP smještaj u dvije odvojene grijane i hlađene fotelje sa masažnom funkcijom. U tom slučaju između sjedišta se nalazi i mini hladnjak, sa dvije kristalne čaše i pićem po izboru. U naslone prednjih sjedišta su integrisani praktični stolići, koji vješto skrivaju dva velika tableta pomoću kojih putnici na zadnjoj klupi mogu da uđu u svijet multimedije. Interesantni detalji su i kišobran „skriven“ u zadnjim vratima, te njihov električni sistem zatvaranja, koji pošteđuje ugledne putnike „fizičkog“ rada. Po želji prostor između prtljažnika i kabine može se dobiti sa staklenom pregradom, koja dodatno smanjuje ionako nisku pozadinsku buku. Mogućnosti izvoljevanja i stilskog dotjerivanja enterijera, te izbor kvalitetnih materijala i boja su bezgranične, kao i bogatstvo klijenata kojima je Cullinan namijenjen.

 

POGON
Za razliku od većine proizvođača SUV automobila, koji uz njih nude mnoštvo mogućnosti podešavanja 4x4 pogona različitim uslovima u vožnji i tako indirektno opterećuju vozača, Rolls Royce je maksimalno uprostio stvari i prepustio inteligentnoj elektronici da se „pati i razmišlja“ o odabiru najbolje taktike za vožnju umjesto vozača. Njemu je na volju ostavljeno samo da na centralnom grebenu pritisne off-road taster, te da ukoliko hoće na ekranu multimedije odabere jedan od tri ponuđena režima namijenjena kretanju po tvrđim, mekanijim i najmekanijim podlogama. No i ako ignoriše ovaj taster, upravljačka elektronika će se u svakom trenutku truditi da izvuče maksimum iz 6,75-litarskog V12 bi-turbo benzinca koji raspolaže sa 571 KS. Tu je i 850 Nm koji su raspoloživi već od 1.600 o/min. Za prenos snage do točkova je zadužen osmostepeni automatski mjenjač, a treba dodati i da Cullinan ima sistem upravljanja na svim točkovima. Kada je riječ o dinamici Britanci su objavili da 2.660 g težak SUV može „potegnuti“ do 250 km/h, dok je podatak od ubrzanju od 0 do 100 km/h ostao tajna. S druge strane, oznaka tajnosti je skinuta sa podataka o prosječnoj potrošnji od 15 litara na 100 km i emisiji CO2 od 341 g/km.


Konkurencija:
Sa 5,34 metara dužine Cullinan je za 201 mm duži od Bentley Bentayge, te ima 290 mm duži međuosovinski razmak.

ROLLS ROYCE CULLINAN:
Motor: 6.25, W12, dvanaest cilindara
Snaga: 571 KS
Obrtni momenat: 850 Nm
Ubrzanje: nije objavljeno
Najveća brzina: 250 km/h
Masa: 2.660 kg
Cijena: 325.000 eura

BENTLEY BENTAYGA:
Motor: 6.0, W12, dvanaest cilindara
Snaga: 608 KS
Obrtni momenat: 900 Nm
Ubrzanje: 4,1 s
Najveća brzina: 301 km/h
Masa: 2.440 kg
Cijena: 204.000 eura

Datum objave: 17/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook