Naslovna > Suzuki > Jimny > Najveći među najmanjim terencima
FOTO GALERIJA (13)

Suzuki Jimny

Najveći među najmanjim terencima

U 48 godinu života najmanji, ali svjetski najpoznatiji japanski terenac Suzuki Jimny ulazi u potpuno novom, dizajnerski modernijem i tehnološki savremenijem četvrtom izdanju...

Od 1970. godine do danas Suzuki je u 194 zemlje širom svijeta prodao 2,85 miliona jedinica svog najpopularnijeg modela Jimny. Zahvaljujući kompaktnim dimenzijama, japanskoj pouzdanosti u radu, ali i uzornim off-road mogućnostima, te ekonomičnom održavanju i eksploataciji Jimny je stekao veliku popularnost u mnogim, prvenstveno brdovitim evropskim državama poput Austrije, Švajcarske, Italije, Njemačke, Grčke, Norveške. Zbog te činjenice nimalo ne čudi veliko interesovanje javnosti četvrte generacije malog japanskog terenca čije prve fotografije su se pojavile petnaestak dana prije svjetske premijere koja je održana 5. jula. Na prvi pogled je jasno da Suzuki nije odstupio od karakterističnog kockastog dizajna Jimny, ali i da ga je i u određenoj modernizovao i „umekšao“ kako bi se njegov mali terenac bolje uklopio u savremeno automobilsko okruženje. Tu činjenicu najbolje potvrđuje podatak da će novi Jimny biti dostupan u osam različitih kolor kombinacija, od kojih su tri potpuno nove i rekli bismo trendovske, odnosno dvobojne. Svi kupci koji se odluče za atraktivne i upadljive svijetle nijanse: Kinetic Yellow, Brisk Blue i Chiffon Ivory Metallic dobiće ih u kombinaciji sa kontrastnim crnim krovom.

 

Za one ostale namijenjeno je pet jednobojnih kombinacija među kojima se ističu bijela, srebrna i zelena nijansa. Tu su još i siva, te klasična crna boja. Kada je riječ o dizajnu najveća novost je odvojena maska hladnjaka sa karakterističnih pet vertikalnih otvora, koja je kod prethodnika bila u sklopu sa poklopcem motora. Nakon 20 godina kockastih, Suzuki je odlučio da Jimnyu vrati njegova prepoznatljiva okrugla svjetla. Prednji branik je postao robusniji i blago zakrenut ka krajevima karoserije. Plastične obloge blatobrana i pragova su takođe masivnije, a zadnji branik je takođe dobio novu formu. Za razliku od prethodnika kod novog Jimnya sve zaštitne oplate su ostale plastične i nisu obojene u boju karoserije. Enterijer je skrojen u skladu sa aktuelnim dizajnerskim trendovima koje je Suzuki već promovisao u svojim aktuelnim modelima poput Vitare i Ignisa. Ljubiteljima savremenih pomagala ponuđena je nova multimedija, sa na dodir osjetljivim ekranom postavljenim na vrh centralnog grebena. Ispod njega su jednostavni ventilacioni otvori, klima uređaj koji je sada dostupan i u automatskoj verziji, te par prekidača. Instrument tabla je analogna, sa digitalnim displejom putnog računara u sredini. Tu su i novi multifunkcionalni trokraki upravljač, te novodizajnirana sjedišta u oba reda. U najbogatijem paketu opreme nalaziće se detalji poput tempomata, start/stop sistema, te sistema autonomnog kočenja u slučaju opasnosti. Novi Jimny bi na evropskim putevima trebalo da se pojavi do kraja godine, do kada će biti i precizirane cijene za sva tržišta.

MOTORI
Novi Jimny će evropskim kupcima biti ponuđen sa dva benzinska motora. Ponudu otvara mali 660 ccm iznad kojeg je pozicioniran 1,5-litarski četverocilindraš. Kupcima će na izbor biti ponuđena i dva mjenjača, standardni petostepeni ručni i opcioni četverostepeni automatik. Zavisno od paketa opreme i želja kupaca Jimny će se moći dobiti sa 15 i 16-inčnim čeličnim i alu naplacima. Ispod automobila i dalje ostaje klasična čelična šasija, sa elektronski kontrolisanim 4x4 pogonom, koji je prema najavama iz Suzukija spreman da ponudi vrhunsku prohodnost u najtežim off-road izazovima.

ISTOPRIJAT MODELA
Za one slabije poznavaoce automobilizma podsjećanje da je Jimny čistokrvnoi terenac, sa klasičnom šasijom i veoma izdržljivim 4x4 pogonom. Njegova prva generacija bila je pogonjena sa malim 359 kubičnim Mitsubischijevim dvocilindarskim benzinskim motorom, koji je razvijao svega 25 KS. Taj model je bio dugačak samo tri metra i u Japanu je klasifikovan u takozvanu „Kei klasu“ za evropske i svjetske prilike izuzetno malih automobila. Imao je masu od samo 590 kilograma i mogao je da razvije brzinu od 75 km/h što su bile više nego pristojne performanse za jedan radni off-road automobil. Tokom sedamdesetih godina Jimny je dobio prvo veći trocilindarski motor sa 33 KS koji nije bio značajno jači od prvobitnog, ali je ipak omogućavao bolje performanse sa najvećom brzinom od 95 km/h i bio je namijenjen izvozu. Krajem sedamdesetih godina ugrađen je i prvi četverocilindarski benzinac zapremine 797 ccm, koji je raspolagao sa 41 KS. Druga i na našim prostorima danas najpopularnija generacija Jimnya (poznatija kao Samurai) je predstavljena 1981. godine i proizvodila se do 89. godine. Riječ je o 3,195 m dugačkom terenskom modelu u koji su se zavisno od tržišta ugrađivali trocilindarski i četverocilindarski benzinci, pa čak i jedan četverocilindarski 1.9 dizelaš, kojeg je Suzuki „posudio“ od francuske PSA grupacije. Prethodna treća i ujedno najdugovječnija generacija Jimnya je predstavljena 1998. i u ponudi se uz manje promjene uglavnom kozmetičke prirode zadržala do današnjih dana, tačnije punih 20 godina.  Na evropskom tržištu je ovaj model kroz godine bio dostupan sa 0,7-litarskim trocilindarskim benzincem sa 64 KS, te sa većim, kod nas puno poznatijim i češćim 1,3-litarskim četverocilindrašem sa 85 KS. Tu su i dvije verzije Renaultovog 1.5-litarskog dizel motora sa 65 i 85 KS, koje nisu bile dostupne na svim evropskim tržištima i danas su veoma rijetke.

 

Datum objave: 22/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook