porsche
Naslovna > Automobili > Peugeot > 508 > Naočit, prostran i udoban
FOTO GALERIJA (27)

Test - Peugeot 508 2.0 HDi Active

Naočit, prostran i udoban

Nova francuska limuzina, koja mijenja 408 i 607 modele, pažnju privlači nenametljivim, ali fluidnim dizajnom, prostranim i udobnim enterijerom, te uvjerljivim dinamičkim mogućnostima, koje su plod saradnje odlično podešenog vješanja i provjerenog 2.0 HDi dizelaša...

Peugeot je u segmentu limuzina srednje klase oduvijek imao svoju klijentelu, koja je decenijama ostala vjerna različitim modelima i pored njihovih određenih nesavršenosti u poređenju sa, u prvom redu, njemačkom konkurencijom. Sjetimo se samo legendarnih modela 404 i 504, a zatim i serija 405 i 406. Svi ti automobili ostavili su zapažen trag na svjetskom tržištu, kako zbog naprednih tehničkih rješenja, tako i zbog upečatljivog i uvijek prepoznatljivog dizajna. To isto, ali puta dva važi i za model 407, koji je ostvario izvanredne rezultate na tržištu, što se baš i ne može reći za reprezentativni 607. Što se tiče modela 508, Peugeot je s njim na tržište zakoračio sa jednom potpuno novom filozofijom, a o čemu se zapravo radi, provjerili smo testiranjem 2.0-litarske HDi dizelske verzije sa 140 KS i Active paketom opreme.


Novi Peugeot 508 po mnogo čemu je izuzetno važan model za ovog u našoj zemlji veoma popularnog proizvođača automobila. Radi redukovanja troškova, ali i kompetentnosti na tržištu, Peugeot je 508-icu razvio tako da u dosadašnjoj paleti zamijeni dva modela, tačnije 407 i 607, nudeći u njoj sve ono najbolje što su ove limuzine mogle da ponude svojim kupcima.

 

U odnosu na 407, 508-ica je sa 4.792 mm duža za 10 centimetara, dok je u poređenju sa 607-icom kraća za osam centimetara. Razvlačenjem međuosovinskog razmaka sada je manje primjetan i zaštitni znak 407-ice u obliku veoma izraženog prednjeg prevjesa, koji je u svakodnevnoj vožnji, a posebno u urbanim sredinama, znao predstavljati ograničavajući faktor, zaslužan za česta oštećenja prednjeg dijela.

 


Novi 508 za Peugeota je veoma važan model i zbog novog dizajnerskog jezika, u kojem će se razvijati i ostali novi modeli, koji tek treba da stignu na tržište. Tu prije svega mislimo na prednju sekciju, odnosno potpuno novo lice sazdano od avangardno skrojenih svjetala, logotipa pozicioniranog na poklopcu motora, ali i odbojnika sa svjetlima za maglu i usisnikom vazduha, koji ovom modelu daje i određenu notu agresivnosti. Zadnja sekcija predstavlja primjer inovativnosti, jer je osim poklopca prtljažnika u potpunosti obučena u plastičnu oplatu sa integrisanim odbojnikom. Na ovaj način postignuta je veoma fluidna forma, u koju su lijepo ukomponovana tipično Peugeotovski zakošena svjetla sa LED tijelima. Pažljivo skrojena karoserija zbog određenih rješenja možda se neće svidjeti svima, ali koliko joj je pri razvoju Peugeot posvetio pažnje, najbolje otkriva koeficijent otpora vazduha od samo 0,27, što je i više nego izuzetan rezultat, koji direktno utiče ne samo na ekonomičnost, već i na komfor u vožnji pri većim brzinama.

 

 

Već pri otvaranju vrata osjeti se masivnost, tako tipična za njemačka vozila, ali smještanje u sjedišta ponovo otkriva onu francusku stranu, koja je uvijek naginjala ka beskompromisnoj udobnosti. Kvalitet materijala upotrijebljenih u našoj Active opciji je na visokom nivou, a jedino što kvari potpun pozitivni utisak su mjestimično tvrda plastika i osjetljivi gumirani rukohvati na vratima. Kao i većina novih vozila i Peugeot 508 predstavlja primjer vrhunske ergonomije. Sve je postavljeno na svom mjestu i nadohvat ruke, analogno-digitalni instrumenti pregledni su u svakom trenutku, a obimna mogućnost podešavanja sjedišta i upravljača zadovoljiće vozače svih gabarita.

 

 


Povišeni središnji tunel krije praktične ostave za sitnice, dok se centralni greben sa držačima za čaše, komandama automatske klimatizacije i fabričkog audio-sistema u blagom luku stapa sa ostatkom table, stvarajući efekat prozračnosti i preglednosti. Zbog niske siluete centralnog grebena, gornji dio instrument table je gotovo u potpunosti ravan, što je uz velike staklene površine rezultovalo odličnom preglednošću. Istovremeno, zbog širokih B i C stubova preglednost pri vožnji unazad nije najbolja, ali je zato kompenzovana efikasnim senzorima za parkiranje. Kratko privikavanje će tražiti i komande na multifunkcionalnom upravljaču, tačnije tasteri za tempomat, audio-sistem, telefoniju i putni kompjuter i to najviše zbog njihovog rasporeda. Ono što je 508 direktno naslijedio od reprezentativne 607-ice najevidentnije je na zadnjoj klupi, koja nudi pun komfor za tri odrasle osobe. Prostora jednostavno ima u svim pravcima, a i pored toga prtljažnik mjeri raskošnih 515 litara, koje se parcijalnim preklapanjem naslona mogu povećati na krajnju 1.581 litru. Sve u svemu, odličan rezultat.

 

 

Treći dio testa Peugeota 508 2.0 HDi Active posvetili smo njegovim voznim osobinama. Ugrađeni dizelski 2.0-litraš sa 140 KS i 320 Nm obrtnog momenta u našem slučaju nije imao nimalo lak zadatak, iz razloga što ovako konfigurisan 508 teži priličnih 1.450 kilograma. Ipak, već nakon prvih kilometara sumnja u sposobnost pogona se rasplinula, što svakako treba zahvaliti i šestostepenom ručnom mjenjaču, koji na najbolji način iskorištava potencijal ugrađenog motora. Svakako, ova limuzina nije trkač, ali je na putu i više nego sposobna da postigne ubjedljive brzinske prosjeke i što je možda i najvažnije, bez umaranja vozača i putnika. Za to je prilično zaslužno i ogibljenje, u kombinaciji prednja McPherson osovina i zadnji multilink, koje je sada trimovano bliže njemačkim konkurentima. Ne, ono nikako nije tvrdo, već jednostavno podešeno da pruži dobru udobnost bez obzira na vrstu podloge, ali i da istovremeno ispuni očekivanja agresivnije nastrojenih vozača. Na našoj testnoj stazi,

 

Peugeot 508 2.0 HDi sve zadatke je savladao odličnom ocjenom, pružajući sigurnost čak i na samom limitu, kada na scenu stupa nenametljivi ESP program stabilnosti. Pohvale zaslužuje i progresivni upravljački sistem, koji propušta dovoljno povratnih informacija sa podloge.

 

 

MOTOR Što se tiče agregata, pod prednjim poklopcem nalazio se poznati i provjereni 2.0-litarski common-rail dizelaš, koji uz pomoć turbo punjača sa varijabilnom geometrijom pri 4.000 o/min razvija 140 KS. Najveći obrtni moment od 320 Nm ostvariv je pri 2000 o/min, što u kombinaciji sa dovoljno preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem obezbjeđuje veoma uglađenu vožnju, bez česte potrebe za izmjenom stepena prenosa.

 

 

Pri mjerenju performansi, naš 2.0-litarski HDi model iz mjesta do 100 km/h stizao je za 10,1 sekundu, a zatim bi relativno brzo stigao i do maksimalne brzine od 215 km/h. I pored prilične mase vozila, te karakteristika pogona, prosječna potrošnja je sljedeća stavka koja zaslužuje najvišu ocjenu. Naime i pored nimalo štedljive vožnje, naš 508 svakih 100 kilometara se zadovoljavao sa 6,7 litara goriva, dok bi na otvorenom putu i pri brzinama u skladu sa zakonom prosjek padao na samo 5,2 litre. To su svakako izuzetni rezultati za vozilo ove mase, dimenzija i karakteristika pogonskog sklopa. Pozitivnost koju ćemo još dodati tiče se kočionog ABS sistema sastavljenog od diskova na svim točkovima, koji su 508-icu sa 100 km/h zaustavljali za 38,2 metra. Kao i svaki put, sve što je dobro, dobro i košta. Međutim, to u slučaju Peugeota 508 2.0 HDi Active baš i ne važi. Ako uzmemo u obzir opremljenost, ukupni kvalitet, ekonomičnost i svakako imidž, 46.661 KM sa uključenim svim opcijama nameće se kao razumna suma, za koju se dobija puno po mnogo čemu posebnog automobila.
 

Datum objave: 05/01/2012
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook