Naslovna > Automobili > Citroen > C-Elysee > Napoleon po mjeri ruske zime
FOTO GALERIJA (15)

Vozili smo - Citroen C-Elysee

Napoleon po mjeri ruske zime

Divlji istok svojevremeno je do nogu potukao velikog Napoleona. U novi pohod na istok Francuzi kreću puno opreznije, naoružani do zuba, sa odmjerenom i promišljenom limuzinom C-Elysee, koja nas je u suncem okupanoj Barceloni uvjerila da je prigodno obučena za teške ruske zime...

Pri pomenu Barcelone prvo što će većini pasti na pamet su Messi, Camp Nou, onaj Šakirin momak, Liga šampiona, kvota, kladionica i slično, rijetko ko će se sjetiti remek-djela arhitekture Sagrade Familie, Olimpijskih igara 1992. ili recimo spomenika Kristoferu Kolumbu u luci u koju se vratio nakon svog epohalnog putovanja.

 

Ja opet, jedan od sretnika koji je posjetio katalonsku prijestonicu, prije svega ću je pamtiti po Citroenu C-Elysee, modelu čija je prezentacija bila i povod moga putovanja.Nije lako natjerati mene - teškaša (125 kg) na kojekakva uzbuđenja, ali svaki put, kad god bi trebalo da se prizemljimo, javi mi se nekakva nelagoda u želucu. I ovaj put bez izuzetka - osjetio sam one trnce uzbuđenja kada se avion sputio ispod oblaka (baš negdje iznad Kolumbovog spomenika) i kada se pod nama pojavio veliki bijeli grad između planina i Sredozemnog mora. Kako iz vazduha tako i na zemlji Barcelona oduševljava.

 

Široke ulice, prelijepi dugački drvoredi, građevinska remek-djela na svakom ćošku izgledaju tako organizovano i čisto, a ono što upada u oči je mali milion skutera i raznih vrsta motocikala u saobraćaju, koji su vjerovatno rezultat stanja ekonomije koju Španci rado nazivaju kriza. E moji mućaćosi, nemate vi pojma šta je to. Elem, taksista koji nas je vozio u hotel nakon nekoliko minuta vožnje kroz grad nastavi prema brdima i izrazito krivudavom cestom doveze nas na vrh brda Tibidabo pokraj grada gdje se nalazio i naš hotel La Florida... Nije u gradu, u centru zbivanja, ali je vrhunski. Prostrane sobe su uređene u tradicionalnom stilu sa svim hi-tech uređajima i dodacima i fantastičnim pogledom na Barcelonu i more, baš nasuprot onome mjestu prvog vizuelnog kontakta iz aviona. Hotel sa tradicijom i reputacijom u neposrednoj blizini zabavnog parka za djecu sa stogodišnjom istorijom, savršen za porodice koje žele miran odmor, ali i ne žele da se odreknu glamura i mogućnosti koje nudi jedan od najljepših gradova svijeta. Ne znam da li je to slučajnost ili rezultat dubokoumnosti Citroenovih marketinških stručnjaka (ili mojih tanjih živaca), ali nakon prvog dana vožnje novog Citroena C-Elysee i prezentacije u našem hotelu jednostavno mi se nametnula misao da izbor lokacije i hotela, nije slučajan.

 


Porodični ugođaj

 

 

Ono što je ovaj hotel među hotelima u Barceloni to je C-Elysee među ostalim modelima.... nasmijte se slobodno, ali evo zašto mislim da nisam daleko od istine. Model je izdvojen (na brdu pored) činjenicom da je namijenjen samo za istočnoevropska tržišta sa izuzetkom Španije u čijem gradu Vigu se i proizvodi. Proizvođač ima dugu tradiciju i cijenjeno ime, mada je imao i krivudavih i teških uspona na svom putu i kao takav je proizveo vozilo idealno za jednu prosječnu porodicu, kao što je i naš hotel. Prostrana svijetla unutrašnjost sa zavidnim prostorom na zadnjim sjedištima i isto tako odličnim prtljažnikom tradicionalno “citroenski” dizajnirana sa svim neophodnim elektronskim i sigurnosnim dodacima, kao što su na primjer četiri vazdušna jastuka, pomoć pri parkiranju, tempomat, radio MP3 s Bluetooth sistemom, te dovoljno praktičnih odlagališta za sitnice, ispunjava sva očekivanja porodičnog čovjeka. Jesam li spomenuo da su naše hotelske sobe imale klimu, svu potrebnu audio/video opremu i velike ormare sa mnogo pretinaca? A tek kakve su plahte, tepisi, zavjese, kameni podovi... plastike instrument table, imitacije metalnih umetaka, obloge upravljača i ručice mjenjača, sjedišta... Vanjski dizajn vrlo jasno daje do znanja da je model čedo istih onih dizajnera koji su napravili DS liniju i postavlja ga vrlo blizu samom središtu zbivanja u modernoj autoindustriji (ili Barcelone). Ono po čemu naš hotel i ovaj model nisu slični je cijena, jer boravak u La Floridi košta “kao Svetog Petra kajgana” dok će osnovni model C-Elysee na našem tržištu, kada stigne sredinom februara, koštati oko 9.500 eura, a najskuplji 13.700 eura, do registracije.

 

 

Konkurent Dacie

 

 

 

Ako je istina da Renault oživljava liniju Initiale kao odgovor na DS skulpture ovo je očit odgovor Citroena na Daciu sa jednom razlikom. Na poklopcu motora se nalazi “double shevron” odnosno ovo je pravi Citroen. Creative Technologie se pokazala na djelu i u segmentu prilagođavanja C-Elysee, kako kažu, istočnim uslovima eksploatacije, pa je tako podvozje dodatno podignuto i zaštićeno, što se zaista i osjeti u vožnji uskim putevima oko Barcelone sa malo više pritisnutom papučicom gasa. Jeftini “francuz” odlično prolazi krivine i neravnine puteva, dok u unutrašnjosti sasvim lijepo, bez viška buke, možete sa saputnikom tražiti pravi put na mapi, koji smo nekako promašili, pa požurili da ga nađemo. Prezentaciju smo završili vožnjom kroz Barcelonu, kada smo imali priliku (i iskoristili je) obići neke od nebrojenih znamenitosti ovog grada, a nismo zaobišli ni čuveni Nou Camp, reda radi. Ni pokoji pogled vatrenih Katalonki nije nedostajao, no da li su bili upućeni Francuzu ili Balkancu nisam siguran, no privukli smo pažnju. Pred sam odlazak iz Barse prođosmo i pokraj pomenutog Kolumbovog spomenika, koji pamtim sa slike iz udžbenika geografije... skoro 150 godina stara skulptura velikog istraživača pokazuje na - istok, zašto ne znam, ali opet vidim simboliku. Da li će C-Elysee, usmjeren ka istoku, napraviti čudo na zapadu, kao naš Kristofer, vidjećemo, no sigurno je da će ga desna strana tržišne mape zapamtiti.

 

 


 

Datum objave: 03/02/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook