Naslovna > Komercijalna vozila > Napravljeni da grade!
FOTO GALERIJA (11)

Renault Truck - Dani građevinskih kamiona

Napravljeni da grade!

U okviru posjete Renaultovom istraživačko-trenažnom centru u blizini Lyona upoznali smo se sa najnovijim tehnološkim dostignućima francuskog proizvođača, koja su svoju primjenu našla u segmentu građevinskih kamiona promovisanih po motom "Napravljeni da grade"...

Tehnologija ne trpi mirovanje, a konkurencija ga ne prašta. Duboko svjesni činjenice da iz situacije nastale uticajem svjetske ekonomske krize treba izvući samo najbolje, stručnjaci Renault Truck divizije odlučili su uložiti svo svoje znanje i trud u razvoj novih tehnologija za budućnost. Iz tog programa nastalo je niz novih tehnoloških rješenja, koja bi primjenu trebala naći kako u segmentu Renaultovih građevinskih kamiona tako i u oblasti dugolinijskog transporta robe i usluga, ali i u svim ostalim segmentima u kojima je Renault Truck prisutan. Zahvaljujući zagrebačkom predstavništvu Renault Truck Hub AdriAlps, ekipa Truck Shop Magazina imala je jedinstvenu priliku da se sa kolegama iz hrvatskog stručnog časopisa Kamion&Bus nađe na jednom od najznačajnijih Renaultovih testnih centara, koji se nalazi u francuskoj oblasti Vallee Bleue, nedaleko od grada Lyona. Na put u Francusku pošli smo da se upoznamo sa nekim od najzanimljivijih Renaultovih građevinskih kamiona, poput Keraxa u 8x4 i 6x4 konfiguracijama, Premium Landera u novoj 8x2/6 kombinaciji, te Premiuma Landera Tractor Optitrack 4x2 model, koji je u suštini i najveća novost u ponudi francuskog proizvođača.

 

 

 

 


Poligon Vallee Bleue svojevrsni je istraživačko-trenažni centar, koji Renault Truck osim za ispitivanje svojih novih sistema koristi i kao poligon za demo vožnje, na kojima se potencijalni kupci upoznaju sa mogućnostima francuskih kamiona. Svojom konfiguracijom poligon je veoma zahtjevan, te kao takav nudi odlične uslove za ispitivanje krajnjih dometa i mogućnosti kamiona. U vrijeme naše posjete podloga je bila suha, a poligon prohodan na svim svojim dionicama, pa su i testni kamioni bili opterećeni ispod očekivanja, a samim tim i nešto agilniji u vožnji. Očekivano najviše pažnje izazvao je novi Renault Lander Optitrack u 4x2 konfiguraciji sa jednim tehnološki veoma zanimljivim sistemom. Naime, u ovaj kamion sa klasičnim pogonom na zadnjoj osovini ugrađen je i sistem hidrauličkog pogona na prednjoj osovini, koji poboljšava mobilnost kamiona na neravnom terenu i podlogama sa lošim prijanjanjem. U praksi to znači da kada kamion sa klasičnim 4x2 pogonom „zapne“ na usponu ili bilo kojoj situaciji u kojoj mu za kretanje nije dovoljan samo pogon na jednoj osovini, vozač može da se osloni na pomoć Optitrack sistema. Jednostavni pritiskom na prekidač u kabini tada se aktivira hidraulični sistem, sa dva hidraulična motora, koji su instalirani u prednjim točkovima.

 

Optifuel program
Renaultova vizija budućnosti kamionske industrije usko je vezana za Optifuel program, koji objedinjuje četiri različita sistema štednje, ostvarena kroz razvoj novih tehnologija, informacionog sistema, te kroz Optifuel trening i programe obuke. Suština ovog programa, čije prednosti su nam do detalja predočene u Francuskoj je u maksimalno iskorištavanju svih prednosti, koje donosi savremena tehnologija poput automatskih mjenjača i računarskih programa prilagođenih specifičnim uslovima vožnje. U centru pažnje ovog programa je vozač, čijom obukom za pravilan rad sa novim tehnologijama, se prema Renaultovim stručnjacima značajno mogu redukovati troškovi transporta. Mada smo i Francuskoj mogli čuti samo pohvale na račun Optifuel programa, odgovor na jedno pitanje još uvijek niko ne može dati, gdje su granice izdržljivosti vozača, koji će u budućnosti morati biti spreman da uloži maksimum svog znanja i vozačkog umijeća, kako bi troškove transporta zadržao na najnižim granicama.

 

Pumpa visokog pritiska, koja je spojena na kvačilo, tjera ulje ka motorima, kamion dobija trenutni 4x4 pogon i izlazi puno lakše iz teške situacije. Prednosti ovakvog pogona su brojne, a najveća je manji broj dijelova poput osovina, diferencijala i ostalih elementa pogona na sve točkove. U odnosu na klasični 4x4 pogon manja je i težina kamiona za čitavih 490 kg, dok je potrošnja 10% niža. Svoj doprinos uvjerljivom funkcionisanju cijelog sistema daje i automatski Optidriver+ mjenjač, pandan Volvovom iShift mjenjaču. Kao opcija se nudi i ručni mjenjač, ali zbog automatizma, koji nudi Optidriver+ solucija, ista se nameće kao prvi izbor u predstavljenoj kombinaciji. Podsjećamo da Renaultov hidraulični pogon nije prvi ove vrste u svijetu kamiona, jer je slično rješenje do sada ponudio i MAN u obliku HydroDrive sistema. Interesantno je da je njemački proizvođač imao problema sa pregrijavanjem ulja u sistemu, što su Francuzi riješili jednostavnim dodavanjem dodatnog hladnjaka za ulje. S druge strane Renaultovi stručnjaci naglašavaju činjenicu da je Optitrack sistem za trenutno poboljšanje trakcije, koji se automatski isključuje na brzinama iznad 30 km/h. Kao takav namijenjen je kamionima koji imaju šaroliku vrstu radnih zadataka, od cestovnog transporta preko povremenog angažmana izvan asfaltnih podloga, te nije zamjena za 4x4 pogon, već potpuno nov proizvod.

 

 

 


Drugi Premium Lander, koji je predstavljen bio je model u 8x2/6 konfiguraciji, sa novim Euro5 DXi11 agregatom od 460 KS (2200 Nm)i Optidriver+ automatskim mjenjačem. Podsjećamo da ovaj mjenjač nudi različite automatizirane programe rada zavisno od podloge, zahvaljujući „Off-road“ i „On-road“ postavkama. U praksi ovaj mjenjač omogućava brzu i preciznu izmjenu brzina bez gubitka pogonskog potencijala, ali i pridonosi smanjenju prosječne potrošnje. Ono po čemu je pomenuti Lander zanimljiv je njegov sistem upravljanja, sa upravljive dvije prednje osovine i hidraulički upravljivom četvrtom osovinom, koja je u odnosu na klasičnu krutu lakša za 490 kg. Ovaj kamion prioritetno je namijenjen za mješalice, kipere, cisterne i za prevoz otpada, uopšte za sve one poslove koji zahtijevaju vozilo raskošnih manevarskih sposobnosti. Novi sistem zadnje osovine povećava nosivost za 500 kg, te smanjuje krug okretanja za 12,5 a potrošnju za 10%, u odnosu na isti model sa 8x4 konfiguracijom.

 

 

Od pola do pola
U okviru posjete Vallee Bleue poligonu imali smo priliku i da se provozamo u dva specijalna Renaultova vozila, „off-road“ Keraxom i terenskim modelom Sherpa, koja su učestvovala u avanturi nazvanoj „Cape do Cape“. Podsjećamo da je Renault 2009. godine organizovao putovanje od „Pola do pola“, tačnije od Norveške na sjeveru do Južnoafričke Republike na krajnjem jugu, u okviru kojeg je ekspedicija sastavljena od posebno pripremljenih kamiona Kerax i terenskih vozila Sherpa, u ekstremnim uslovima uspješno prevalila 30.000 kilometara. Prenijeti utiske iz vožnji ovim vozilima jednostavno je nemoguće učiniti riječima, jednostavno treba ih vidjeti na djelu, na najnepristupačnijim terenskim putevima Vallee Bleue poligona, koje savladavaju sa neočekivanom lakoćom.

 

Renaultov teški građevinski kamion predstavljen je u dvije dobro poznate konfiguracije, sa novim DXi11 Euro 5 (460 KS) i DXi13 agregatom (520 KS), te Optidrive+ automatskim mjenjačem. Pod motom „izgrađen da gradi“ ovaj multifunkcionalni kamion sa klirensom od 389 mm na prednjoj i 360 mm na zadnjoj osovini udarni je model Renaultovoj ponudi, namijenjen obavljanju najtežih poslova u građevinarstvu. Bogat izbor najrazličitijih oblika karoserije, pogonskih opcija (4x2, 4x4, 6x4, 6x6, 8x4), više vrsta konfiguracija i dužina šasije, te nosivost od 18 do 32 tone omogućavaju da se francuski "radnik" uskladi sa najrazličitijim potrebama. Šasija Keraxa izrađena je od visokokvalitetnog čelika, koji omogućava vrhunsku čvrstoću, a smanjuje torziona uvijanja. Sistem vješanja sastoji se od lisnatih opruga i hidrauličnih amortizera. Sve to zajedno bilo je dovoljno da nam Francuzi na prezahtjevnom Vallee Bleue poligonu demonstriraju praktičnu nesalomivost ovog kamiona, koji je za potrebe demo vožnji bio tek djelimično opterećen.
 

Datum objave: 08/10/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook