Naslovna > Komercijalna vozila > Napredak kroz tehnologiju
FOTO GALERIJA (8)

RENAULT - Novi modeli i tehnologije

Napredak kroz tehnologiju

U sjedištu Renault Trucks kompanije u gradu Lionu isprobali smo najnovije adute francuskog proizvođača, koji poklanja sve veću pažnju smanjenju troškova transporta i ekonomičnosti njegovih kamiona...

Početkom marta imali smo priliku da se u francuskoj gurmanskoj prijestonici Lyonu upoznamo sa novinama koje su u Renault kamionima spremili za ovu godinu, ali i sa već poznatim modelima ovog francuskog proizvođača, koje, istini za volju, nemamo priliku da često gledamo na našim cestama. Renaultovi kamioni važe za izuzetno kvalitetne i snažne, ali istovremeno štedljive i racionalne, što potvrđuju priznanja i titule koje su ostvarili na testiranima štedljivosti, brzine i izdržljivosti. Za one koji to još ne znaju, Renault Trucks je u vlasništvu Volvo Grupe još od 2001. godine. Ova akvizicija sa Volvom omogućila je Renault Trucksu nastavak uspješne tradicije inovativnosti, kao i bržu implementaciju novih tehnoloških rješenja. U skladu sa tim naš cilj bio je da se upoznamo sa dugoprugašima Premium Route Long distance 2011, novom Optiroll opcijom te tegljačem Magnumom u specijalnoj "Route 66" ediciji.

 

 

 

 

 

Vrijeme recesije i velike ekonomske nestabilnosti u okviru Renaulta iznjedrilo je visoko sofisticirani sistem štednje. Ime mu je Optifuel i za sada mu nema premca u racionalnosti. Na postojeće modele kamiona Renault je primijenio izuzetno upotrebljiv i praktičan te svakako ekonomičan sistem. Optifuel su zapravo četiri stvari. Tehnologija, softver, trening vozača i program za praćenje performansi i stila vožnje. Tehnologija obuhvata Optidriver+ robotizovan automatski mjenjač, SCR tehnologiju za obradu produkata rada motora, Optitronic, Optitrack, te od ove godine i Optiroll opciju. Dakle u ovu godinu Premium Route Long Distance Optifuel ulazi osvježen sa jednom novinom. Sudeći po onome u šta smo imali priliku da se uvjerimo testirajući Premium Route u okolini Lyona, dodatna ušteda u potrošnji iznosi oko jedan posto. Radi se o tome da Optiroll, kako mu ime kaže, optimalno koristi inerciju vozila te uključuje opciju za „rolanje“ vozila po cesti, kad se za to ukaže prilika. Praktično ukoliko vozimo po ravnom i ispred nas je 1.000 metara čistine, naredih 1.000 metara ne koristimo snagu motora nego rolamo, štedeći gorivo i koristeći se samo zakonim fizike, odnosno inercijom. Čim se uslovi pogoršaju ili vozač to želi, sistem će se automatski isključiti. Optiroll paket uključuje automatski mjenjač (Optidriver+) i tempomat sa kojim radi u sinergiji.

 

 

 


Sve ove „Opti složenice“ na djelu zaista daju rezultate. Ušteda koja ide i do 15 posto, po riječima stručnjaka iz Renaulta, garantuje bržu amortizaciju ili kako bi ekonomisti rekli, brži povrat na investiciju. Ukoliko vaš dugoprugaš godišnje prelazi oko 150.000 km i pri tom troši 32 litre/100 km računica je jednostavna. Pri cijeni energenta od 2 KM/l uštedjećete nešto više od 14.000 KM godišnje. I to samo na jednom vozilu! Pomnožite to sa veličinom svoje flote i shvatićete kakav je potencijal u pitanju. S obzirom na to da su u Renault Trucksu naročito ponosni na konstruktorsku titulu u evropskom šampionatu kamiona i da to žele podijeliti sa svojim kupcima za Premium Route model napravili su posebnu seriju nazvanu Truck Racing, koja se vizuelno približava trkačkom modelu. U odnosu na standardni Premium Route Racing model razlikuje se po velikom broju 01 (simbolizuje šampionsku titulu), modifikovanom dvobojnom prednjem spojleru, aerodinamičnijem krovnom spojleru, više hroma i logotipu Renaulta i njegovog partnera u prvenstvu MKR Technology. U unutrašnjosti je kožni volan u kombinaciji sa crvenom bojom, specijalno dizajnirane sportske presvlake na sjedištima te trkački logotip, koji će vam sigurno uliti osjećaj da vozite posebno vozilo namijenjeno pobjednicima.

 

 

 


Doći u Francusku, a ne vidjeti perjanicu, Renaultov „flagship“ bilo bi ravno grijehu. Svojom pojavom oduševio nas je Magnum, koji smo imali priliku upoznati u ograničenoj seriji nazvanoj "Route 66". Po mnogo čemu jedinstven i poseban u ovoj izvedenici koja slavi 20 godina od početka proizvodnje još je posebniji. Predstavljen daleke 1990. godine pod imenom AE izazvao je podijeljene komentare, ali svakako i poštovanje koje uživa i danas. Ograničena serija "Route 66" samo potvrđuje koliki značaj Magnum ima za Renault, kao po mnogo čemu jedinstven kamion na tržištu. Kako mu ime kaže, Magnum "Route 66" slavi legendarnu saobraćajnicu u SAD, koja se proteže od Čikaga do Los Angelesa i nazad. U tom smislu njegovu spoljašnjost karakterišu metalno-siva boja karakteristična za američke "njuškaše", "Diamond brite" naplaci, više hroma i aluminijuma te naravno veliki "Route 66" logo. U unutrašnjosti je situacija takođe drugačija u odnosu na standardnu verziju. Kvalitetniji materijali, Blueotooth radio sa mp3 plejerom, komforna sjedišta, veliki logotip Route 66... Sve to jednim imenom zove se Exellence. I ovdje ćete naravno osjetiti blagodati Optifuel tehnologije, na koju su u Renaultu s pravom ponosni. Da bi i vozač u svakom trenutku bio poseban, kao i njegovo radno sredstvo, kao prigodan poklon prilikom kupovine, pored pristupa ekskluzivnom klubu vlasnik dobija i jedinstvenu jaknu sa logom ovog ljepotana. Za kraj dovoljno je reći "Route 66" je nova mladost ovog modela i šlag na torti svemu onome što Magnum godinama predstavlja na tržištu long-distance tegljača. Nakon svega sigurni smo da ćemo u budućnosti viđati sve više Renaultovih dugoprugaša i na našim prostorima, jer su oni uz Optifuel tehnologiju izuzetna šansa za optimizaciju i kontrolu operativnih troškova vašeg poslovanja.

 

Datum objave: 17/04/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook