Naslovna > Automobili > Peugeot > 508 > Nasljednik dva modela
FOTO GALERIJA (10)

Vozili smo Peugeot 508

Nasljednik dva modela

Nakon 19 godina Peugeotova limuzina serije 5 ponovo je sa nama, a priliku da je vozimo imali smo u Alicanteu, kulturnom i istorijskom sjedištu Costa Blance. Elegantan, nenapadan, ali markantan dizajn, široka paleta agregata, bogata oprema glavni su aduti nove „petstoosmice“

Prema službenom stavu proizvođača novi Peugeot 508 treba popuniti prostor između dvije limuzine: predsjedničke 607 i građanske 407, te ih u kratkom roku obje zamijeniti, međutim već na prvi pogled smo primijetili da je 508 izrađena tako da se približi konkurenciji. Potvrđuje to rast od 10 cm u odnosu na model 407, te veći međusovinski razmak za 7 cm, čime je smanjen prednji prevjes, koji je bio stara boljka „četristosedmice“, pa je tako Pegeotova limuzina dimenzijama uz bok Opelovoj Insigniji i Fordovom Mondeu. U ovoj klasi dizajn je od velike važnosti i često je upravo taj segment dokaz društvenog statusa, pa se u Peugeotu nisu prepustili prevelikom eksperimentisanju sa nekim novim i neobičnim detaljima. Obrisi limuzine su slobodne linije, bez prekida ili preloma od kraja poklopca motora do prtljažnika, pa 508 uživo djeluje elegantno, a već na prvi pogled mogu se naslutiti vrhunski materijali unutar vozila.

 

 

 

 

Prednji dio vozila naglašava najviše agresivnosti i budi emocije, koje vas tjeraju da poželite da vozite ovaj automobil, čija karakteristična rešetka izgleda kao da pluta i kao da je odvojena od automobila. Bočne linije se protežu čitavom dužinom i djeluju nenametljivo, a naglašavaju ih hormirani rubovi prozora, koji liče na zasebnu cijelinu. Vizuelne karakteristike Peugeota primjetne su i na zadnjem dijelu vozila, na kojem dominiraju LED svjetla, oblikovana tako da neodoljivo podsjećaju na ona sa modela 308 CoupeCabriolet. Neobičnih i upadljivih detalja na 508 nema, jer čini se da Peugeot sa ovim modelom igra na kartu konzervativnosti, pogotovo zbog činjenice da su veliki planovi sa najbrže rastućim autmobilskim tržištem, kineskim. Iako je vanjština pomalo suzdržana, u enterijeru 508 nudi svu raskoš koja dolikuje jednu vrhunsku limuzinu. Ono što smo prvo primijetili je potpuno drugačiji centralni greben u odnosu na prethodne velike Peugeot modele, koji je postao malo dosadan, a imao je i nekoliko nefunkcionalnosti.

 

 

 

Prostora na prednjim sjedištima ima na pretek i stiče se osjećaj da se vozite u prostranoj 607, a slično je i na zadnjoj klupi, koja nudi pet centimetara više u odnosu na model 407. Jedini problem na zadnjoj klupi mogli bi imati viši putnici, jer je još uvijek evidentan nedostatak prostora za glavu, koji je žrtva padajuće linije krova. Prtljažnik se otvara jednostavno pritiskom na tipku smještenu na komandnoj ploči ili na znaku „0“ na vanjskom obilježju 508, a nudi kapacitet od 545 litara (stotinjak litara više od 407), koji se preklapanjem zadnjih sjedišta može proširiti na 1.581 litru. Opremljenost ovog modela je na visokom nivou, kako i dolikuje jednoj francuskoj limuzini, pa su u ponudi četri paketa opreme Access, Active, Allure i GT, koji mogu zadovoljiti sve ukuse i prohtjeve. Već prvi nivo opreme Access nudi sve što zahtijeva jedan ovakav automobil, pa su razlike u paketima zaista minimalne, a jedino se izdvaja GT paket, koji obiluje sportskim detaljima i rješenjima, kao što su odvojene izduvne grane. Hands-free sistem za pristup i pokretanje zamjenjuje mehanički ključ sa elektronskim prepoznavanjem.

 

 

 

Dovoljno je imati elektronski ključ u džepu da ga vozilo na udaljenosti od 1.8 metara detektuje i automatski otključa vrata i omogući vam jednostavnim pritiskom na tipku start/stop da pokrenete agregat. Ukoliko ostavite upaljen automobil, a iz njega izađete sa elektronskim ključem, oglasiće se zvučno upozorenje. Kod izlaska iz automobila dovoljno je rukom preći preko jedne od kvaka da se automobil automatski zaključa. Ono što smo odmah nakon nekoliko pređenih kilometara osjetili je odlična aerodinamika ovog automobila, pa je jasno zašto proizvođač deklariše maksimalnu brzinu od 203 km/h za 1.6 motor sa 120 KS ili 190 km/h za „dizelaš“ od 110 KS. Razlog je upravo vrhunska aerodinamika (cw je samo 0,25), ali i šestostepeni mjenjači, koji su zamijenili petostepene, koji su uglavnom bili upareni sa pomenutim agregatima. Peugeot je uvijek znao da postavi standard u smislu držanja ceste i, kao direktnu posljedicu, užitak u vožnji, pa je za model 508 preduzet veliki korak u prilagođavanju te karakteristike, kako bi omogućila dva tipa ovjesa.

 

 

 

Potpuno novi tip McPherson prednjeg vješanja dostupan je u većini verzija 508 modela, dok model 508 GT sadrži nezavisan sportski ovjes sa dvostrukim ramenima na prednjoj osovini. Kočenje na 508 je takvo da odgovori dinamičkim svojstvima automobila, pa su na prednjoj osovini, u zavisnosti od modela, tri različite veličine diskova (najveći za GT verziju), a na svim modelima, bez obzira na nivo opreme, prisutan je ESP, koji uključuje CDS (kontrola stabilnosti), AFU (hitna pomoć pri kočenju) i REF (elektronska raspodjela sile kočenja). Već dugi niz godina modeli s oznakom "40X" i "50X" ostavljaju za sobom neizbrisiv trag, zahvaljujući svom jedinstvenom stilu, držanju ceste, svestranosti i robustnosti, a vjerujemo da će tradiciju nastaviti i novi 508, koji pokazuje naklonost ka svim nabrojanim epitetima. Sa novim modelom 508 Peugeot nastavlja svoju ofanzivu na međunarodnim tržištima. Proizvodiće se u Francuskoj za sva tržišta (osim kineskog), a od ove godine i u Kini, za najbrže rastuće automobilsko tržište.

Datum objave: 03/04/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook