Naslovna > Automobili > Opel > Movano > Nasljednik sa pedigreom

Novitet – Opel Combo

Nasljednik sa pedigreom

Treća generacija Opelovog dostavnjaka u suštini je preobučeni Fiat Doblo, najbolji evropski “van” 2011. godine, koji bi kao Combo trebao dodatno da osnaži položaj i status komercijalnog programa njemačkog proizvođača...

U segmentu komercijalnih vozila njemački Opel predstavlja svojevrsni raritet. Mada nema vlastiti razvojni program za vozila namijenjena transportu roba i usluga Opel ipak ima kompletnu gamu lakih komercijalnih modela. Ako ne računamo Corsu i Astru Van koje su nastale kao izvedenice iz klasičnih velikoserijskih automobila, udarni dvojac komercijalne Opelove game predstavljaju dva kombija Vivaro i Movano koji su njegov znak ponijela samo zahvaljujući partnerskom ugovoru sa Renaultom.

 

Podsjećamo da je Vivaro jednojajčani blizanac Renault Trafica, a Movano broj većeg Mastera. Jedini “čistokrvni” Opelov komercijalni proizvod do sada je bio Combo, odnosno interesantni mali dostavnjak, koji je razvijen na osnovama Corse B i njene nasljednice Corse C.Međutim, Opel je odlučio da se i u ovom segmentu odrekne “majčinstva” pa je upravo predstavljenu treću generaciju Comba bez imalo ustručavanja “posudio” od Fiata. Tačnije dovitljivi Nijemci su zahvaljujući ugovoru o poslovnoj saradnji sa Fiatom za nasljednika Comba uzeli drugu generaciju Fiat Dobla, koja je od strane specijalizovanih evropskih novinara prošle godine proglašena najboljim “Vanom”.

 

Sa ovim potezom Opelovi stratezi su napravili još jedan odličan potez, jer su svojim kupcima omogućili da kupe jedan od najboljih dostavnjaka na tržištu pod logom brenda koji vole. Najveće razlike između Dobla i Comba su u masci hladnjaka i prednjem braniku, koji je za potrebe smještanje Opelove maske dobio potpuno drugačiji dizajn. Drugačije su o oznake motora, aluminijumski naplaci, ratkapne, te nekoliko detalja u enterijeru.Opel Combo će se proizvoditi u Fiatovoj turskoj tvornici Tofas na istoj traci sa Doblom, što znači da će kvalitet vozila biti podjednak, jer će se primjenjivati isti proizvodni standardi. Na evropskom tržištu Combo bi se trebao pojaviti u februaru, dok je za sada još uvijek neizvjesna njegova najavljena komercijalizacija na sjevernoameričkom tržištu. Novi Combo ima dvije karoserijske verzije, putničku sa pet ili sedam sedišta, te furgon, koji se nudi sa međuosovinskim rastojanjima od 2.755 ili 3.105 mm (ukupne dužine 4,39 ili 4,74 metra).

 

Tu su i dve visine vozila raspona od 1,85 i 2,10 metara. Pristup tovarnom prostoru kombi verzije biće olakšan zahvaljujući kliznim vratima (jedna serijska, dvoje uz doplatu), dok će putnička verzija serijski imati dvoje kliznih vrata, te jednodelna zadnja vrata sa šarkama na vrhu. Djeljiva dvostruka zadnja vrata su u ponudi uz sve modele kroz dodatnu opremu. Kod furgona je moguća i ugradnja plastičnog krovnog otvora namijenjenog prevozu dužih tereta. Model sa kraćim osovinskim rastojanjem u konfiguraciji sa spuštenim sjedištima ima prtljažnik zapremine 3.800 litara, a sa dužim razmakom čak 4.600, što je jedan najboljih rezultata u klasi. Maksimalna nosivost trebala bi biti do jedne tone.

 



Opel Combo će biti dostupan sa šest motora: četiri dizelaša, jednim benzincem i jednim na CNG. Ponuda dizel motora uključuje CDTI agregate radne zapremine 1.3, 1.6 i 2.0-litara sa 90, 105 ili 135 KS. Početni 1.4-litarski benzinac ima 95 „konja“, dok će verzija na prirodni gas razvijati 120 KS. Početni motori u ponudi dolaziće sa petostepenim manuelnim mjenjačem, dok će se snažniji modeli uparivati sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Uz 1.6 CDTi agregat će biti ponuđen i Opelov Easytronic automatizovani petostepeni menjač. Ova kombinacija i CNG model se neće moći dobiti sa Start/stop sistemom koji će biti dostupan u svim ostalim izvedbama. Servisni intervali svih CDTI agregata su produženi na 35.000 kilometara ili jednom godišnje. Serijska oprema je zanimljiva i između ostalog uključuje centralnu bravu, servo upravljač podesiv po visini i dubini, električne podizači prozora, vozačevo sedište podesivo u četiri smjera vazdušni jastuk za vozača, te ABS.

Datum objave: 05/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook