Naslovna > Automobili > Škoda > Fabia > Nastavak dominacije u B segmentu

Škoda Fabia

Nastavak dominacije u B segmentu

Škoda je prikazala još jedan teaser četvrte generacije jednog od najpopularnijih modela kompanije, gdje su između ostalog otkrili i mnoge tehničke detalje nove Fabije...

Nakon što je početkom ovog mjeseca Škoda po prvi put objavila zvanični teaser nove Fabije, sada je objavljen još jedan set fotografija. Prvi teaser je bio u vidu mračne fotografije koja otkriva bočnu siluetu popularnog kompakta, a ovoga puta imamo kompletnu galeriju koja prikazuje kamuflirani prototip. Osim toga, Češki brend otkriva puno tehničkih specifikacija kako bi prije zvanične prezentacije pružio veću količinu informacija. Najprije, Fabia je znatno veća od prethodnika, kao i od mehanički povezanih VW Pola, Seat Ibize i Audija A1. Sa 4,107 mm dužine, 1,780 mm širine i 1,460 mm visine, četvrta generacija superminija je samo malo kraća od Golfa Mk4, mada je šira i viša.

 

 


Nagli rast Fabije omogućen ja zahvaljujući MQB-A0 platformi, koja će omogućiti da nova Fabia bude najpraktičniji model u svom segmentu. Sa 380 litara, zapremina prtljažnika je povećana za čak 50 litara u odnosu na prethodni model. Osim toga, nakon protezanja međuosovinskog rastojanja za skoro 100 mm, prostor za noge takođe bi trebalo da bude značajno veći. Povećanje dimenzija, kako kažu u Škodi, neće uticati na ukupnu masu novog modela zahvaljujući upravo novoj platformi. Takođe, Fabia se obavezuje da će postati najaerodinamičniji automobil u svojoj klasi, jer sa aktuelnim koeficijentom otpora od 0,32 pada na 0,28 sa novom generacijom.


Dobre vijesti stižu i kada je u pitanju paleta motora, jer će potpuno nova Fabia ponuditi četverocilindrični motor. Škoda je odlučila da instalira 1,5-litarski benzinski motor u hatchbacka iz B segmenta, gdje će isporučivati 150 KS kao i kod ostalih članova VW porodice. Biće dostupan isključivo sa sedmostepenim automatskim mjenjačem. Moći će da se pohvali sa tehnologijom deaktiviranja cilindara automatskim isključivanjem dva cilindra u onim momentima kada puna snaga motora nije neophodna. Osim toga, biće ponuđen i 1,0 atmosferski benzinac sa dvije izlazne snage uz manuelni mjenjač. U sredini naći će se turbobenzinac iste zapremine takođe sa dvije izlazne snage, uz izbor između manuelne (5 ili 6 stepeni prenosa) ili automatske transmisije.


Pored navedenog, Češka kompanija  dodaje i druge detalje. Fabia će biti dostupna sa Full LED svjetlima naprijed i nazad, digitalnim vozačkim displejem, devet vazdušnih jastuka, kao i sa opcionalno dostupnim većim rezervoarom za gorivo od 50 litara. Škoda ne bi bila Škoda kada ne bi pripremila poznate ,,Simply Clever“ karakteristike za svoje modele, pa tako i Fabia dobija neke od njih koje se ne mogu vidjeti na drugim modelima. U prtljažniku je tako sklopivi fleksibilni odjeljak za odlaganje, uklonjivi držač čaša i uklonjivi štitnik za sunce za panoramski krov.


Nova Fabia biće predstavljena kasnije ove godine kada ćemo pred kraj vidjeti osvježeni Polo, a možda i ažuriranu Ibizu. Sa druge strane A1 možda neće dobiti novi model nakon aktuelne generacije, jer u Ingolstadtu priznaju da su glavna braća i sestre popularniji kada je u pitanju ovaj segment.

Datum objave: 25/02/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook