Naslovna > Komercijalna vozila > Nastavak uspješne priče
FOTO GALERIJA (5)

Fiat Ducato

Nastavak uspješne priče

Najprodavanije lako komercijalno vozilo, koje je u posljednjih 30 godina prodato u 2,2 miliona primjeraka širom svijeta, dolazi nam u novom izdanju. Novi Fiat Ducato Professional kao glavne adute ima ugodnu estetiku, funkcionalnost i ekonomičnost...

Sveukupni oblik novog Ducata je rezultat studioznih istraživanja u „vjetrovitim tunelima“, gdje su Fiatovi inžinjeri tražili najoptimalniji način da Ducato bude estetski prihvatljiv, funkcionalan, ali i da ima nizak nivo buke u kabini i dobru aerodinamičnost (otpor vazduha Cx - 0.315, najbolji u klasi). Prednji branik je dizajniran da se uklopi u cjelokupni nastup Ducata, ali istovremeno svojim izuzetno frontalnim nastupom se ističe i štiti vjetrobransko staklo. Zbog činjenice da se na ovim vozilima često oštete, prednji branik Ducata je podijeljen u tri dijela, koji se lako mijenjaju i čine održavanje jeftinijim. Pomalo je čudna nešto viša pozicija prednjih svjetala, koja su izrađena od polukarbonata i vizuelno izgledaju kao da „izrastaju“ iz A stuba. I stražnji dio vozila izgleda zanimljivo, a proizvođač tvrdi da je na tom dijelu sve podređeno funkcionalnosti. Naime, sve je konstruisano, da bi bočna i stražnja vrata imala što bolju funkciju.

 

 

 

 

 

U prtljažni prostor sa zadnje strane se dolazi preko branika i pragova, koji su presvučeni u „nonslip“ materijal, da bi utvar bio što jednostavniji, a vrata se otvaraju za 90 ili 180 stepeni, što je opcionalno. Bočna vrata su laka za manevrisanje i nude 125 cm širine i 175 cm visine, a opcionalna su vrata na obje strane, s staklenim prozorima na njima koje je moguće otvoriti. Da će manevrisanje novim Ducatom biti lagano, potvrđuju bočna ogledala sa dvostrukim paraboličnim lećama, koje stanje oko vozila čine izuzetno preglednim, a za stražnji dio preglednosti zadužena je kamera, koja sliku od 3,5 m dužine i šest metara širine vjerodostojno prenosi u kabinu. A u kabini je sve podređeno vozaču i funkcijama koje će on obavljati. Nekoliko raznovrsnih pretinaca, „coolbox“ u koje se može smjestiti boca od 1.5 litara, koja će se hladiti uz upaljenu klimu, podmetač za papir (nalog za vožnju, specifikacija robe koja se prevozi) jasni su pokazatelji da je Ducato napravljen da bude funkcionalan i da služi onom čemu je namijenjen.

 

 

 

Pored ovih detalja, koji će dobro doći svakom radniku, u unutrašnjosti Ducata je nekoliko i luksuznih detalja: BLU&ME omogućava primanje telefonskih poziva na zvučnike vozila, te slušanje muzike sa mp3 playera, nezavisno grijanje će omogućiti da se dosegne određena temperatura u unutrašnjosti, čak i u slučaju da motor ne radi, a sistem „Cruise control“ će vozaču omogućiti da bez pritiskanja papučice gasa ide određenom brzinom (većom od 30 km/h), koju prethodno podesi, što je idealno za duge monotone vožnje autoputem. Podatak da su Fiatovi inžinjeri potrošili 20.000 sati na matematičke proračune, da bi poboljšali sigurnost u vozilu i napravili više od 120 crash testova, dovoljno govori o sigurnosti ovog vozila, čija su sjedišta opremljena zatezačima i graničnicima opterećenja, koji u slučaju udara idealno djeluju u skladu sa prednjim i bočnim zračnim jastucima.

 

 

 

Kada je u pitanju motorizacija u ponudi će biti četiri Euro 5 Multijet turbodizel motora sa direktnim ubrizgavanjem, do 177 KS i mjenjačima sa pet ili šest brzina. Zahvaljujući primjeni inovativnih tehnologija ovi motori ostvaruju rekordno nisku potrošnju goriva, od 6.4l na pređenih 100 km i emisiju ugljen-dioksida od 169 g/km. Najveća novina je ipak servisni interval za koji proizvođač tvrdi da je uz nove motore dosta duži. Za primjer se navodi podatak da je zamjena ulja s ovim agregatima predviđena nakon svakih 45.000 pređenih kilometara (za motor 2.2 litra svakih 40 000 kilometara). U pogledu nosivosti i ponude prostora za teret Ducato ima nekoliko varijanti od 8 m3 do 17 m3 nosivosti, 1.100 do 2.000 kilograma kapaciteta što ga čini prihvatljivim za one koji imaju veće ili manje potrebe u pogledu prevoza tereta.

Datum objave: 18/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook