Naslovna > Automobili > Hyundai > Santa Fe > Nekad konfekcija, a danas luksuz
FOTO GALERIJA (18)

Test - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Executive

Nekad konfekcija, a danas luksuz

Naočitiji, luksuzniji i dinamički ubjedljiviji novi Santa Fe jedan je od najboljih korejskih SUV modela današnjice, što, nažalost, potvrđuje i na njegova cijena...

Nova, treća generacija Santa Fea, je jedan od Hyundaijevih modela na koji se čekalo sa najvećim nestrpljenjem. Prve fotografije su pokazale da je riječ o zaista posebnom vozilu, koje je lansirano u takozvanoj Storm Edge filozofiji, odnosno dizajnerskom jeziku koji bi trebao biti upotrijebljen i u ostalim budućim vozilima ovog korejskog proizvođača.

 

Pogledamo li novog Santa Fea prvo što upada u oči su raskošne dimenzije, tačnije dužina od 4,69 metara, širina od 1,88 i visina od 1,68 metara, što znači da je ovaj model u svojoj trećoj generaciji prerastao Volvo XC60. Gotovo je jednak kao Chevrolet Captiva, a samo sedam centimetara je kraći od Toyote Land Cruiser. Istovremeno, Storm Edge dizajn donekle uspješno skriva masivne gabarite, ističući fine proporcije začinjene dinamičnim formama koje u očima posmatrača nikako ne mogu proći nezapaženo. Najupečatljiviji dio predstavlja prednja sekcija sa sada već prepoznatljivim romboidnim grilom, a za njom ništa manje ne zaostaju ni mišićavi bokovi, ukrašeni atraktivnim 19-colnim lakim naplacima sa pneumaticima dimenzija 235/55. Da je pri kreiranju novog Santa Fea prioritet bio atraktivnost, najbolje pokazuje zadnji dio sa lijepo oblikovanim svjetlosnim tijelima, dok se nota umjerenosti, što do sada nije bio slučaj, najbolje vidi na odmjereno dimenzioniranim dvostrukim izduvnim završecima.

 

Najbogatija opcija

 

 

Otvaranjem vrata odmah nam je postalo jasno što se u najbogatijem Executive paketu opreme jednostavno nema šta doplatiti. Perforiranom kožom presvučena prednja grijana sjedišta su potpuno elektrifikovana, a tu su i memorijske funkcije koje dobro dođu ako vozilo koristi više vozača. Kvalitetu materijala nema se šta prigovoriti, izuzmemo li pomalo uobičajena rješenja komandi klimatizacije i audio-sistema na centralnom grebenu. Plavičasto osvjetljenje instrumenata sada je zaštitni znak Hyundaija i u slučaju Santa Fea nije toliko napadno kao na pojedinim ostalim modelima. Potpuni i pregledni analogno-digitalni instrumenti pružaju sve potrebne informacije, a ko želi više, tu je i putni kompjuter, koji na multifunkcionalnom 4,3-inčnom kolor displeju prikazuje sve vitalne informacije o vozilu. U zadnjem dijelu vlada raskoš, pa čak i tada ako se na zadnju grijanu klupu trebaju smjestiti i dvometraši. Da je enterijer novog Hyundaijevog SUV-a sa Executive paketom opreme pažljivo aranžiran uz elektrifikovani panoramski krov i hands free pristup vozilu, najbolje pokazuje i prostrani, lijepo obloženi prtljažnik sa inverterom za 220 V, čija zapremina varira od osnovnih 516 do krajnjih 1.615 litara.

 

Bez površnosti

 

Kombinacija pogona novog Santa Fea u obliku 2.2-litarske CRDi VGT turbodizelske jedinice i šestostepenog automatskog mjenjača, te kapacitetnog ogibljenja sastavljenog od prednje osovine sa poprečnim ramenima i zadnjeg multilink vješanja, navode nas na samo jedan zaključak da u Hyundaiju nisu željeli nikakve površnosti. Hyundaijev 2.2-litarski četvorocilindraš sa varijabilnim turbo punjačem, common-rail ubrizgavanjem i hladnjakom vazduha pri 3.800 o/min razvija 197 KS, dok je najveći obrtni moment od 421 Nm konstantno raspoloživ između 1.800 i 2.500 o/min. U kombinaciji sa masom vozila od priličnih 1.915 kilograma, ovako aranžiran pogon i više je nego adekvatan za ubjedljivo pokretanje, bez obzira na zo vozili se na asfaltu ili van uređenih saobraćajnica.

Siđete li sa asfalta, na raspolaganju imate Hyundaijev 4x4 pogon, koji u uobičajenim situacijama 100 posto pogonskog potencijala distribuiše na prednju osovinu, a ukaže li se potreba 50 posto će biti kanalisano do zadnje osovine. U težim situacijama, uz DBC automatsko kočenje pri kretanju niz nizbrdicu, dovoljan je pritisak tastera za blokiranje diferencijala, a tada će se vučna sila između osovina dijeliti u jednakom omjeru od 50:50 posto. Sistem blokade diferencijala funkcioniše do brzine od 50 km/h, a pređe li se ova brzina, automatski će se deaktivirati. Zbog otežanih vremenskih uslova nismo bili u mogućnosti izmjeriti maksimalnu brzinu, ali sudeći po sprintu iz mjesta do 100 km/h od 10,4 sekunde, te zadržavanju dinamike i poslije 100 km/h, sigurni smo da najkapacitetniji Santa Fe lako može dostići fabrički deklarisanu maksimalnu brzinu od 190 km/h.

 

Sve se mora platiti

 

Na kraju testa svi smo se složili da je novi Santa Fe možda i najbolje vozilo koje je proizveo ovaj korejski proizvođač. Ipak, to je i očekivano, jer Hyundai nije više proizvođač jeftinih automobila, već onih koji će se po svakom pitanju uhvatiti u koštac sa već dokazanom i znatno zvučnijom konkurencijom. Drugačije rečeno, Hyundaiju Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Executive nema se puno toga prigovoriti, a toga su u Hyundaiju i te kako svjesni. Baš zbog toga ovaj model više nije jeftina alternativa konkurenciji, već punopravni predstavnik SUV klase. Zbog toga je sada potrebno izdvojiti i priličnu svotu novca, tačnije 92.790 KM, za šta se dobija izuzetno kvalitetno i opremljeno vozilo sa garancijom od pet godina.

 

 

Datum objave: 26/02/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook