volvo top 2
Naslovna > Automobili > Toyota > Land Cruiser > Nesalomiva legenda
FOTO GALERIJA (20)

Test - Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium

Nesalomiva legenda

Legendarni japanski automobil sa šezdesetogodišnjom tradicijom u svom novom izdanju dizajnom odbija šminkere, dok voznim karakteristikama i vrhunskom off-road prohodnošću privlači istinske poštovaoce klasičnih terenaca...

Pri kupovini novog ili polovnog automobila većina ljudi prvo gleda dizajn, a tek onda opremu i tehničke karakteristike. Međutim, postoje automobili koji su svoju reputaciju izgradili na teži način, automobili, koji nikada nisu bili ljepotani... U takvu grupu osim Land Rovera Defendera i Jeepa Willysa, odnosno Wranglera, spada i legendarna Toyota Land Cruiser, terenac koji je svoj životni put počeo daleke 1954. godine sa ciljem, da ispuni sve transportne zadatke, bez obzira na uslove vožnje. Od tada pa sve do danas Land Cruiser važi za jedno od najizdržljivijih i najsposobnijih terenskih vozila. Šta sve može da ponudi novi Land Cruiser, pokušali smo saznati testiranjem petovratne 3.0-litarske D-4D verzije, sa najbogatijim Premium paketom opreme.

 

 

Ljepota nikada nije bila jača strana Toyotinog velikog terenca, a ni nova generacija ne predstavlja izuzetak po tom pitanju. Ne možemo reći da je neugledna, ali sama forma pokazuje da je ovo vozilo predodređeno za specifične zadatke, odnosno za vozače kojima ljepota nije važna, za kupce koji znaju šta kupuju. Mnogi će čak primijetiti da je dizajn novog modela korak nazad u poređenju sa uspješnim prethodnikom. Suština je ipak u evoluciji starog oblika, koji je sada još podesniji za savladavanje sredina bez pravog puta. Uz modifikovani izgled, novi Land Cruiser je i osjetno porastao, tako da je sa dužinom od 4.760 mm, u poređenju sa prethodnikom profitirao za dodatnih 5,5 centimetara. Uz veću širinu za 10 mm, treba primijetiti da je zadržan identičan međuosovinski razmak kao kod prethodnika 2.790 mm, što potvrđuje činjenicu da je Toyota samo unaprijedila dokazanu platformu.

 

 

Rast dimenzije evidentan je i u enterijeru, koji je i zbog drugačijeg dizajnerskog uređenja sada još prostraniji. Sve ono što je važilo za vanjski oblik može se reći i za unutrašnjost, odnosno da se ona dizajnerski neće svima svidjeti. U poređenju sa prethodnikom sada je prednost data oštrim, kutijastim linijama, a dizajnerski rezovi najprimjetniji su na centralnom grebenu, gdje su postavljene komande odličnog JBL audio-sistema, DVD navigacije sa čvrstim diskom, automatske klimatizacije, a tu je i multifunkcionalni touch-screen displej, preko kojeg se jednostavno upravlja većinom ove opreme. Sama pozicija iza dobro dimenzioniranog multifunkcionalnog upravljača, odgovaraće većini vozača, bez obzira na njihovu visinu, što treba zahvaliti električno podesivom sjedištu i upravljaču, sa memorijskom funkcijom. Ispred poluge petostepenog automatskog mjenjača postavljen je selektor pogona sa opcijama 4H i 4L, te prekidač kojim se u kritičnim situacijama blokira centralni diferencijal.

 

 

U zadnjem dijelu novog Land Cruisera vlada raskoš, a dovoljno mjesta ima i na pomoćnom trećem redu sjedišta. Ovaj red se podiže i spušta u pod prtljažnika krajnje jednostavno elektromotorima, sa duplim komandama, koje se nalaze iza zadnjih vrata i u prtljažniku. Bez trećeg reda zapremina prtljažnika iznosi 621 litru, a preklapanjem drugog reda kombijevske 1.934 litre. Vrijedna pažnje je i nosivost od 835 kilograma, a jedino što može smetati je nepraktično otvaranje velikih petih vrata, koja traže puno prostora na parkingu. Njihovu praktičnost donekle popravlja zasebno otvorivo staklo, ali ostaje utisak da je Toyota i u ovom slučaju u drugi plan stavila „gradske dužnost“ LC-a.

 

 

Prošla generacija Toyote Land Cruiser oduševila nas je voznim karakteristikama i tenkovskom prilagodljivošću na promjenjive uslove vožnje. Nova je otišla još dalje. Na startu nas je iznenadila agilnost 3.0-litarskog D-4D dizelaša, koji se pored deklarisane 173 KS, u vožnji ponaša puno uvjerljivije. Napredni sistemi poput Crawl kontrole kretanja na terenu pri malim brzinama, TEMS poluaktivnog vješanja sa četiri opcije tvrdoće, te AHC automatsko podešavanje visine vozila, samo su neki od anđela čuvara zbog kojih se svaki vozač i na najnepristupačnijem terenu može osjećati kao profesionalac za terensku vožnju. Izvrsna usklađenost motora sa petostepenim automatskim mjenjačem omogućava Land Cruiseru nevjerovatnu lakoću kretanja. U slučaju da želite ukrstiti koplja za prirodom i granicama fizike, trebate prebaciti selektor pogona u opciju 4L. U rijetkim situacijama gdje je put ekstremno zahtjevan, dovoljno je aktivirati blokadu centralnog diferencijala, nakon čega vas više nije briga ni kako izgleda, ni šta drugi misle o Land Cruiseru.

 

  MOTOR         JAK, ŠTEDLJIV I BUČAN       
Za pogon testnog model namijenjen je poznati 3.0-litarski četvorocilindraš, koji je u potpunosti preuzet iz prethodne serije. To u prevodu znači da je za napajanje gorivom upotrijebljeno common-rail ubrizgavanje, podržano turbopunjačem sa varijabilnom geometrijom i intercoolerom, što je rezultovalo sa 173 KS ostvarive pri niskih 3.400 o/min, te obrtnim momentom od 410 Nm raspoloživim u režimu između 1.600 i 2.800 o/min. 

 

 

Kada jednom pod nogama osjetite nevjerovatnu moć japanske pogonske tehnologije, sasvim drugačijim očima ćete gledati na ovaj po mnogo čemu poseban automobil. Na asfaltnoj podlozi novi Land Cruiser zadovoljava udobnošću, ali uz nešto izražajnije ljuljanje, tipično za ovakvu vrstu vozila. Pri višim brzinama, uz minimalni huk vjetra, primjetna je i nešto izraženija buka motora, koja bi zasigurno, u skladu sa luksuznom orijentacijom ovog modela, morala biti manja. Sa druge strane, Land Cruiser se iskupljuje snažnim disk kočnicama i dobrim performansama, tačnije ubrzanjem do 100 km/h za 11,5 sekundi i maksimalnom brzinom od 178 km/h. I  potrošnja goriva se kreće u razumnim granicama, jer svakih 100 kilometara naš testirani model zadovoljavao sa prosječne 9,3 litre eurodizela, što je odličan rezultat za vozilo ove veličine i mase. 

Datum objave: 27/03/2010
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook