Naslovna > Automobili > Alfa Romeo > Giulietta > Nešto više od automobila
FOTO GALERIJA (12)

Predstavljamo – Alfa Romeo Giulietta

Nešto više od automobila

Nova stara Giulietta po treći put se vratila u kompaktnu klasu... Konkurenciju napada vatrenim italijanskim dizajnom, sportskim enterijerom, snažnim turbomotorim, savremenom tehnologijom i najboljom bezbjednošću u klasi...

Njemački kompakti oduvijek su važili kao mjerilo solidnosti i dugovječnosti, francuski nude karakterističnu udobnost, a japanski perfekcionističku izradu... Nasuprot njima nalaze se “italijani” - Fiat, Lancia i Alfa Romeo - proizvođači sa posebnim pristupom u autoindustriji. Za ovu priču zanimljiviji od ostalih nam je onaj zadnji, lepršavog, romantičnog i pomalo sladunjavog imena - Alfa Romeo... Od Alfe je sve počelo, to je prvobitno ime, skraćenica za Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, odnosno lombardijsku tvornicu automobila, koja je osnovana 1910. godine na temeljima propalog proizvođača automobila Darracq Italiana (osnovan 1907. godine). Ime Romeo je vezano za najpoznatijeg tragičara, Julijinog ljubavnika, koji je po “nalogu” engleskog pjesnika i pisca Vilijema Šekspira stradao u ime ljubavi i tako zaslužio vječnu slavu (kultno Šekspirovo djelo “Romeo i Julija”). Romeo je s druge strane i prezime napolitanskog privrednika Nicola Romea, koji je nakon prvog Svjetskog rata preuzeo kompaniju i imenu Alfa dodao svoje “prezime”... Dakle, Alfa Romeo kao proizvođač automobila iza sebe ima stogodišnju istoriju, koju su obilježili nebrojeni usponi i padovi, ali i mnogi kultni automobili, među kojima Giulietta zauzima posebno mjesto.

 

 

 

 

 

Prvi model koji je ponio ovo ime predstavljen je 1954. godine. Bio je to prelijepi kompaktni kupe Giulietta Sprint, čiji dizajn je potpisao legendarni Bertone, koji je dizajnirao i 1960. godine predstavljeni sportski model Giulietta Sprint Speciale. Godinu poslije kupea pojavila se lijepa, ali manje atraktivna limuzina. Kruna afirmacije ovog imena bio je Pininfarinin Giulietta Spider 1966, jedan od najljepših kabrioleta svih vremena. Ime Giulietta zamijenjeno je krajem šezdesetih kraćim Giulia, da bi ponovo bilo oživljeno 1977, kada je svjetlo dana ugledala druga generacija, koja je ugašena 1984. godine. Treća generacija predstavljena je na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi... Izgled savremene Giuliette potpisuje kućni dizajnerski studio Centro Stile Alfa Romeo. Iznenađenja nema, Giuliette uveliko podsjeća na manji Mito, ali istovremeno nudi dovoljno novih detalja sa kojima se jasno distancira od broj manjeg modela.

 

 

Ono što nova Alfa donosi na dizajnerskom planu temelj je za razvoj ostalih kućnih modela poput nasljednika Alfa Romeo 159 i 166, ali i prvog SUV-a, koji bi trebao biti predstavljen 2012. godine... U izgledu nove Giuliette dominira sportska elegancija, sa mnoštvom oku zanimljivih, originalnih detalja, koji počinju sa trougaonom hromiranom maskom hladnjaka, nastavljaju se sa dva pregiba na poklopcu motora, a završavaju se izduženim zadnjim svjetlima u LED tehnologiji. Bočna silueta izvedena je po prepoznatljivom Alfinom receptu sa ručkama zadnjih vrata integrisanim u nosač krova, koji petovratni model vizuelno pretvaraju u kupe. Dinamičan dizajn Giuliette dodatno naglašavaju atraktivni aluminijumski naplaci, dok će bogatije opremljeni modeli imati i panoramski stakleni krov. Sportski duh najbolje dolazi do izražaja noću, kada se upali mnoštvo LED dioda u prednjim i zadnjim svjetlima, koje osim što osvjetljavaju put ostavljaju i snažan vizuelni utisak na posmatrače.

 

 

Visoki vizuelni standardi ispoštovani su i prilikom dizajniranja enterijera, za koji u Alfa Romeu tvrde da je jedno od najboljih vozačkih okruženja ikada napravljenih u Lombardiji. Prvi pogled na enterijer Giuliette otkriva niz originalnih rješenja, ali i obrise ultrasportskog modela 8C Competizione. Najupečatljiviji utisak ostavlja stepenasta središnja konzola sa okruglim komandama klimatizacije, iznad kojih se nalazi pet “poteznih” prekidača, preuzetih iz kokpita aviona. Najviše mjesto centralne konzole rezervisano je za lijepo oblikovani fabrički radio-sistem i navigacioni displej, koji se po potrebi može sklopiti. Svaki detalj pažljivo je oblikovan, sa aluminijumskim detaljima, koji uspješno razbijaju crnilo plastike. Središnji dio vozačkog okruženja ukrašen je aluminijumskom oplatom, rješenjem koje asocira na enterijere ekskluzivnih sportskih automobila. Aluminijuma ima i na okrugloj ručici mjenjača, a od ovog materijala je napravljen i prekidač Alfinog DNA sistema smješten u podnožju mjenjača, koji vozaču omogućava fino podešavanje aktivnog sistema vješanja. Trokraki sportski upravljač odranije je poznat iz Mita, kao i instrument tabla, koja je sa četiri okrugla pokazivača u osnovnoj postavci ista kao kod manjeg Alfinog modela ili “bratskog” Fiat Brava, ali je grafički ipak nešto drugačije izvedena. Kako i dolikuje kompaktu izraženih sportskih afiniteta, Giulietta je dobila snažno profilisana sjedišta, koja je osim u osnovnoj izvedbi sa presvlakama od tkanine moguće dobiti i u nekoliko kožnih kombinacija. Bogatije opremljeni modeli dolaziće sa aluminijumskim papučicama i odmorištem za lijevu nogu, te nizom taktički raspoređenih logotipa Alfa Romea.

 

 

 

Za ugradnju u novu Giuliettu Alfa Romeo je pripremio četiri turbo motora prilagođena Euro 5 standardima, sa serijskim start/stop sistemom. Ljubitelji benzinaca moći će da biraju između 1.4TB agregata sa 120 KS i 1.4TB MultiAir motora sa 170 KS, dok će ljubiteljima  mirisa dizela na raspolaganju biti 1.6 JTDM motor sa 105 KS i veći 2.0 JTDM sa 170 KS. U toku godine svjetlo dana trebala bi ugledati i najjača Giulietta sa 1750 TBi benzincem, od 235 KS i ekskluzivnom oznakom Quadrifoglio Verde (popularna Djetelina)... Povratak Giuliette u dizajnerskom smislu predstavlja istinsko osvježenje u kompaktnoj klasi, u kojoj je ime Alfa Romeo oduvijek bilo sinonim za nešto više od automobila. Ispod atletskog tijela Giuliette krije se mnoštvo savremenih tehnoloških dostignuća, koja u zbiru treba da pruže idealan balans između agilnosti, udobnosti i sigurnosti, osobina za kojima uglavnom tragaju vozači sportskog duha, koji žele i znaju da uživaju u dinamičnoj vožnji, sa posebnim pečatom Alfa Romea.
 

Datum objave: 20/07/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook