Naslovna > Tehnika > Nevidljiva energija
FOTO GALERIJA (3)

Bežično punjenje baterija

Nevidljiva energija

Iako su električni automobili praktično još u "povoju", opšti je trend "smišljanja" što jednostavnijih i praktičnijih načina punjenja njihovih baterija. Upravo su one, još uvijek, najslabija karika, jer njihov kapacitet ne dozvoljava upotrebu električnih automobila u aspektima koji su za vozila sa motorima SUS odavno "standard"

Što efikasnije i jednostavnije punjenje baterija električnih automobila dovelo je i do saradnje nadaleko poznate firme Delphi Corporation, koja je jedan od vodećih svjetskih dobavljača dijelova u autoindustriji, sa američkom firmom WiTricity Corp, koja se bavi unapređenjem i komercijalizacijom bežičnog prenosa električne energije. Primarni zadatak ove "simbioze" jeste razviti efikasan globalni sistem za bežično punjenje baterija hibridnih i električnih automobila.Direktor globalnog razvoja hibridnih vozila u Delphi Packardu Randy Sumner tvrdi da je njihova tehnologija takva da će omogućiti da proizvođači hibridnih i električnih automobila sistem bežičnog punjenja integrišu direktno u dizajn i konstrukciju svojih vozila. Delphyjeva stručnost i proizvodnja sa WiTricityjem doveli su do toga da je bežični prenos energije  i punjenje baterija hibridnih i električnih vozila praktično već prava "stvarnost".

 

 

 

Jednostavnost će biti jedna od karakteristika bežičnog sistema punjenja baterija hibridnih i električnih automobila. Vozači u praksi neće ni osjetiti neku "veliku promjenu", jer će biti dovoljno da parkiraju svoj elektro ili hibridni automobil na parking mjesto, a sve ostalo će biti automatizovano. Neće biti potrebe za "skidanjem" raznih čepova ili "konektovanja" sa utičnicom putem kablova. Bežični izvor električne energije biće ugrađen u podu garaže ili na parking mjestu, a sistem će automatski vršiti prenos električne energije na punjač u vozilu.

 

 

Trenutno, prema tvrdnjama Erica Gilera, glavnog izvršnog direktora WiTricityja, bežični sistem za prenos i punjenje električnom energijom u stanju je prenijeti preko 3,3 kW. To je dovoljno da se u potpunosti izvrši punjenje baterija električnih i hibridnih automobila, u istom procentu kao i standardni "plug-in" punjači. Tako će punjenje baterija električnih i hibridnih automobila biti "lako", kao što je i samo parkiranje automobila u garažu ili na označeno parking mjesto. Eric Giler kaže da je ovaj sistem "idealan" za punjenje baterija i da će im saradnja sa Delphijem omogućiti da ovu tehnologiju ubrzo implementiraju u OEM vozila i projekte u vezi sa infrastrukturom širom svijeta. Sa druge strane Randy Sumner kaže da Delphi ima sposobnost da premosti "pukotinu" između laboratorija i stvarnih autoputeva pružanjem E/E integracije sistema stručnosti, globalne proizvodnje, rješavanja problema visokog napona i komponenti velike snage, koje su posebno projektovane za hibridna i električna vozila za danas i sutra.

 

 

Ipak, bežična tehnologija moraće "koegzistirati" sa postojećim plug-in punjačima, tako da će vozači hibridnih i električnih automobila imati mogućnost da napune baterije svog vozila i na mjestima na kojima nema izvora bežičnog napajanja. Delphi takođe radi i na prenosnom punjaču za baterije, koji će se moći nositi u prtljažniku i odgovaraće standardnim 120-voltnim utičnicama, a sve da bi se omogućilo adekvatno punjenje baterija kada ste na primjer u gostima. Isto tako ovaj punjač može biti integrisan i u stacionarni sistem za punjenje baterija.Naravno, Delphi i Witricity nisu izmislili "toplu vodu". Još 1891. godine Nikola Tesla demonstrirao je bežični prenos električne energije, koji u principu zavisi od električne provodljivosti. Ove dvije firme samo su ideju ponovo oživjele i prilagodile je za "masovnu" primjenu. Ipak, postoje i oni koji tvrde da jaka elektromagnetna polja kojim se koristi ova wirelees tehnologija izaziva jake glavobolje i uopšte negativno djeluje na ljudski organizam. Nadamo se ipak da to neće biti prepreka koju inženjeri u Delphiju i WiTricityju neće uspješno savladati i omogućiti nam da uživamo u svijetu "bez žica".

 

Datum objave: 24/02/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook