volvo top 1
Naslovna > Automobili > Opel > Movano > Nijedan posao nije prevelik!
FOTO GALERIJA (14)

Vozili smo - OPEL Movano

Nijedan posao nije prevelik!

Predstavljen pod sloganom koji asociran na radnika bez predrasuda, novi Opel Movano, tehnološki blizanac Renault Mastera, krenuo je u bitku za značajnijim udjelom na tržištu komercijalnih vozila...

BERLIN - Pod sloganom „Nijedan posao nije prevelik“ Opel je na tržište uveo drugu generaciju Movana, sa kojom želi značajnije povećati svoj udio u segmentu komercijalnih vozila, sa dosadašnjih 10, na 15 hiljada prodatih jedinica godišnje, do 2013. Podsjećamo da je ovaj kombi, kao i njegov prethodnik, razvijen u saradnji sa francuskim Renaultom, te da predstavlja tehnološkog blizanca treće generacije Mastera, od kojeg se vizuelno razlikuje tek drugačijom maskom hladnjaka, na kojoj umjesto Renaultovog, stoji Opelov znak. Iz ugla ekonomista Movano je klasičan proizvod globalizacije, a iz ugla automobilskih stručnjaka jedno od najboljih komercijalnih vozila u klasi, koje osim modernog dizajna nudi i vrhunske transportne mogućnosti, u koje smo se praktično uvjerili u okviru dvodnevne međunarodne prezentacije, koja je održana u Berlinu.

 

 

 

 

Novi Movano ima izražajniji i snažniji prednji dio, koji ga jasno izdvaja od ostale konkurencije na tržištu. Od interesantnijih detalja, koji u sebi nose prepoznatljive Opelove „gene“, izdvajaju se trapezoidne rešetke hladnjaka, horizontalna hromirana lajsna sa redizajniranim logom Opela, te blagi nabori na haubi.  U skladu sa aktuelnim trendovima su i novi retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca, a lijepo izgledaju i novi čelični naplaci sa adekvatnim ratkapnama i znakom Opela. Puno više pažnje inženjeri i dizajneri su posvetili uređenju kabine. Rezultat toga je 5,7 cm duža kabina u odnosu na prethodnika, sa enterijerom obloženim veoma izdržljivim materijalima i načičkana velikim brojem praktičnih pretinaca i odlagališta za najrazličitije vrste sitnica. Svoj doprinos vrhunskoj ergonomiji daju i višestruko podesiva sjedišta, kao i mogućnost podešavanja upravljača, što svakom vozaču omogućava da zauzme udoban položaj za vožnju.

 

 


Stotinjak kilometara odvezenih u nekoliko verzija Movana, od teretnih do onih putničkog predznaka, bilo nam je više nego dovoljno da se uvjerimo u odličnu preglednost, koju ima vozač. Taj isti vozač u bogato opremljenim verzijama specijalno pripremljenim za prezentaciju, teško može naći bilo kakvu zamjerku, jer je sve u enterijeru podređeno maksimalnom komforu i što ugodnijoj atmosferi. Radno okruženje kakvo se samo može poželjeti. Novi Movano interesantan je i po tome što trenutno nudi najveći izbor različitih oblika karoserije na tržištu komercijalnih vozila, te što je dostupan kao model sa prednjim ili zadnjim pogonom. Opelov kombi je dostupan u četiri različite dužine, sa tovarnim prostorom maksimalne dužine 4,4 metra i zapreminom do 17 m³ kod verzije L4. 

 

MOTORI
Ekonomičnija i čistija gama
Nova linija četverocilindarskih common-rail dizel motora (2.3 CDTI) ostvaruje nižu potrošnju i manju emisiju štetnih gasova. Motori su raspoloživi u tri nivoa izlazne snage sa 74 kW/100 ks, 92 kW/125 ks i 107 kW/146 KS. Sa opcionim rezervoarom od 105 litara autonomija Movana je gotovo 1.400 kilometara. Naročita pažnja je posvećena nižoj potrošnji goriva u stvarnim uslovima vožnje, a ne samo prema kombinovanom evropskom ciklusu.
Uprkos manjoj zapremini u odnosu na model koji izlazi iz proizvodnje verzija 2.3 CDTI isporučuje veći obrtni momenat uz manji broj obrtaja, oslobađa manje ugljen-dioksida i može da pređe više kilometara po litri goriva. U značajne novine ubroja se i lančani pogon ventili, koji donosi i niže troškove održavanja. Svi motori su dostupni sa šestostepenim manuelnim mjenjačima. Automatizovani Easytronic prenos, koji kombinuje visoku efikasnost sa udobnošću rukovanja automatskog mjenjača dostupan je kao opcija kod dvije snažnije verzije. Sva tri motora su u skladu sa Euro 4 standardima emisije izduvnih gasova, a mogu se naručiti i sa posebnim dizel filterom za sitne čestice.

 

 

Paleta modela uključuje panel dostavna vozila, kombije za prevoz putnika, platforme, šasije i pik-up modele, kao i klasične kombije. Proizvođač nudi i veliki izbor kombinacija sa različitim vrstama nadogradnji, od kojih je na berlinskoj prezentaciji posebnu pažnju privukla ona sa hidrauličnom dizalicom. Pogon na zadnje točkove (RWD) i pogon na prednje točkove (RFWD), omogućen je zahvaljujući modularnoj platformi Movana, koja je bez premca u klasi. RWD varijante sada pružaju jaču vuču na neasfaltiranom putu i optimalniji prenos snage. Dvostruki zadnji točkovi dostupni su kod panel dostavnih vozila i u izvedbi samo sa šasijom i kabinom. Dvostruki zadnji točkovi su standardni na vozilima sa bruto težinom do 4.5 tona, a opciono su dostupni i u izvedbama do tri tone. FWD modeli posjeduju transverzalno postavljene motore, dok su RWD verzije opremljene uzdužno postavljenim motorima. Maksimalna bruto težina vozila je sada 7,5 tona.

 

 

 

U transportne mogućnosti, te kapacitet tovarnog prostora i načine utovara tereta u novog Movana imali smo priliku da se uvjerimo u okviru praktične demonstracije, u centrali Bauhaus kompanije u Berlinu. U okviru ovog dijela prezentacije Opelovi stručnjaci su stavili naglasak na dvije verzije otvaranja zadnjih vrata, koja standardno dolaze sa uglom otvaranja od 180 stepeni, koji se po potrebi može povećati sve do 270 stepeni. Široko otvaranje zadnjih vrata od 1.580 mm i maksimalna visina do 1.820 mm, uz povećan međuprostor za ubacivanje tereta između lukova zadnjih točkova od 1.380 mm olakšavaju utovar, dok prave bočne strane obezbjeđuju prostornu efikasnost. Standardna bočna, klizna, utovarna vrata su sa maksimalnom širinom od 1.270 mm (1.050 mm na L1 verziji), tako da je moguć bočni utovar euro paleta sa maksimalnom  visinom do 1.780 mm. Ovom prilikom skrenuta je pažnja i na niži utovarni prag kod verzija sa FWD pogonom. Posebna pažnja posvećena je i učvršćivanju tereta, uz pomoć posebno projektovanih zateznih mreža i španera.
 

Datum objave: 27/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook