Naslovna > Automobili > BMW > X3 > Nijemac sa američkim pasošem
FOTO GALERIJA (22)

BMW X3

Nijemac sa američkim pasošem

Treća generacija X3 donosi dizajnersku evoluciju, komforniji i moderniji enterijer, te najsavremenije pogonske kombinacije, među kojima prednjači najjači M40i sa 360 KS. Svi modeli su kombinovani sa 4x4 pogonom i osmostepenim automatikom.

BMW X3 je u proteklih 13 godina prošao kroz tri generacije. Prva je bila bazirana na E46 seriji standardne “trojke” i proizvodila se za potrebe evropskog tržišta u austrijskom Grazu, dok će nova, treća, kao i njegov prethodnik druge generacije, da se sastavlja u američkom Spartanburgu zajedno sa X5 i X6 modelima. Mada je primarno namijenjen bogatom američkom tržištu, X3 je ostvario zapažen rezultat i u Evropi, koju posljednjih godina trese svojevrsna „SUV manija”. I dok je na američkom tlu prošle godine sa isporučenih 44.196 jedinica oboren prodajni rekord (od 2004. godine do danas), evropskih 47.455 jedinica je ipak osjetno manje od 70.000 koliko je isporučeno 2012. godine. No, taj podatak nimalo ne brine BMW jer su njegovi finansijski stratezi svjesni činjenice da su dio kupaca X3 modelu “preoteli” njegova kupe verzija X4 i veliki tržišni hit, broj manji X1 model, koji je samo prošle godine našao put do srca 95.000 evropskih kupaca, uz rast prodaje od nevjerovatnih 127%. Da će i 2017. godina biti u znaku ovog modela najbolje potvrđuje podatak da je u prvom kvartalu ostvario rast prodaje od čak 51 %. Mada je mnogo toga pozitivno za BMW, od treće generacije X3 se ipak očekuje da amortizuje dosadašnji pad prodaje, te da pruži ozbiljniji otpor direktnim konkurentima iz Audija i Mercedesa, koji su globalno popularniji i bolje se prodaju. Smjena generacija u slučaju X3 modela je donijela dizajnersku evoluciju. Mada je automobil u potpunosti nanovo oblikovan, na prvi pogled se ne stiče takav utisak. Slučajno ili ne, BMW grupu su u kratkom vremenskom periodu napustila čak tri glavna dizajnera: Mini, BMW i električnog „i” programa. Prvi čovjek dizajna „grupe” Holanđanin Adrian van Hooydonk za sada mudro ćuti, mada se po sajmskim kuloarima već uveliko šuška da BMW čelnici nisu zadovoljni radom njegovog sektora. Dizajnerski trud na novom X3 je i pored svega toga vidljiv, a sam automobil spolja nudi mnoštvo novih detalja. Tu su zaobljenija glavna LED svjetla, koja uprkos osjetno širim BMW-ovim „bubrezima” više ne dodiruju masku hladnjaka, kao što je to bio slučaj kod prethodnika. Zadnja su dobila modernija kućišta i 3D grafiku, pojačanu LED diodama. Okrugle „maglenke” koje su bile zaštitni znak prve, a posebno druge generacije, na novom modelu su zamijenjena sa vodoravnim LED svjetlima. Vanjski izgled automobila će se moći promijeniti u skladu sa jednim od tri ponuđena paketa opreme. Primjera radi, X3 sa xLine opremom će imati „bubrege” u boji mat aluminijuma, a u Luxury Line i M Sport biće hromirani. Za sve tri linije su namijenjeni i drugačiji alu naplaci raspona od 19 do najvećih 21 inča, koji su dostupni isključivo u M Sport verziji. Ona ima i aerodinamički oblikovane sportske branike, te tamne ukrasne okvire prozora. Branici i bokovi na xLine i Luxury Line modelima su zaštićeni sa “off-road” oplatama, a rubovi prozora u mat aluminijum, odnosno hrom stilu. Enterijer je modernizovan u skladu sa aktuelnim trendovima, dok je komfor na zadnjoj klupi prema tvrdnjama BMW profitirao zahvaljujući većim dimenzijama. Podsjećamo da je međuosovinski razmak duži za 5,6 cm, a sam automobil za 5,5 cm. Širina i visina su neznatno promijenjene. Mada je u osnovi slična, arhitektura enterijera je potpuno modernizovana. Tu su novi upravljač i hromirani ukrasi, najsavremeniji opcioni digitalni instrumenti, Head-Up displej sa projekcijom podataka na vjetrobranskom staklu ispred vozača, zatim Sensatec obloga instrument panela 10,2-inčni na dodir osjetljivi visokorezolucijski ekran multimedije, ambijentalni mirisi i osvjetljenje, trozonski klima uređaj i još mnogo toga što vožnju čini ugodnijom. Novi futuristički dizajn između ostalog je dobila i ručica automatskog mjenjača. X3 raspolaže i čitavom armijom sigurnosnih sistema koji uočavaju različite oblike opasnosti na putu i samostalno preduzimaju sve što je u njihovoj moći da zaštite automobil i putnike u njemu. Zahvaljujući inteligentnoj elektronici BMW X3 može da nadgleda i kretanje pješaka, odnosno da automatski održava zadatu brzinu na autoputu, da usporava i koči, izbjegava prepreke ili da se samostalno kreće u „stani-kreni” režimu gradske vožnje. Prodaja novog X3 je već počela, a najpovoljniji model u Njemačkoj košta 47.250 eura.


MOTORI
Od početka prodaje BMW je spremio po dva benzinska i dizel motora za X3. Benzinsku gamu od početka prodaje čini dvolitarski četverocilindraš, koji je dostupan u xDrive20i i xDrive 30i verzijama sa 184 i 252 KS. Najjači benzinac i ujedno najjači X3 model je M40i pogonjen je troliratskim TwinPower Turbo rednim šestocilindrašem sa 360 KS. Dizelsku gamu čine 2,0 i 3,0-litarski motori, koji u xDrive 20d verziji raspolažu sa 190, a u xDrive 30d sa 265 KS. Svi motori se kombinuju sa osmostepenim Steptronic mjenjačem i 4x4 pogonom. Najjači M40i model od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,8 sekundi i dostiže 250 km/h. Maska hladnjaka sa karakteristična dva „bubrega” je dobila aktivna zakrilca, koja upravljaju dovodom vazduha do motornog prostora. Svi modeli bez obzira na motor će imati stilizovane pojedinačne izduve sa obje strane zadnjeg branika. Peta vrata su električno pokretna. Osnovni kapacitet prtljažnika je 550, a najveći 1.600 litara. Nasloni zadnjih sjedišta preklopivi su u omjeru 40:20:40, a na podu prtljažnika su praktične aluminijumske šine sa alkama koje olakšavaju učvršćivanje tereta.

 

Datum objave: 16/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook